Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-06-2023
Auteur: Marc Gerlings

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties

Corendon mismatch label voor kleinschalige vakanties
Foto: Corendon.

Toeristenreus Corendon en kleinschalige vakanties, dat lijkt een vreemde match. Toch probeert Corendon dat maar het oude label voor dit type vakanties Karin’s Choice wordt ingeruild voor de merknaam By June.


Corendon probeert het opnieuw in dit segment dat groot is geworden door onder meer het merk Eliza was here. Veel touroperators bieden deze niche aan. Corendon lanceert By June; de nieuwe merknaam voor haar reismerk dat gespecialiseerd is in kleinschalige vakanties. De naam By June symboliseert de start van de zomer en het vakantiegevoel waar iedereen gedurende het jaar zo naar verlangt. Daarnaast is de naam internationaal beter bruikbaar dan de voormalige naam van het merk: Karin's Choice.

By June focust op verzorgde vakanties in kleinschalige accommodaties, weg van de drukte en op idyllische locaties. De vakanties zijn altijd inclusief huurauto zodat vakantiegangers gemakkelijk de omgeving kunnen verkennen. By June vakanties zijn te vinden op de zonnige bestemmingen Griekenland, Spanje, Italië, Portugal, Curaçao en Bonaire.

Mismatch in naam 

"De naamsverandering van Karin's Choice naar By June markeert een spannende nieuwe fase voor het merk, waarin het zich nog meer wil profileren als dé keuze voor reizigers die op zoek zijn naar kleinschalige, verzorgde vakanties op idyllische bestemmingen. De keuze voor de naam By June is geen toeval. De naam is afgeleid van de maand waarin de zomer begint en symboliseert waar iedereen naar verlangt: gouden zonnestralen, eindeloze dagen, warmte en vakantiegevoel. By June heeft als missie om reizigers te ontzorgen en biedt een unieke vakantie-ervaring die volledig in lijn ligt met de verwachtingen van haar klanten", zegt Debora de Roos, Directeur Marketing van Corendon. 

 

Willem Langenberg, Manager By June en label GOfun (jongerenvakanties): "Wij zijn altijd op zoek naar bijzondere vakanties die net even anders zijn, weg van de gebaande paden. De plekken die we voor onze klanten hebben uitgezocht, kennen we goed. We hebben ze zelf bezocht, de ligging persoonlijk bekeken, de sfeer geproefd en de omgeving ontdekt. We kennen de eigenaren, zodat onze klanten niet voor verrassingen komen te staan. Daarbij kiezen we voor vertrouwde vakantielanden. We bieden geen exotische rondreizen of uitdagende safari’s, maar gewoon ontspannen, zorgeloze vakanties in de zon."

Trefwoorden: Corendon, touroperator, vakantie, kleinschalig, marketing, communicatie, merk

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
20/05/25
Exclusief voor leden
Waarom we landgenoten tijdens vakantie vermijden
Hard praten, zeuren over het eten en alleen maar bezig zijn met geld. Maar liefst 69 procent van alle Nederlanders ergert zich tijdens de vakantie aan het gedrag van landgenoten.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
14/05/25
Exclusief voor leden
Tweede XL klompenpad gaat open
Zaterdag 24 mei 2025 is in Neder-Betuwe de feestelijke opening van Klompenpad XL: het Spanjaardspad. Wethouder Herma van Dijkhuizen van gemeente Neder-Betuwe en projectleider Martijn Grievink van Stichting Landschapsbeheer Gelderland onthullen het startpaneel in Opheusden.
13/05/25
Exclusief voor leden
Geopolitieke spanningen beïnvloeden boekingen reiswereld
Na het vroegboekseizoen 2025, waarin veel Nederlanders hun zomervakantie al vroeg in het jaar vastleggen, is nu het last minute seizoen aangebroken. Uit onderzoek van bureau iVOX, in opdracht van Sunweb onder 1000 Nederlanders, blijkt dat geopolitieke spanningen, natuurrampen en extreem weer een merkbare invloed hebben op de last minute vakantieplannen van Nederlanders.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...