Geplaatst op: 11-05-2023
Auteur: Marc Gerlings

Munckhof wil voorop lopen in distributie reisproducten

Munckhof wil voorop lopen in distributie reisproducten
Tom Roefs. Foto: Munckhof.

Munckhof Business Travel wordt de front runner in Nederland in het aanbieden van New Distribution Capabilities -content voor zakelijk reizen. Dat was de centrale boodschap afgelopen maandagavond op een speciaal georganiseerd event in Tiel. Delegaties van luchtvaartmaatschappij KLM en technologiepartner Amadeus waren tevens aanwezig om dit moment bij te wonen.


New Distribution Capabilities (NDC) is de benaming voor nieuwe technologie waarmee travel content gedistribueerd wordt vanuit de airlines via reisagenten naar opdrachtgevers. "Sinds een aantal jaren wordt er door industriepartijen fors geïnvesteerd in deze nieuwe technologie”, aldus Tom Roefs, CEO van Munckhof Groep. Lees verder >>>

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: ndc, reizen, vliegen, mobiliteit, technologie, distributie

CELTH



     
Trendrapport

||| Nieuws |||

04/10/23
Exclusief voor leden
Toeslag voor werknemers Schiphol blijft
Vakbonden FNV en CNV hebben afspraken gemaakt over behoud van de medewerkerstoeslag op Schiphol. Die geldt onder meer voor beveiligers, schoonmakers en begeleiders van mensen met beperkte mobiliteit. En er is een doorbraak op ‘leefbaar loon’.
03/10/23
Exclusief voor leden
Rebranding Saudia in teken digitale transformatie
Saudia, de nationale luchtvaartmaatschappij van Saudi-Arabië, onthulde haar nieuwe merkidentiteit. Deze nieuwe identiteit is in lijn met een breder strategisch digitaal transformatieplan gericht op het versterken van de ondersteuning van de luchtvaartmaatschappij voor de nationale ambitie Vision 2030.
02/10/23
Fietsvakantie in eigen land steeds populairder
Fietsvakanties zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De voornaamste reden is dat veel mensen inzien dat ons eigen land tal van mooie plekken heeft, die je op de fiets natuurlijk goed kunt verkennen. Daarbij komt ook dat sinds de opkomst van de e-bike, het fietsen nog meer in trek is dan dat dit daarvoor het geval was.
02/10/23
40% minder ruimte voor prive jets op Schiphol
Er is minder ruimte voor privévliegtuigen op Schiphol vanaf 31 maart 2024. Dat staat in Schiphols capaciteitsdeclaratie, het officiële document met daarin de beschikbare capaciteit voor het zomerseizoen 2024.
29/09/23
Hurtigruten meert voor het eerst aan in Scheveningen
De Noorderlichtexpedities van rederij Hurtigruten gaan dit weekend van start. De MS Maud vertrekt binnenkort vanuit Londen om koers te zetten naar het noorden van Scandinavië en zal onderweg voor het eerst op 1 oktober ook aanmeren in de haven van Seaport The Hague-Scheveningen.
28/09/23
Exclusief voor leden
Sterke groei van intercontinentale reizen
Consumenten boeken weer volop intercontinentale reizen. Dat blijkt uit de ANVR-GfK boekingsstatistiek van augustus waarvoor ruim 40.000 Nederlanders zijn ondervraagd. Overall is er ten opzichte van augustus 2022 een groei van 13% in aantallen boekingen.
28/09/23
Travel Challenge levert banen op
Reiswerk, het arbeidsmarktfonds van de reisbranche, organiseerde in juni de Travel Challenge - een 5-daagse event van de reisbranche. Op het prachtige Fuerteventura kwamen 64 studenten, samen met experts van vooraanstaande reisbedrijven en het onderwijs, bijeen om innovatieve duurzame concepten te ontwikkelen voor bestaande kavels.
27/09/23
Better Places: Gezonde bedrijfsvoering en duurzaam opereren gaan hand in hand
Duurzame reisorganisatie Better Places lukt het om haar impact op het klimaat te verkleinen en tegelijkertijd een gezond bedrijf te zijn. Dat is veruit de belangrijkste conclusie uit haar eerste impact rapport Better Places bewijst daarmee dat je succesvol kunt zijn door anders te gaan reizen en minder (ver) te vliegen.

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.