Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 05-10-2022
Auteur: NRIT redactie

Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren

Hoe je als bedrijf je producten constant kunt blijven verbeteren
Foto: Pexels

Er zijn vandaag de dag zoveel producten op de markt en er komen er iedere dag weer een hoop bij. Het wordt hierdoor steeds lastiger voor bedrijven of particuliere verkopers om hun nieuwe producten succesvol op de markt te brengen. Toch hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn. De fout die veel bedrijven begaan is het argeloos op de markt zetten van hun product, zonder eerst te peilen wat hun doelgroep ervan vindt en wat er nog aan verbeterd zou kunnen worden. 

Het is in dit digitale tijdperk waarin iedereen zijn mening kan geven via internet nog veel belangrijker geworden om je producten constant te blijven verbeteren en aanpassen op de veranderende markt!

Voorbeeldcase: De Air-Up drinkfles 

Een mooi voorbeeld is de Air-Up fles, die nog niet zo lang geleden op de markt is gekomen. Het concept van een drinkfles die gebruik maakt van een geursysteem om smaak te geven aan het water is natuurlijk erg vernieuwend. Dit betekent meestal dat veel mensen er sceptisch over zullen zijn, totdat ze het zelf succesvol hebben kunnen uitproberen of totdat ze er positieve dingen over gelezen hebben online. Daarnaast weet je met een compleet nieuw concept nooit of jouw product meteen perfect is. Je hebt namelijk geen vergelijkingsmateriaal. Dit maakt het nog veel belangrijker om erachter te komen of het product nog grote verbeterpunten heeft om het echt aantrekkelijk te maken voor jouw doelgroep. 

Laat jouw product testen door consumenten

De beste manier om achter de verbeterpunten van een product te komen, is door het te laten testen door consumenten die binnen de doelgroep vallen. Dit is vandaag de dag simpeler dan je zou denken. Er bestaan een hoop websites waar consumenten zich aan kunnen melden om producten te testen. Het enige dat je als bedrijf hoeft te doen, is een paar consumenten uitkiezen die in de doelgroep passen. Vervolgens stuur je hen jouw product op en geef je ze een bepaalde periode de tijd om het te testen. Na deze periode sturen ze het product terug of mogen ze het houden, net wat je als bedrijf het fijnst vindt. Dit in ruil voor het schrijven of opnemen van een review of het invullen van een enquête over het geteste product. 

Het inventariseren van de resultaten

Ten slotte ga je inventariseren wat consumenten te zeggen hebben over jouw product. Wat zijn de pluspunten en wat zijn eventuele verbeterpunten? Het voordeel van een enquête is dat je er verplichte vragen in kunt zetten die consumenten moeten beantwoorden. Dit maakt het eenvoudiger om de resultaten te analyseren. Zorg wel dat je gebruik maakt van de juiste enquete tool! 

Trefwoorden: innovatie, concept, product, enquete, doelgroep, test

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...