Geplaatst op: 06-09-2022
Auteur: NRIT redactie

Het verhaal achter GoedkoopParkeren

Interview met oprichter Theo Zijlstra

Het verhaal achter GoedkoopParkeren

GoedkoopParkeren is een vergelijkingswebsite voor het reserveren van parkeerplekken in en rondom Nederlandse en Belgische steden en bij vliegvelden door heel Nederland, België en Duitsland. Wij zijn benieuwd naar het verhaal achter dit bedrijf. Daarom spraken wij Theo Zijlstra, de oprichter van het bedrijf. 
 

Hoe is het bedrijf ontstaan?

Het bedrijf is in 2013 opgericht door Theo Zijlstra. Op het moment dat hij hiermee begon, studeerde hij rechten aan de Rijksuniversiteit in Groningen. Het viel hem op dat er voor fietsers in Groningen overal plek was om hun fiets te parkeren. Het tegenovergestelde gold voor automobilisten. Er was een flink tekort aan parkeerplekken voor auto’s. Daarom startte Theo met het maken van een vergelijkingswebsite. Op de website is het mogelijk om prijzen van parkeerplekken (inclusief eventuele faciliteiten van verschillende parkeeraanbieders) met elkaar te vergelijken. "In eerste instantie was onze website vooral gericht op parkeerplekken in Groningen”, zo vertelt Theo. Vanwege de toenemende vraag naar parkeermogelijkheden heeft het bedrijf zich de afgelopen jaren enorm kunnen uitbreiden. Inmiddels is het mogelijk op parkeerplekken met elkaar te vergelijken in Nederland, België, Duitsland, Italië, Spanje, Frankrijk, Oostenrijk en het Verenigd Koninkrijk.
 

Waar staat het bedrijf voor?

"Ons team is dagelijks op zoek naar betrouwbare parkeeraanbieders. Omdat wij het belangrijk vinden dat onze klanten tevreden zijn, achten wij het van groot belang dat onze parkeeraanbieders betrouwbaar zijn. Om daar zeker van te zijn controleren wij zelf de parkeerplaatsen. Daarnaast worden de parkeerplaatsen ook gecontroleerd door externe partijen. Klanten kunnen er bij ons dus van uitgaan, dat hun auto veilig geparkeerd staat.”
 

Hoe zorgen jullie voor de beste prijs en kwaliteit?

"Wij vinden het belangrijk dat de parkeerplaatsen die klanten kunnen boeken op onze website veilig en kwalitatief goed zijn. Daarom hebben wij regelmatig contact met onze parkeeraanbieders. En naast de controles die wij zelf uitvoeren, is het voor klanten mogelijk om een recensie achter te laten op onze website. Wij maken gebruik van echte en eerlijke reviews. Dit houdt in dat het alleen mogelijk is om een recensie te schrijven voor klanten die via ons een reservering hebben gedaan.” Over de prijs zegt Theo het volgende: "Doordat wij een vergelijkingswebsite zijn, en dus geen parkeeraanbieder, kunnen wij onze klanten voordelige parkeertarieven bieden. Als u bij ons boekt, ontvangen wij een compensatie (in de vorm van een commissie). Echter wordt deze commissie niet doorberekend op onze klanten. Hierdoor kunt u bij ons genieten van voordelige prijzen.”
 

Hoe werkt het?

"Via onze website kunt u eenvoudig en snel parkeeraanbieders met elkaar vergelijken, en uw ideale parkeerplek reserveren. Het maken van een reservering duurt enkele minuten. U vult simpelweg in waar u wilt parkeren, en uw gewenste data. Vervolgens ontvangt u een overzicht van de beschikbare parkeeropties. Om nog sneller de parkeeraanbieder te vinden die bij u past, kunt u gebruikmaken van de filters.” Door gebruik te maken van een vergelijkingswebsite, zoals GoedkoopParkeren, is het mogelijk om uw auto voordelig te parkeren in de stad of bij een vliegveld.

Trefwoorden: parkeren, stad, bestemming, Groningen, luchthaven, Nederland, België, Duitsland

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.