Geplaatst op: 05-04-2023
Auteur: Marc Gerlings

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch

Trendcongres 2023 – Tourism Futures donderdag 20 april 2023

Trendcongres 2023 – Het andere geluid in de interactieve workshop New Dutch
Erik van Gerwen (Eindhoven365)

Tijdens het Trendcongres 2023 – Tourism Futures op 20 april hoor je ook een heel ander geluid. Veel steden en regio’s voelen zich niet thuis in het klompen-molen-tulpen verhaal dat Nederland zo lang heeft gebruikt. Mede-architect van dat andere geluid, Erik van Gerwen van dmo Eindhoven365, geeft zijn interactieve visie op ‘New Dutch’.

We geven natuurlijk niet alles weg over zijn workshop tijdens het Trendcongres. Erik wat wil je over kwijt?
"Nederland wordt geassocieerd met tulpen, klompen en molens. Die beelden zijn gebaseerd op het verleden en zijn niet meer representatief voor het moderne land dat we nu zijn. Het Nederland van nu is open minded, uitdagend en super creatief. Alleen... wie ziet dat?"

Gooi je dat klassieke beeld weg? Erik: "Ons rijke verleden is de basis voor ons succes in de toekomst. Beide hebben bestaansrecht. Beide zijn van grote waarde bij het definiëren van onze moderne identiteit en de sociale en economische impact daarvan."   

"Met New Dutch maken we het verhaal van Nederland compleet."

Luisteren en sparren

Wil jij leren en zien hoe New Dutch overkomt bij de toerist? Wat het concept is en hoe nu de vertaalslag van deze visie naar de praktijk wordt gebracht in 2023? Erik van Gerwen kent als media- en pr specialist de professionele opzet en weet hoe toeristen op dit concept reageren. Wil je luisteren naar Eriks workshop en met hem sparren?

Ja toch. Kom dan naar het Trendcongres 2023 met het thema Tourism Futures. Want New Dutch is ook zo een Tourism Future.

Partners

Met partners kom je verder. Het Trendcongres Toerisme en Vrijetijd op 20 april wordt mogelijk gemaakt door Breda University of Applied Sciences, Hogeschool Inholland, LOI Hogeschool, Hogeschool Saxion, NHL Stenden, HZ University of Applied Sciences, TIO en mediapartner NRIT. Ondersteunend partner is Destinatie Nederland. Partner voor de AR-Trendcongrestour is Wintor.

Trefwoorden: trends, toerisme, dmo, new dutch, communicatie, postionering, beleid

CELTH



Trendrapport

||| Nieuws |||

19/09/23
Dure brandstof reden tot duurzaam zakelijk reizen?
De Coalitie Anders Reizen onderzocht hoe grote Nederlandse werkgevers het reizen van hun medewerkers vergoeden én beïnvloeden. Een omslag naar duurzaam reizen lijkt te lukken.
19/09/23
Exclusief voor leden
Thuiswerken zorgt voor stress maar kantoren zijn niet up-to-date
Een op de vier werknemers tussen 18 en 34 jaar gaf in 2022 aan te kampen met burn-outklachten. Dat blijkt uit onderzoek van TNO en het CBS. Een grote boosdoener is het vele thuiswerken en videobellen. Hierdoor missen werknemers het belangrijke sociale contact. Lastige punten en tips om er wat aan te doen.
18/09/23
Exclusief voor leden
Schiphol bouwt grootste autoverhuurlocatie van Nederland
Op Schiphol is gestart met de bouw van een nieuwe autoverhuurlocatie. Het Car Rental Service Center wordt de grootste faciliteit van autoverhuurders in Nederland en biedt plaats aan circa 2500 auto's.
07/09/23
Exclusief voor leden
September weer een topmaand voor Eindhoven Airport?
Eindhoven Airport verwacht mooie cijfers in de maand september. Het aantal vliegbewegingen zit dicht bij die van de maand augustus 2023 en dat was de drukste maand ooit voor deze luchthaven.
16/08/23
Exclusief voor leden
Verdubbeling aantal treinen drukke traject naar Brussel
Vaste reizigers zullen het nieuws met open armen ontvangen. Ook de toeristische sector zal er tevreden mee zijn omdat de Belgen in de afgelopen jaren steeds vaker Nederland bezoeken. Op het drukke traject naar Brussel worden vanaf 2025 twee keer zoveel treinen ingezet.
05/07/23
Exclusief voor leden
Meer NS treinen internationaal in 2024
NS heeft een adviesaanvraag bij regionale overheden ingediend voor de dienstregeling van 2024. Daaruit blijkt dat het aantal treinen toeneemt. Daarbij zien ook de internationale trajecten groei in de frequentie.
30/06/23
Jaarbeurs werkt samen met hotelwebsite Moonback
Koninklijke Jaarbeurs in Utrecht kondigt werk samen met hotelboekingswebsite Moonback. Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs: “Wij willen bezoekers, exposanten en organisatoren van beurzen, congressen en vergaderingen de allerbeste klantbeleving bieden. Gemak is hierbij essentieel.”
21/06/23
Hotels profileren zich na corona als sterke asset klasse
Nederlandse hotellerie herstelt goed van de coronacrisis. De wat kwakkelende economie geldt niet voor hotels. Hotelvastgoed heeft zich overduidelijk gepresenteerd als een stabiele en stevige asset klasse, stelt Ewout Hoogendoorn van adviesbureau Horwath HTL tijdens de PROVADA 2023.