Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 28-09-2022
Auteur: Marc Gerlings

Informatievoorziening en horeca betere match in Market Dome

Informatievoorziening en horeca betere match in Market Dome
Indoor klimmen in de Action Factory.

Center Parcs De Kempervennen rond deze week een vernieuwingsslag af die in het najaar van 2020 begon. De Market Dome is met zijn horecaformules, winkelfunctie en ingang tot het zwembad een echt centrum. Gastvrijheid en slimme invulling met een nieuwe horecaformule leiden tot een betere match met de gasten.

Aangekomen in de groene Market Dome valt op dat de bowlingbanen volledig vernieuwd zijn. Vertel het de kinderen maar want je voelt je als op een piratenschip. Compleet met kanonnen en met touwen dwars over de banen. Het is een extra beleving die met veel details is opgebouwd. Het is een mooi voorbeeld van thematisering.

"Uit de kansspelen"

De Gametown een volledige upgrade heeft gekregen. "We zijn volledig uit de kansspelen gestapt. De games die er zijn, richten we op vermaak," meldt General Manager Kees Luijbregts. Met de spellen kun je kaarten winnen die je kan omzetten naar product die bij de servicebalie van de Gametown zijn te zien. 

De General Manager is blij met de volledig nieuwe supermarkt Shop & Smile winkel. Het is een supermarkt met een compleet assortiment. Goed detail, de verkoop van verse broodjes is naar de voorkant van de winkel gehaald. Die broodjes zijn voor veel gasten een vast ingrediënt voor een lekker ontbijt op het park. Dat hoort toch bij de vakantiebeleving.

Frites Affaires

Een slimme horecafunctie is het nieuwe concept de Frites Affaires. Natuurlijk kun je gewoon voor een vertrouwd frietje gaan maar de winst zit in friet plus extra toevoegingen. Het is daarmee een luxere versie van een snackformule. Dat trekt ook veel bezoekers die voor een scherpe prijs willen eten buiten de deur, of voor take away.

De menukaarten van de verschillende restaurants zijn diverser geworden. De kaarten dagen ook uit om een gezonde keuze te maken. 

Laatste investering in kleedkamers retail

Met Kees Luijbregts lopen we de winkel binnen. Deze bestaande winkel kreeg een upgrade in het interieur maar ook in het assortiment. Kleding, speelgoed en cadeautjes, dat zijn de drie grote onderdelen in de formule. Tijdens de upgrade viel op dat de kleedkamers wat meer ruimte mogen krijgen. Kees: "Soms zie je dingen bij zo een grote renovatie dat je die nog net even extra meeneemt. De verbetering van de kleedkamers is zo een laatste investering. Met een park blijf je altijd in beweging. We blijven het product verbeteren. Dat doe je met het hele team. Je vraagt wat de gast er van vindt. Wat vindt de medeweker er van? Zo maken we met elkaar een nog beter product."

Een echte verbetering is de informatiebalie in de dome. Beter gezegd, de balie is er niet meer. "Dat vonden we te afstandelijk voor de ervaring van de gast," meldt Luijbregts. Het zijn nu drie informatiezuilen waar de gast tegenover kan staan maar de medewerker kan ook vragen om mee te kijken naar de monitor. De folderstandaard is nog leeg maar wordt binnenkort gevuld. Lastiger voor de medewerker is het weinige licht. Genoeg spots maar de lichtopbrengst is niet hoog. "Daar kwamen we nu achter. De verlichting gaan we nog verbeteren."

De Aqua Mundo is altijd een groter pijler in de filosofie van Center Parcs. In de loop naar de Aqua Mundo valt op dat de kleedruimtes en lockers volledig vernieuwd zijn. Tegelwerk, schilderwerk, lambrisering, decoratie, alles is nieuw. Ook hier zwemmen de families met veel plezier. De jeugd leeft zich uit op de glijbanen. En daar zit voor Nederland een unieke baan in. De Aqua Loop is de eerste glijbaan met een looping erin. Hierbij val je ineens door een luik en ga je hard naar beneden en dan stevig de looping in. De Aqua racer is een snelle bandenglijbaan.

Eerste stappen in VR

Center Parcs zet in de Action Factory zijn eerste stappen in virtual reality. Je kunt twee parcoursen met je vr-bril meemaken. Beide hebben te maken met Kempervennen. Hier is fors geïnvesteerd in de nieuwe horeca, inclusief een wisselgeldzuil op de hoek van de bar. De verbinding tussen terras en de sportzaal is verbeterd. Eerst keek je tegen een gesloten sportzaal aan. Nu is de muur afgebroken en zie je wat familie of vrienden op sportief gebied uithalen. Een veel betere oplossing dan de gescheiden werelden. Buiten kreeg het terras meer ruimte. Het tegelwerk en het pad is meegenomen in de totale vernieuwing van de infrastructuur. Door de bestaande trampolines te draaien, kon het terras uitgebreid worden. 

Energie intensief vakantiepark?

Een vakantiepark van deze omvang, met zijn brede formule, dat komt neer op een energie-intensief bedrijf. Luijbregts reageert diplomatiek op de vragen over energieverbruik. "Een vakantiepark is energie intensief. We richten het proces zo efficiënt mogelijk in." De GM bekijkt het ook van een andere kant. Zonder in te gaan op oplossingen, "Deze energiecrisis zorgt ook voor nieuwe inzichten."

Lees ook: Grootste Center Parcs Kempervennen viert 35 miljoen euro renovatie

Trefwoorden: vakantiepark, Kempervennen, Center Parcs, renovatie, hospitality, leisure, horeca, retail

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...