Geplaatst op: 26-01-2023
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Suncamp introduceert: campingadvies van de CampingGuru

Uniek concept in de reiswereld

Suncamp introduceert: campingadvies van de CampingGuru

Wil jij alles weten over jouw favoriete camping? Stel je campingvraag dan aan de persoon die echt op de camping is geweest. Vanaf nu is dat mogelijk. Suncamp introduceert de CampingGuru, een uniek concept in de reisbranche. Bij 200 van de 300 Suncamp-campings kunnen bezoekers nu 24 uur per dag live chatten met een CampingGuru voor persoonlijke ervaringen.


Consumenten vertrouwen steeds meer op aanbevelingen van mensen die een product écht kennen. Suncamp speelt hier met het Guru-concept op in. Komen er bijvoorbeeld veel landgenoten op de camping? Moet je ver lopen van de accommodatie naar het zwembad? Vooral op dit soort specifieke vragen weet de CampingGuru het antwoord. 


Campingkennis van ACSI

Het succes van dit concept bestaat uit een aantal factoren. De hoeveelheid campingkennis is er daar een van. Suncamp is namelijk onderdeel van campingspecialist ACSI en in heel Europa is er geen organisatie te vinden met zoveel campingkennis in huis. De ACSI-medewerkers, inspecteurs, reisleiders en SunLodge-beheerders zijn dagelijks bezig met kamperen en kennen veel campings op hun duimpje. Ook de snelheid is belangrijk. Er zijn verschillende Guru’s per camping en samen weten zij vrijwel alle vragen te beantwoorden. De kampeerder vraagt en de CampingGuru antwoordt doorgaans binnen een paar minuten.

 

Trefwoorden: Campingvragen, campingkennis, concept reiswereld

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.