|
04/10/23
Vakbonden FNV en CNV hebben afspraken gemaakt over behoud van de medewerkerstoeslag op Schiphol. Die geldt onder meer voor beveiligers, schoonmakers en begeleiders van mensen met beperkte mobiliteit. En er is een doorbraak op ‘leefbaar loon’.
|
03/10/23
Saudia, de nationale luchtvaartmaatschappij van Saudi-Arabië, onthulde haar nieuwe merkidentiteit. Deze nieuwe identiteit is in lijn met een breder strategisch digitaal transformatieplan gericht op het versterken van de ondersteuning van de luchtvaartmaatschappij voor de nationale ambitie Vision 2030.
|
02/10/23
Fietsvakanties zijn de afgelopen jaren steeds populairder geworden. De voornaamste reden is dat veel mensen inzien dat ons eigen land tal van mooie plekken heeft, die je op de fiets natuurlijk goed kunt verkennen. Daarbij komt ook dat sinds de opkomst van de e-bike, het fietsen nog meer in trek is dan dat dit daarvoor het geval was.
|
02/10/23
Er is minder ruimte voor privévliegtuigen op Schiphol vanaf 31 maart 2024. Dat staat in Schiphols capaciteitsdeclaratie, het officiële document met daarin de beschikbare capaciteit voor het zomerseizoen 2024.
|
29/09/23
De Noorderlichtexpedities van rederij Hurtigruten gaan dit weekend van start. De MS Maud vertrekt binnenkort vanuit Londen om koers te zetten naar het noorden van Scandinavië en zal onderweg voor het eerst op 1 oktober ook aanmeren in de haven van Seaport The Hague-Scheveningen.
|
28/09/23
Consumenten boeken weer volop intercontinentale reizen. Dat blijkt uit de ANVR-GfK boekingsstatistiek van augustus waarvoor ruim 40.000 Nederlanders zijn ondervraagd. Overall is er ten opzichte van augustus 2022 een groei van 13% in aantallen boekingen.
|
28/09/23
Reiswerk, het arbeidsmarktfonds van de reisbranche, organiseerde in juni de Travel Challenge - een 5-daagse event van de reisbranche. Op het prachtige Fuerteventura kwamen 64 studenten, samen met experts van vooraanstaande reisbedrijven en het onderwijs, bijeen om innovatieve duurzame concepten te ontwikkelen voor bestaande kavels.
|
27/09/23
Duurzame reisorganisatie Better Places lukt het om haar impact op het klimaat te verkleinen en tegelijkertijd een gezond bedrijf te zijn. Dat is veruit de belangrijkste conclusie uit haar eerste impact rapport Better Places bewijst daarmee dat je succesvol kunt zijn door anders te gaan reizen en minder (ver) te vliegen.
|