Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-04-2023
Auteur: Marc Gerlings

Zien we je op 20 april bij Trendcongres 2023?

Zien we je op 20 april bij Trendcongres 2023?
Zien we jou op donderdag 20 april bij NHL Stenden?

Eindelijk, het Trendcongres gaat weer live. Ontmoeten, luisteren, paden kruisen tussen onderzoek en trends. Na Teams en online uitzendingen willen we elkaar graag weer persoonlijk ontmoeten. Kom naar Leeuwarden op 20 april.

Wat is de volgende stap in toerisme? De boekingsmachines draaien overuren. Maar de consument ziet inflatie en onzekerheden om zich heen. Het vakgebied moet mee in de trends van duurzaamheid en balans in de bestemmingen.

Dit Trendcongres 2023 biedt je het beste in onderzoek en sprekers uit het toeristische domein. Of je nu winst wilt maken met je vakantiepark of beleidsmatig rendement behalen, deze kennis wil je halen. Maar je mag ook je inbreng geven bij interactieve breakouts. Co-creatie is nodig want samen komen we verder.

Donderdag 20 april van 12.00 tot 16.30

  • Netwerklunch
  • 3 Keynotes
  • 9 Breakouts
  • AR-tour
  • Netwerkmomenten

Ja, ik boek mijn ticket! 



Partners

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie Nederland. Partner voor de AR-Trendcongrestour is Wintor.

Trefwoorden: Trendcongres, trends, co-creatie, duurzaamheid, balans, reizen, onderzoek

CELTH



||| Nieuws |||

22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
20/05/25
Exclusief voor leden
Waarom we landgenoten tijdens vakantie vermijden
Hard praten, zeuren over het eten en alleen maar bezig zijn met geld. Maar liefst 69 procent van alle Nederlanders ergert zich tijdens de vakantie aan het gedrag van landgenoten.
19/05/25
Exclusief voor leden
Verrassend: treinen goedkoper dan vliegen
Verrassend onderzoek van spaarplatform Raisin dat ziet dat Europese vliegreizen veel duurder zijn dan treinreizen. Een gezin betaalt gemiddeld 62% meer voor het vliegtuig dan met de trein. In 2025 zijn treinreizen in de zomer gemiddeld even duur als in 2024, maar vliegen is 6% duurder geworden. Het maakt wel uit of je met Eurostar of Deutsche Bahn reist.
19/05/25
Huurauto op vakantie: prijzen sinds 2022 meer dan gehalveerd
De prijzen voor huurauto’s op populaire Europese vakantiebestemmingen zijn in drie jaar tijd met meer dan 50 procent gedaald. Dat blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van Enterprise Car Sharing & Rental.
16/05/25
Exclusief voor leden
Taiwan opent toeristisch informatiecentrum in Amsterdam
Met de officiële opening van het Taiwan Tourism Information Center (TTIC) in Amsterdam op 15 mei 2025 zet de Taiwan Tourism Administration (TTA) een grote stap om haar positie op de Nederlandse toeristische markt te versterken.
15/05/25
Exclusief voor leden
30% van de Nederlanders kan niet met vakantie zonder vakantiegeld
Komende week wordt het vakantiegeld weer overgemaakt naar miljoenen Nederlanders. Waar de één al koffers aan het pakken is, kijkt de ander of er nog geld overblijft voor een uitje ná het betalen van de vaste lasten.
13/05/25
Exclusief voor leden
Geopolitieke spanningen beïnvloeden boekingen reiswereld
Na het vroegboekseizoen 2025, waarin veel Nederlanders hun zomervakantie al vroeg in het jaar vastleggen, is nu het last minute seizoen aangebroken. Uit onderzoek van bureau iVOX, in opdracht van Sunweb onder 1000 Nederlanders, blijkt dat geopolitieke spanningen, natuurrampen en extreem weer een merkbare invloed hebben op de last minute vakantieplannen van Nederlanders.