Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-04-2023
Auteur: Marc Gerlings

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch

Trendcongres 2023 – Tourism Futures donderdag 20 april 2023

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch
Erik van Gerwen (Eindhoven365)

Tijdens het Trendcongres 2023 – Tourism Futures op 20 april hoor je ook een heel ander geluid. Veel steden en regio’s voelen zich niet thuis in het klompen-molen-tulpen verhaal dat Nederland zo lang heeft gebruikt. Mede-architect van dat andere geluid, Erik van Gerwen van dmo Eindhoven365, geeft zijn interactieve visie op ‘New Dutch’.

We geven natuurlijk niet alles weg over zijn workshop tijdens het Trendcongres. Erik wat wil je over kwijt?
"Nederland wordt geassocieerd met tulpen, klompen en molens. Die beelden zijn gebaseerd op het verleden en zijn niet meer representatief voor het moderne land dat we nu zijn. Het Nederland van nu is open minded, uitdagend en super creatief. Alleen... wie ziet dat?"

Gooi je dat klassieke beeld weg? Erik: "Ons rijke verleden is de basis voor ons succes in de toekomst. Beide hebben bestaansrecht. Beide zijn van grote waarde bij het definiëren van onze moderne identiteit en de sociale en economische impact daarvan."   

"Met New Dutch maken we het verhaal van Nederland compleet."

Luisteren en sparren

Wil jij leren en zien hoe New Dutch overkomt bij de toerist? Wat het concept is en hoe nu de vertaalslag van deze visie naar de praktijk wordt gebracht in 2023? Erik van Gerwen kent als media- en pr specialist de professionele opzet en weet hoe toeristen op dit concept reageren. Wil je luisteren naar Eriks workshop en met hem sparren?

Ja toch. Kom dan naar het Trendcongres 2023 met het thema Tourism Futures. Want New Dutch is ook zo een Tourism Future.

Partners

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie Nederland. Partner voor de AR-Trendcongrestour is Wintor.

Trefwoorden: trends, toerisme, dmo, new dutch, communicatie, postionering, beleid

CELTH



||| Nieuws |||

24/04/25
KLM voegt Barbados weer toe aan winterbestemmingen
KLM start in het winterseizoen van 2025 met de heropening van de nieuwe tropische bestemming Bridget...
07/04/25
Libéma ontwikkelt Kasteel Steenenburg tot complete horeca
Het roze kasteel van voormalig attractiepark ‘Land van ooit’ wordt door Libéma verbouwd tot horecagelegenheid. Er wordt ook een hotel bijgebouwd. Libéma richt zich op zowel de zakelijke als de toeristische gast. In september gaat het kasteel open voor de gasten.
21/03/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs verlengt contracten frisdrank en horeca
Koninklijke Jaarbeurs en Coca-Cola Europacific Partners (CCEP) verlengen en versterken hun samenwerking voor de komende jaren.
11/03/25
Privium lounge open in Eindhoven Airport
Deze week is op Eindhoven Airport door de Schiphol Group de Privium ExpressLounge officieel geopend. De lounge bevindt zich op de eerste verdieping, naast de Starbucks.
10/03/25
Exclusief voor leden
Rotterdam The Hague Airport sorteert voor op grotere vliegtuigen
Na de modernisering van de vertrekhal en de security, gaat Rotterdam The Hague Airport (RTHA) aan de slag met de volgende fase in het toekomstbestendig maken van de luchthaven. Dit betekent dat de werkplekken van de operationele afdelingen in de terminal worden verbeterd en er aanpassingen worden gedaan in het passagiersproces.
28/02/25
Uber opstapplaats bij Eindhoven Airport
Vervoersservice Uber biedt vanaf nu ook zijn diensten aan vanaf de taxistrook van Eindhoven Airport.
12/02/25
Scandic versterkt positie in Duitsland
Scandic blijft uitbreiden op bestemmingen in Duitsland en zal een leegstaand hotel met 214 kamers overnemen in het westelijke district van het centrum van Berlijn.
11/02/25
Aviareps vertegenwoordig Visit Monaco in Nederland
Bureau AVIAREPS zal destinatie Monaco vertegenwoordigen op de DACH-markt (Duitsland, Oostenrijk en Z...

||| Agenda |||

Momenteel geen berichten aanwezig.