Geplaatst op: 26-04-2023
Auteur: Redactie
NRIT

Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland

Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland

De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda. De driedaagse conferentie wordt afgesloten met een Industry Day die, na inschrijving, gratis is te bezoeken. 

Tijdens de CBTS Industry Day krijgt u als professional genoeg inspiratie van internationale sprekers, die hun visie, inzichten en best practices delen. Laat je inspireren door hun verhalen en leer waarom zij het verschil maken in de branche. Er is aandacht voor emoties, ervaringen en de duurzame en technologische transitie in toerisme en hospitality om de toekomst van Consumer Behaviour in a World of Disruption beter te kunnen voorspellen.

Gerenommeerde en inspirerende sprekers delen hun inzichten over huidige en toekomstige drijfveren van consumentengedrag in een veranderende wereldwijde omgeving:

  • Cihan Cobanoglu, Professor of the School of Hospitality and Tourism Management, University of South Florida
  • Frans Leenaars, Group Director Customer Experience, TUI
  • Peter van der Schans, Executive Director & Vice President, IAPAA EMEA
  • Wim Strijbosch, Senior Researcher Experience Lab, Breda University of Applied Sciences
  • Désirée Breedveld, Commercial Director, Rotterdam The Hague Airport
  • Paul Peeters, Professor Sustainable Transport and Tourism, Breda University of Applied Sciences
  • Bastiaan Hilferink, Customer Journey Expert, Aegon
  • Jeroen Klijs, Professor Tourism Impacts on Society, Breda University of Applied Sciences

Daarnaast worden tijdens diverse praktische sessies de thema’s emoties & experiences, digitalisering, duurzaamheid, sociale impact en data in relatie tot consumentengedrag vanuit diverse invalshoeken belicht.

Voor meer informatie en gratis registratie: cbtsconference.com/industry-day/ of contact de organisatie bij vragen: cbtsconference.com/contact/. Aanmelden kan tot 17 mei 2023, vol is vol.

Trefwoorden: congressen, consumentengedrag. attractieparken, beleid, CELTH, cultuur, dagrecreatie, duurzaam toerisme, evenementen, horeca, leisure, marketing, natuur, onderzoek, reisbranche, retail, toerisme, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, wellness, zakelijk toerisme

CELTH



Trendrapport

||| Nieuws |||

22/09/23
Exclusief voor leden
Waarom is het perspectief duurzaam vliegen met waterstof voor Rotterdam zo goed?
Op de startbaan ziet het er nog klein uit maar de drone met waterstof als brandstof kan het pad vrijmaken voor échte vluchten. Waterstof lijkt voor Rotterdam The Hague Airport een snellere optie voor de ontwikkeling van duurzaam vliegen dan een vliegtuig gevuld met zware batterijen.
19/09/23
Dure brandstof reden tot duurzaam zakelijk reizen?
De Coalitie Anders Reizen onderzocht hoe grote Nederlandse werkgevers het reizen van hun medewerkers vergoeden én beïnvloeden. Een omslag naar duurzaam reizen lijkt te lukken.
08/09/23
Exclusief voor leden
Inflatie lager maar niet weg bij de consument
De inflatie beperkt de koopkracht van je gasten. De daling van de inflatie is ingezet en economisch gezien lijkt het de goede kant op te gaan. Maar de beleving van hoge inflatie zit nog in de hoofden van de consument en dat kan toch leiden tot het beperken van de uitgave in een attractie- of vakantiepark.
07/09/23
Kasteel De Haar mooiste publieke gebouw
Van alle monumenten en andere publiekstoegankelijke gebouwen vindt de Nederlander Kasteel de Haar het mooist. Het kasteel bij Utrecht wint het hiermee van Kunstmuseum Den Haag en Paleis Het Loo in Apeldoorn.
29/08/23
Toeristische bestedingen in Nederland alweer boven niveau 2019
Toeristen hebben in 2022 in totaal 95,8 miljard euro in de Nederlandse economie besteed. Dat is alweer meer dan in 2019 toen die bestedingen op 90,8 miljard lagen. Toerisme is goed voor 3,7% van de Nederlandse economie. Ook de werkgelegenheid is bijna weer op niveau.
18/08/23
Top 3 populairste bestemmingen in Duitsland zijn attracties
Het Duits Verkeersbureau (DZT) zette een internationaal onderzoek op onder toeristen met als doel om de meeste geliefde bestemmingen van het land te bepalen voor 2023. Je denkt misschien aan het kasteel Neuschwanstein of Berlijn? Nee, de top 3 bestaat uit bekende attracties en attractieparken.
16/08/23
Exclusief voor leden
Krap procentje meer aan bestedingen restaurants en evenementen
Nederland zit in een milde recessie. Toch zien restaurants en evenementen de bestedingen door de consument een klein beetje stijgen.
03/08/23
Nederlanders heel tevreden met de hoeveelheid vrije tijd
Wat vinden Nederlanders van de hoeveelheid vrije tijd die ze hebben? Het CBS doet daar al tien jaar onderzoek naar en komt met de nieuwste cijfers over 2022.