Geplaatst op: 09-06-2023
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Werk aan de winkel voor de hooggewaardeerde kust

Werk aan de winkel voor de hooggewaardeerde kust

Hoe beleeft de Nederlander een bezoek aan de eigen Noordzeekust? Die vraag stond centraal in nieuw onderzoek van de ANWB onder Nederlandse kustbezoekers. Het onderzoek voerde de ANWB uit ten behoeve van het Kustpact. En dan blijkt dat er ondanks de hoge waardering wel werk aan de winkel is voor de kust. Zo missen bezoekers voorzieningen, is de bereikbaarheid een hot issue en is nog meer bebouwing geen goed idee voor de kustbeleving. Kansen liggen er ook.

Bezoek

De Nederlandse kust is enorm populair bij de eigen inwoners. Maar liefst 79% van de Nederlanders bracht het afgelopen jaar een bezoek aan de Nederlandse kust. De zomer is veruit het meest favoriete seizoen voor een kustbezoek. Van de andere seizoenen is de lente het meest populair. Vanwege de grote bevolkingsdichtheid is het niet verwonderlijk dat de Zuid-Hollandse kust het meest bezocht is. Lees verder >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: onderzoek, waardering, kustgebieden, Nederlandse kust, dagrecreatie

CELTH
 
   
   
   
   

   

   
   

   
   
   

   


||| Nieuws |||

03/10/24
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking MECC en EMG
Event Management Group (EMG) en MECC Maastricht gaan samenwerking. Daarmee willen de twee hun marktpositie versterken en de klantervaring verder te optimaliseren.
02/10/24
ANWB Caravan en Camper van het Jaar 2025
De Tabbert Cazadora en de camper VAN-Jorn zijn in de prijzen gevallen voor het jaar 2025 door de ANWB en de Nederlandse Kampeerauto Club.
27/09/24
Exclusief voor leden
Document Nederland 2024: Eddo Hartmann fotografeert festivals
Kleurrijke en energieke festivals blijven mensen boeien. Eddo Hartmann fotografeert het onderwerp festivals voor de jaarlijkse Rijksmuseum foto-opdracht Document Nederland.
26/09/24
 Bureau toerisme en de gemeente West Betuwe lanceren interactieve informatiezuilen
Wethouder lanceerde namens college de digitale kiosk in West Betuwe. Op vier locaties in de gemeente staan nu digitale, interactieve zuilen met informatie.
26/09/24
Exclusief voor leden
Spreiding festivals over provincie Utrecht
De provincie Utrecht heeft het advies van de ‘Adviescommissie festivals 2025-2028’ integraal overgenomen. Daarmee ontvangen 29 festivals een bijdrage voor de periode 2025-2028.
16/09/24
Bieb motor voor veel kleine evenementen en activiteiten
De bieb blijkt een motor in kleine evenementen in de buurt. Daarmee is het goed voor veel recreatieve activiteiten. In 2023 organiseerden de openbare bibliotheken 32 procent meer activiteiten dan een jaar eerder.
13/09/24
Nooit eerder zo snel vloer Recreatie Vakbeurs volgeboekt
Over twee maanden vindt de 22e editie van Recreatie Vakbeurs plaats op 12, 13 en 14 november 2024. De beursorganisatie is trots op een nieuw record, de beursvloer is volledig volgeboekt. Nooit eerder is dit vakevenement zo snel volgeboekt geweest.
09/09/24
Grootste sportevenement van Nederland zit krap in vrijwilligers
In het weekend van 21 en 22 september zal het Dam tot Dam Weekend weer plaatsvinden. Met ruim 80.000...