Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Campagne voor de reisbranche: "veel meer dan achter computer reizen boeken"

Campagne voor de reisbranche:
Online arbeidsmarktcampagne Reiswerk van start.
Reiswerk lanceerde een online arbeidsmarktcampagne om zo nieuw talent te enthousiasmeren en activeren voor een baan in de reiswereld. De campagne werd in maart aangekondigd.

Met een interactieve video, diverse interviews met medewerkers en een speciale website waarop informatie te vinden is over diverse functies, wordt de reiswereld als aantrekkelijke carrière gepresenteerd. Hiermee wordt jong talent aangespoord om direct een kijkje te nemen op de vacaturebank van Reiswerk.

460 vacatures

Net als in andere sectoren kampt de reisbranche met personeelstekorten. Tijdens de coronacrisis hebben veel medewerkers de sector noodgedwongen moeten verlaten. "Vrijwel alle reisorganisaties hebben behoefte aan nieuw personeel. Dit zien wij ook terug in het aantal vacatures op onze website reiswerk.nl dat de afgelopen maanden is toegenomen. Inmiddels staan er bijna 500 vacatures op onze vacaturebank”, aldus Esther Gathier, Manager Reiswerk. 

Met de campagne moet niet alleen de reisbranche opnieuw op de kaart gezet worden, ook is het tijd voor een vlotter, eigentijdser imago. "Werken in de reiswereld betekent werken in een jonge, dynamische omgeving met het mooiste product dat er is: reizen!”, benadrukt Esther Gathier.

De campagne richt zich met name op studenten en net-afgestudeerden, maar Reiswerk hoopt medewerkers die de reisbranche als gevolg van de coronacrisis hebben moeten verlaten ook aan te spreken. 

In samenwerking met creatief bureau Postcards to the Moon is gekozen voor een online campagne die bestaat uit een interactieve video en interviews met jonge medewerkers uit diverse reisbedrijven. Op deze manier bevat de campagne ook employer branding, voor trots en ambassadeurschap bij de huidige werknemers in de branche. De campagne zal gefaseerd worden uitgerold en gepusht op de social media kanalen van Reiswerk en op de website: www.baanindereiswereld.nl.

Een van de interviews met een jonge medewerker, met Bo Jane.

Alleen maar achter je computer?

"Sommigen hebben het beeld dat je de hele dag achter de computer reizen verkoopt en je niet kan doorgroeien of - stromen. Hierdoor wordt een carrière in de reissector niet (altijd) in overweging genomen. Echter niets is minder waar: de branche is juist enorm dynamisch en het werk erg afwisselend, wat veel kansen tot ontwikkeling biedt.  Voor elk talent, op elk niveau en in ieder vakgebied, is een passende, interessante baan te vinden. Deze veelzijdigheid aan carrièremogelijkheden maakt een baan in de reiswereld leuk en interessant.”

Om met de campagne écht impact te maken, is nauw samengewerkt met de sector. Van verschillende reisbedrijven uit zowel de zakelijke markt als de consumentenmarkt heeft Reiswerk nuttige input gekregen om van deze campagne een succes te maken.
Trefwoorden: Reiswerk, arbeid, werk, campagne, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Waar genieten Nederlanders deze zomer van hun vakantie?
De zomervakantie staat voor de deur en veel Nederlanders maken zich op voor een welverdiende reis naar het buitenland. Volgens reisorganisatie TUI blijven Spanje, Griekenland en Turkije de populairste Europese vliegbestemmingen.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlands kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.
24/06/25
Exclusief voor leden
Rust en avontuur populair in zomer 2025
Reizigers die deze zomer op het laatste moment nog een vakantie boeken, kiezen opvallend vaak voor rust, veiligheid en actieve rondreizen. De belangstelling voor Europa groeit, de VS valt uit de top 10 en Thailand blijft populair.