Geplaatst op: 23-11-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie

Visit Friesland, Kâld Kletske en Sonnema lanceren nieuwe smaaksensatie

Visit Friesland en Kâld Kletske slaan wederom de handen ineen voor het ontwikkelen van een nieuw product. Dat doen ze dit keer in samenwerking met Berenburg producent Sonnema uit Bolsward. De drie Friese bedrijven bundelen hun krachten om een nieuw biertje op de markt te brengen, de Opfrieser. Een verrassende en eigenzinnige combinatie van bier en beerenburg die perfect is voor het najaar. De Opfrieser maakt onderdeel uit van de nieuwe najaarscampagne van Visit Friesland, Opfriesen, en is vanaf 17 november verkrijgbaar bij onder andere Friese horecazaken, hotels, slijterijen, supermarkten en delicatessezaken.

Een eigenzinnig en toegankelijk biertje

 

De geschiedenis van het Dokkumer bier begint al in de vroege middeleeuwen met op het hoogtepunt negentien brouwerijen. Kâld Kletske zet deze traditie voort als hét Friese bier. Fedde Sonnema ging in 1860 op jacht naar kruiden in weilanden, langs paden en de oevers van de Friese meren. Hij probeerde diverse soorten uit en kwam daarmee tot de perfecte drank: Sonnema Berenburg. Deze twee mooie Friese merken komen nu samen in één drankje: Bierenburg. Gewoan spesjaal bier, mar dan oars. De smaken van Kâld Kletske en Sonnema zijn geblend in een kruidige, maar doordrinkbare Bierenburg met tonen van citrus en met heerlijk warm gevoel in de afdronk. Dit zorgt voor een eigenzinnig en toegankelijk biertje, gebrouwen met biologisch geteelde brouwgerst. En natuurlijk smaakt je Opfrieser het lekkerst in Fryslân.

 

Najaarscampagne

De Opfrieser wordt ingezet als versterking voor de nieuwe Opfriesen najaarscampagne van Visit Friesland. Met de campagne laten we zien dat Friesland niet alleen mooi is in de zomer, maar ook in de herfst- en winterperiode. Want in Friesland weten ze als geen ander hoe je moet Opfriesen: opladen en frisse energie opdoen in de koude maanden zoals dat alleen in Friesland kan. Voor iedereen die toe is aan een opfrisser in de donkere maanden is Friesland dé bestemming deze winter. Schreeuw tegen de wind, dans in de regen en geniet van de natuur. En na zo’n actieve dag, opwarmen met een Opfrieser in je hand.

 

De Opfrieser is vanaf 17 november te verkrijgen op diverse locaties in Friesland. Voor meer informatie over de Opfrieser en over de campagne, bezoek de websites.

Link: https://bierenburg.nl,https://www.friesland.nl/nl/uitgelicht/opfriesen
Trefwoorden: Smaaksensatie, campagne, nieuw product

CELTH





Trendrapport

||| Nieuws |||

07/12/23
Exclusief voor leden
Horeca ondertekent convenant preventie gehoorschade
Het Vierde Convenant Preventie Gehoorschade Versterkte Muziek is op 6 december ondertekend door de betrokken partners, waaronder nieuwe toetreders Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en de Vereniging voor Podiumtechnologie (VPT).
04/12/23
Bonden en KHN bereiken nieuwe cao
Vandaag maakten vakbonden FNV Horeca en CNV Vakmensen en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij een onderhandelingsresultaat hebben bereikt over een nieuwe Horeca-cao per 1 januari 2024. De leden van de vakorganisaties en het Landelijk Bestuur van KHN moeten het resultaat nog goedkeuren.
04/12/23
Industry Fair NHL Stenden druk bezocht
Op woensdag 29 november bezochten ruim 1.000 NHL Stenden-studenten het WestCord WTC hotel in Leeuwarden voor de Industry Fair. De fair is een stagebeurs, waar studenten van drie vrijetijdsopleidingen zich oriënteren op een stageplek, maar ook kunnen netwerken met de bijna 100 aanwezige bedrijven.
01/12/23
Exclusief voor leden
Sterke omzetgroei vrijetijdsbranche in de zomer van 2023
De Nederlandse vrijetijdssector heeft qua omzet een prima derde kwartaal achter de rug. In zowel horeca, verblijfsrecreatie als reisbranche groeiden de omzetten ten opzichte van een jaar eerder.
01/12/23
SVH maakt Top 3 Beste Leerbedrijf Horeca en Beste Leermeester Horeca bekend
Drie leerbedrijven gaan strijden voor de titel Beste Leerbedrijf Horeca in de finale op Horecava 2024.
24/11/23
Nederland telt 750 Green Key gecertificeerde bedrijven
Strandpaviljoen Dok 14 behaalt als 750ste bedrijf In Nederland de Green Key. Een geweldige mijlpaal voor de recreatiesector, die laat zien dat duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen in deze sector hoog in het vaandel staan.
21/11/23
Recreatie Vakbeurs groeit door naar 8.500 bezoekers
De afgelopen editie van Recreatie Vakbeurs op 14, 15 en 16 november 2023 in Evenementenhal Hardenberg is bezocht door in totaal 8.472 recreatieprofessionals. Nooit eerder kwamen zoveel bezoekers op deze driedaagse vakbeurs af.
20/11/23
Exclusief voor leden
Zorgen over ondernemer zijn bij horecabedrijven
Mona Keijzer (BBB) bracht op vrijdag 17 november, tijdens de Dag van de Ondernemer, een bezoek aan de Amsterdamse horeca. Op deze dag zijn ondernemers in het zonnetje gezet en wordt het belang van ondernemers voor Nederland nog eens extra benadrukt. Er zijn zorgen over het ondernemersklimaat.