Geplaatst op: 17-11-2022
Auteur: Marc Gerlings

Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad

Delft Music Tour laat je luisteren naar de stad

 

We kennen wandelroutes door steden met gedichten, of over beroemde schilders. Delft pakt het anders aan. Je kunt op 30 locaties luisteren naar de stad met Delft Music Tour. Een charmante vernieuwing in het uitwerken van routes. Je kunt luisteren en clips bekijken.

Delft Music Tour is een interactieve muzikale wandeling langs ruim dertig plekken in de binnenstad. Langs geboorteplekken van bekende Nederlandse artiesten. Of langs plekken waar ze woonden, leefden, of hun hits schreven. Geert de Vries en Pieter Harcksen zijn de initiatiefnemers van deze muzikale wandeling.


Van de Delftse band Tee Set tot stadsbeiaardier Jan Hendrik Storm. Van zanger, dichter, pianist en componist Jules de Corte tot volkszanger Nico Haak. Delft heeft muzikaal talent voortgebracht in alle genres: van pop en jazz tot folk en klassiek. Heel verschillend, maar ze delen nu de Delft Music Tour met elkaar.


Tegels met QR-code

De wandeling bestaat uit een route met rvs-tegels in de straat. Op deze tegels staat een QR-code. Wie deze code scant, krijgt meer informatie over de artiest(en), kan videoclips bekijken en de muziek beluisteren. "Delft is de stad van Willem van Oranje, Hugo de Groot, Antoni van Leeuwenhoek en Johannes Vermeer”, zegt initiatiefnemer De Vries. "Maar Delft is ook de geboortestad en woonplaats van talloze muzikanten, componisten en bands. Wij wilden al deze beroemde Delvenaren eren met een route. Die bevat 33 tegels met hun namen.”


Mede-initiatiefnemer Harcksen is behalve tekstschrijver ook muzikant. Hij keerde voor dit project terug naar Delft. "Ik trad er op met mijn eerste bandje en werkte er een paar jaar als journalist. In de Delft Music Tour komt voor mij alles samen: werk, hobby’s, vriendschap en de liefde voor Delft.”


Op de website van Delft Music Tour vindt de bezoeker meer informatie. Je kunt er ook de wandelroute downloaden.

 

Trefwoorden: Delft, muziek, city marketing, route

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

28/03/23
Nationaal Park van eiland Rügen opent skywalk
Het in de Oostzee gelegen eiland Rügen trekt jaarlijks veel bezoekers met het Nationaal Park Jasmund en zijn indrukwekkende witte krijtrotsen. Dat aantal zal zeker toenemen met de opening van een attractie. Vanaf 22 april is er een nieuwe hotspot op het eiland, de ‘Skywalk Königsstuhl’, een zwevend uitkijkplatform op 122 meter hoogte.
27/03/23
Exclusief voor leden
Ondanks toegenomen aantal toeristische gasten moet wagamama herstructureren
De rechtbank heeft een akkoord bereikt tussen restaurantketen wagamama en alle stakeholders over de financiële herstructurering van het bedrijf. De herstellende bezoekcijfers bleken niet genoeg om het bedrijf om aan de schuldenlast te ontsnappen en dat maakt herstructurering nodig.
24/03/23
Magazine R&T 1 van 2023 – van balanceeract waardevol toerisme tot de nieuwe generatie circulaire accommodaties
Vorige week viel magazine R&T 1 bij de abonnees op de mat. Deze verscheen nog nét vóór de Provinciale Statenverkiezingen en dat was te merken.
24/03/23
VvKR verwelkomt 450e lid: WESTreizen
Nieuw lid VvKR. Het aantal leden van Vvkr groeit na covid19.
23/03/23
Trendcongres 2023: Tourism Futures
Na de pandemie gaan we eindelijk weer live met het Trendcongres. Het team van NRIT heeft samen met de hogescholen een mooi programma gemaakt rond het thema Tourism Futures.
22/03/23
Horecasegment krijgt groter podium op Recreatie Vakbeurs 2023
Recreatie Vakbeurs voegde in 2022 het segment horeca toe aan de beurs. In 2023 wordt de vakbeurs uitgebreid met een extra hal.
22/03/23
Steun voor Brabantbreed programma rondom 80 jaar vrijheid in 2024-2025
Noord-Brabant investeert opnieuw in een Brabantbreed programma om het herinneren en herdenken van de Tweede Wereldoorlog en het vieren van de bevrijding bij een breed publiek onder de aandacht te brengen.
17/03/23
Exclusief voor leden
Tulip Experience geen fotodrukte in tulpenvelden (met video)
Bij Noordwijkerhout is een nieuwe belevenis opgezet voor de bezoekers van de Bollenstreek die komen om de bloemenpracht in het voorjaar te bewonderen. Tulip Experience Amsterdam is een familiebedrijf wat onderdeel is van authentiek bollenbedrijf W.A.M. Pennings. Je krijgt ook een bosje tulpen mee na afloop.