Geplaatst op: 02-11-2022
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

KHN slaat handen ineen met Too Good to Go om voedselverspilling in de horeca te voorkomen

KHN slaat handen ineen met Too Good to Go om voedselverspilling in de horeca te voorkomen

Ondernemers die aangesloten zijn bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) worden sinds deze maand actief geïnformeerd over het tegengaan van voedselverspilling. Door een samenwerking met antiverspillingsplatform Too Good To Go, maakt KHN het voor hun leden heel eenvoudig om zich in te zetten tegen voedselverspilling. 


Alle bij KHN aangesloten horecabedrijven worden op diverse momenten en manieren betrokken bij het onderwerp. Door producten aan te bieden en af te nemen, kunnen ondernemers én gasten een belangrijke bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. Ondernemers krijgen de mogelijkheid om zich het eerste jaar kosteloos aan te sluiten bij Too Good To Go. Zo kunnen ze een goede start maken met de strijd tegen voedselverspilling. 


KHN-directeur Dirk Beljaarts: "Als horecabranche kunnen we een belangrijke bijdrage leveren aan het terugdringen van voedselverspilling. Door de samenwerking met Too Good To Go kunnen ondernemers op eenvoudige en gerichte manier in actie komen. Het antiverspillingsplatform helpt ondernemers om voedselverspilling te verminderen, nieuwe gasten aan te trekken én inkomsten te genereren uit overgebleven eten. En dit alles op een leuke en laagdrempelige manier.”


Geertje Zeegers, Country Manager bij Too Good To Go Nederland vertelt over de samenwerking: "Koninklijke Horeca Nederland heeft een groot aantal leden. Dat zijn ook allemaal plekken waar mogelijk wel eens eten wordt verspild. Door de samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland hopen we een nieuw netwerk met restauranteigenaren te inspireren om in actie te komen tegen voedselverspilling. Zo zorgen we samen voor minder verspilling!”

Trefwoorden: Voedselverspilling, netwerk horeca, platform

||| Blogs |||

12/07/22
Het roer om!?
Het roer om!?
12/07/22 · Duurzaam toerisme · Guido Aerts | Lees meer
Minstens sinds de start van de pandemie maar zeker sinds het ingaan van de versoepelingen is de zoge...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
16/07/21
Van duurzaam herstel naar  een duurzame sector
De Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) meldt (21 mei jl.) “wereldwijd 14 procent minder coronabesmettingen dan vorige week”. Het herstel van de gastvrijheidssector lijkt daarmee met de toenemende vaccinatiegraad ingezet. Maar of er ook daadwerkelijk sprake is van een duurzaam herstel, dat is maar de vraag ...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/11/22
Exclusief voor leden
Booking.com verbetert Duurzaam Reizen-programma met footprint over luchtvaart
Booking.com voegt productfuncties toe aan het Duurzaam Reizen-programma. Het programma is een jaar geleden gestart zodat consumenten bewustere keuzes kunnen maken voor hun reis. Onder meer is een filter toegevoegd over de belasting van vliegreizen naar het vakantiehuis. Als vernieuwing zijn ook drie niveaus gemaakt in het programma.
02/11/22
KHN slaat handen ineen met Too Good to Go om voedselverspilling in de horeca te voorkomen
Ondernemers die aangesloten zijn bij Koninklijke Horeca Nederland (KHN) worden sinds deze maand acti...
28/10/22
RIU Hotels & Resorts gaat voor kooivrij inkoopbeleid kippeneieren
RIU Hotels & Resorts, een hotel-brand van TUI met het hoofdkantoor in het Spaanse Mallorca, wil eind 2025 een volledig kooivrij inkoopbeleid voor alle soorten kippeneieren die door RIU hotels over de hele wereld worden gebruikt. RIU Hotels & Resorts heeft 100 accommodaties in meer dan 20 landen.
18/10/22
Transavia investeert in eerste elektrische airliner: FlyWithLucy
Transavia Ventures, de investeringstak van Transavia investeert in startup FlyWithLucy (Lucy), de ee...
10/10/22
Exclusief voor leden
Merk Fryslan neemt deel aan SDG Action Days
DMO Merk Fryslân nam vandaag voor het eerst deel aan de SDG Action Days. De organisatie wil nog sterker de consument meegeven om bewust duurzaam vakantie te vieren.
10/10/22
Exclusief voor leden
Floriade afgesloten maar debacle galmt lang na
In een positief gestemd slotbericht van de Floriade Expo 2022 lijkt alsof er veel geleerd is voor het thema Growing Green Cities. De realiteit is dat deze editie van de Floriade aangeeft dat een nieuw model nodig is voor de wereldtuinbouwtentoonstelling.
07/10/22
Exclusief voor leden
Stevige commissie voor verduurzaming cultuursector
Een nieuwe adviescommissie van de Raad voor Cultuur gaat zich buigen over de verduurzaming van de cultuursector. De commissie bestaat uit deskundigen uit de wetenschap, het bedrijfsleven en de cultuursector. Het advies wordt verwacht in juni 2023.
26/09/22
Toerist wil wel rekening houden met duurzaamheid maar dat lukt nog niet altijd
Vandaag vindt bij de Floriade Expo de Toerisme Top 2022 plaats en het centrale thema is klimaat neut...