Geplaatst op: 01-03-2023
Auteur: Redactie
NRIT

VVV Texel lanceert Lammetjesradar 2023

VVV Texel lanceert Lammetjesradar 2023
Een bericht in de categorie waar een klein eiland groot in kan zijn. VVV Texel heeft zojuist in samenwerking met Texelse schapenboeren de allereerste locaties met lammetjes toegevoegd op de Lammetjesradar. Dat is een speciale website waar bezoekers kunnen zien waar ze lammetjes kunnen spotten.

Sinds de lancering van deze website in 2019, luidt dit moment op het eiland de start van het voorjaar in. Tussen nu en half april worden er maar liefst 22.000 lammetjes geboren. Texel staat bekend om zijn schapen en de producten die de dieren geven. Op Texel wonen net zoveel schapen als inwoners.

Texelse schapenboeren staan in nauw contact met VVV Texel om ervoor te zorgen dat de locaties waar lammetjes staan altijd up-to-date zijn. Schapen en hun lammetjes worden namelijk regelmatig naar een andere weide verplaatst. Op dat moment deelt de boer de nieuwe locatie van de lammetjes, zodat deze weer kan worden bijgewerkt op de Lammetjesradar. De leukste lammetjesfoto's worden ook gedeeld op het Instagramaccount @lammetjesradar. 

De lammetjesradar is tot eind mei beschikbaar.  Op dit moment wordt ook nog de laatste hand gelegd aan de 35 kilometer lange Lammetjesfietsroute. Deze voert langs de meest schapenrijke gebieden van het eiland.

Trefwoorden: dagrecreatie, waddeneilanden, Texel, dmo's

CELTH



||| Nieuws |||

18/12/25
Toerisme en recreatie spelen structurele rol in de leefbaarheid
In december heeft Destinatie Nederland een zienswijze ingediend op de Ontwerp Nota Ruimte. Toerisme en recreatie spelen een structurele rol en daar is ruimte voor nodig.
16/12/25
VVV Hart van Limburg branding- en merkstrategie: een regio vol verhalen
Tijdens de jaarlijkse relatiedag van Stichting VVV Hart van Limburg is de nieuwe branding en merkstrategie van de regio Midden-Limburg gepresenteerd: 'Een regio vol verhalen'. Deze herpositionering markeert een belangrijk moment en biedt een toekomstbestendige basis voor de promotie, samenwerking en regionale ontwikkeling.
16/12/25
Utrecht Marketing gaat over naar Utrecht & Partners
Utrecht Marketing presenteerde onlangs haar Meerjarenplan 2026–2029 en ondertekende samen met wethouder Susanne Schilderman de meerjarenopdracht van de gemeente Utrecht. Tijdens dezelfde bijeenkomst maakte de organisatie bekend dat zij per 1 januari 2026 verdergaat onder een nieuwe naam: Utrecht & Partners.
03/12/25
Adam Butler merkregisseur Twente
Nieuwe Merkregisseur Twente is Adam Butler (34). Butler kwam op 27 oktober in dienst bij Twente Marketing. Met zijn achtergrond in merkstrategie en storytelling gaat hij aan de slag om het merk Twente verder te versterken en samen met partners het regionale verhaal nóg herkenbaarder en krachtiger neer te zetten.
28/11/25
Nieuwe Video Apeldoorn congresstad
Apeldoorn Partners bouwt aan een sterker congresklimaat. Daarom is een nieuwe video opgenomen die 15 congreslocaties in beeld brengt.
27/11/25
Digitale winterspecial Veluwe gelanceerd
Van kerstmarkten tot culinaire tips, Veluwe lanceert een gloednieuwe digitale winterspecial: ‘Ontdek, proef, beleef – winter op de Veluwe’. Een online magazine boordevol tips voor een sfeervolle en smaakvolle winter op de Veluwe. De dmo meldt aan NRIT dat het in de toekomst méér digitale magazines wil uitgeven.
24/11/25
Breda voegt curlingbanen toe aan winterprogrammering
Nederlandse steden bieden steeds meer winterprogrammering aan. Breda gaat verder dan een ijsbaan. De silent disco staat weer op het programma en nieuw zijn de curlingbanen.
18/11/25
Aanlichting Domtoren mogelijk door cheque van 1,2 miljoen euro
Tijdens een bijeenkomst op 17 november in de Michaëlskapel van de Domtoren heeft wethouder Dennis de Vries een cheque ter waarde van 1,2 miljoen euro in ontvangst genomen. Het bedrag is de opbrengst van diverse acties en initiatieven die Stichting Utrechts eigenDom en Utrecht Marketing de afgelopen zeven jaar organiseerden om de nieuwe aanlichting van de Domtoren mogelijk te maken.