Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2022
Auteur: NRIT redactie

Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren

Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren
Foto: Pexels

Er zijn vandaag de dag zoveel producten op de markt en er komen er iedere dag weer een hoop bij. Het wordt hierdoor steeds lastiger voor bedrijven of particuliere verkopers om hun nieuwe producten succesvol op de markt te brengen. Toch hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn. De fout die veel bedrijven begaan is het argeloos op de markt zetten van hun product, zonder eerst te peilen wat hun doelgroep ervan vindt en wat er nog aan verbeterd zou kunnen worden. 

Het is in dit digitale tijdperk waarin iedereen zijn mening kan geven via internet nog veel belangrijker geworden om je producten constant te blijven verbeteren en aanpassen op de veranderende markt!

Voorbeeldcase: De Air-Up drinkfles 

Een mooi voorbeeld is de Air-Up fles, die nog niet zo lang geleden op de markt is gekomen. Het concept van een drinkfles die gebruik maakt van een geursysteem om smaak te geven aan het water is natuurlijk erg vernieuwend. Dit betekent meestal dat veel mensen er sceptisch over zullen zijn, totdat ze het zelf succesvol hebben kunnen uitproberen of totdat ze er positieve dingen over gelezen hebben online. Daarnaast weet je met een compleet nieuw concept nooit of jouw product meteen perfect is. Je hebt namelijk geen vergelijkingsmateriaal. Dit maakt het nog veel belangrijker om erachter te komen of het product nog grote verbeterpunten heeft om het echt aantrekkelijk te maken voor jouw doelgroep. 

Laat jouw product testen door consumenten

De beste manier om achter de verbeterpunten van een product te komen, is door het te laten testen door consumenten die binnen de doelgroep vallen. Dit is vandaag de dag simpeler dan je zou denken. Er bestaan een hoop websites waar consumenten zich aan kunnen melden om producten te testen. Het enige dat je als bedrijf hoeft te doen, is een paar consumenten uitkiezen die in de doelgroep passen. Vervolgens stuur je hen jouw product op en geef je ze een bepaalde periode de tijd om het te testen. Na deze periode sturen ze het product terug of mogen ze het houden, net wat je als bedrijf het fijnst vindt. Dit in ruil voor het schrijven of opnemen van een review of het invullen van een enquête over het geteste product. 

Het inventariseren van de resultaten

Ten slotte ga je inventariseren wat consumenten te zeggen hebben over jouw product. Wat zijn de pluspunten en wat zijn eventuele verbeterpunten? Het voordeel van een enquête is dat je er verplichte vragen in kunt zetten die consumenten moeten beantwoorden. Dit maakt het eenvoudiger om de resultaten te analyseren. Zorg wel dat je gebruik maakt van de juiste enquete tool! 

Trefwoorden: innovatie, concept, product, enquete, doelgroep, test

CELTH




||| Nieuws |||

05/08/25
CampSolutions neemt Tent2 over en versterkt positie in glampingmarkt
CampSolutions heeft Tent2 overgenomen, een specialist in innovatieve tentoplossingen. Met deze strategische stap verstevigt CampSolutions haar positie als marktleider in hoogwaardige en duurzame outdoor accommodaties, zowel in Nederland als internationaal.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
23/07/25
Exclusief voor leden
ACM geeft groen licht voor overname RCN-vakantieparken door Blackstone
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft toestemming gegeven voor de overname van vakantieparkorganisatie RCN door investeringsmaatschappij Blackstone. Het gaat hierbij om negen vakantieparken van RCN in Nederland.
23/07/25
Campers in het voorjaar fors duurder
Tweedehands campers worden in het voorjaar gemiddeld 22 procent duurder verkocht dan in de winter. Dat blijkt uit een analyse van verkoopplatform Looping, gebaseerd op 857 tweedehands verkopen tussen mei 2023 en juli 2025. Caravans worden in het voorjaar juist goedkoper.
16/07/25
Ga mee op inspiratiereis naar Montpellier – beleef de Europese recreatiesector van binnenuit
Van 3 t/m 6 november 2025 organiseert HISWA-RECRON samen met France-Compagnie opnieuw een unieke inspiratiereis voor recreatieprofessionals. Inmiddels hebben 23 ondernemers en managers uit de Nederlandse recreatiesector zich aangemeld voor deze exclusieve reis. Wil jij er ook bij zijn? Er zijn nog enkele plaatsen beschikbaar.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
11/07/25
Bosbranden en hitte in zuidelijk Europa
Het Rode Kruis waarschuwt vakantiegangers die dit weekend naar zuidelijk Europa trekken. De hulporganisatie roept mensen op om goed voorbereid met vakantie te gaan. Met flinke bosbranden en zeer hoge temperaturen in Frankrijk, Spanje, Griekenland en Turkije ligt een noodsituatie deze zomer op de loer.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...