Internationale conferentie over consumentengedrag in toerisme naar Nederland
De Breda University of Applied Sciences heeft een toonaangevende internationale conferentie binnengehaald. De vijftiende editie van het jaarlijkse Consumer Behaviour in Tourism Symposium (CBTS) is van 31 mei tot 2 juni 2023 in Breda. De driedaagse conferentie wordt afgesloten met een Industry Day die, na inschrijving, gratis is te bezoeken. Tijdens de CBTS Industry Day krijgt u als professional genoeg inspiratie van internationale sprekers, die hun visie, inzichten en best practices delen. Laat je inspireren door hun verhalen en leer waarom zij het verschil maken in de branche. Er is aandacht voor emoties, ervaringen en de duurzame en technologische transitie in toerisme en hospitality om de toekomst van Consumer Behaviour in a World of Disruption beter te kunnen voorspellen. Gerenommeerde en inspirerende sprekers delen hun inzichten over huidige en toekomstige drijfveren van consumentengedrag in een veranderende wereldwijde omgeving: - Cihan Cobanoglu, Professor of the School of Hospitality and Tourism Management, University of South Florida
- Frans Leenaars, Group Director Customer Experience, TUI
- Peter van der Schans, Executive Director & Vice President, IAPAA EMEA
- Wim Strijbosch, Senior Researcher Experience Lab, Breda University of Applied Sciences
- Désirée Breedveld, Commercial Director, Rotterdam The Hague Airport
- Paul Peeters, Professor Sustainable Transport and Tourism, Breda University of Applied Sciences
- Bastiaan Hilferink, Customer Journey Expert, Aegon
- Jeroen Klijs, Professor Tourism Impacts on Society, Breda University of Applied Sciences
Daarnaast worden tijdens diverse praktische sessies de thema’s emoties & experiences, digitalisering, duurzaamheid, sociale impact en data in relatie tot consumentengedrag vanuit diverse invalshoeken belicht. Voor meer informatie en gratis registratie: cbtsconference.com/industry-day/ of contact de organisatie bij vragen: cbtsconference.com/contact/. Aanmelden kan tot 17 mei 2023, vol is vol.
Topics:Attractieparken, CELTH, Cultuur, Dagrecreatie, Duurzaam toerisme, Evenementen, Horeca, Leisure, Marketing, Onderzoek, Reis & vervoer, Retail, Toerisme, Vakanties, Verblijfsrecreatie, Watersport, Zakelijk toerisme
Trefwoorden: congressen, consumentengedrag. attractieparken, beleid, CELTH, cultuur, dagrecreatie, duurzaam toerisme, evenementen, horeca, leisure, marketing, natuur, onderzoek, reisbranche, retail, toerisme, vakanties, verblijfsrecreatie, watersport, wellness, zakelijk toerisme
|
|
15/07/25
Duurzame luchtvaartstartup NRG2fly heeft een investering opgehaald voor de uitrol van een laadnetwer...
|
10/07/25
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
|
09/07/25
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
|
26/06/25
Toerismestudenten van Breda University of Applied Sciences (Buas) en Wageningen University & Research hebben onlangs drie weken lang veldonderzoek gedaan in Montenegro. Ze droegen bij aan het inzicht in hoe lokale gemeenschappen de toenemende klimaatrisico's in de toeristische sector ervaren. Dit onderzoek, onderdeel van het jaarlijkse International Field Practicum, richt zich op complexe duurzaamheidsvraagstukken.
|
17/06/25
De CO2-uitstoot ten gevolge van binnenlandse vakanties groeide in 2023 harder dan het aantal vakanties. De zogenaamde eco-efficiency verbeterde wel, van 2,24 verdiende euro naar 2,33 euro per kilogram uitgestote CO2. Dat blijkt uit een studie van de Breda University of Applied Sciences en NBTC.
|
06/06/25
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
|
02/06/25
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
|
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
|
|
27/08/25
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
|
22/09/25
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
|
02/04/26
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...
|
|