Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Campagne voor de reisbranche: "veel meer dan achter computer reizen boeken"

Campagne voor de reisbranche:
Online arbeidsmarktcampagne Reiswerk van start.
Reiswerk lanceerde een online arbeidsmarktcampagne om zo nieuw talent te enthousiasmeren en activeren voor een baan in de reiswereld. De campagne werd in maart aangekondigd.

Met een interactieve video, diverse interviews met medewerkers en een speciale website waarop informatie te vinden is over diverse functies, wordt de reiswereld als aantrekkelijke carrière gepresenteerd. Hiermee wordt jong talent aangespoord om direct een kijkje te nemen op de vacaturebank van Reiswerk.

460 vacatures

Net als in andere sectoren kampt de reisbranche met personeelstekorten. Tijdens de coronacrisis hebben veel medewerkers de sector noodgedwongen moeten verlaten. "Vrijwel alle reisorganisaties hebben behoefte aan nieuw personeel. Dit zien wij ook terug in het aantal vacatures op onze website reiswerk.nl dat de afgelopen maanden is toegenomen. Inmiddels staan er bijna 500 vacatures op onze vacaturebank”, aldus Esther Gathier, Manager Reiswerk. 

Met de campagne moet niet alleen de reisbranche opnieuw op de kaart gezet worden, ook is het tijd voor een vlotter, eigentijdser imago. "Werken in de reiswereld betekent werken in een jonge, dynamische omgeving met het mooiste product dat er is: reizen!”, benadrukt Esther Gathier.

De campagne richt zich met name op studenten en net-afgestudeerden, maar Reiswerk hoopt medewerkers die de reisbranche als gevolg van de coronacrisis hebben moeten verlaten ook aan te spreken. 

In samenwerking met creatief bureau Postcards to the Moon is gekozen voor een online campagne die bestaat uit een interactieve video en interviews met jonge medewerkers uit diverse reisbedrijven. Op deze manier bevat de campagne ook employer branding, voor trots en ambassadeurschap bij de huidige werknemers in de branche. De campagne zal gefaseerd worden uitgerold en gepusht op de social media kanalen van Reiswerk en op de website: www.baanindereiswereld.nl.

Een van de interviews met een jonge medewerker, met Bo Jane.

Alleen maar achter je computer?

"Sommigen hebben het beeld dat je de hele dag achter de computer reizen verkoopt en je niet kan doorgroeien of - stromen. Hierdoor wordt een carrière in de reissector niet (altijd) in overweging genomen. Echter niets is minder waar: de branche is juist enorm dynamisch en het werk erg afwisselend, wat veel kansen tot ontwikkeling biedt.  Voor elk talent, op elk niveau en in ieder vakgebied, is een passende, interessante baan te vinden. Deze veelzijdigheid aan carrièremogelijkheden maakt een baan in de reiswereld leuk en interessant.”

Om met de campagne écht impact te maken, is nauw samengewerkt met de sector. Van verschillende reisbedrijven uit zowel de zakelijke markt als de consumentenmarkt heeft Reiswerk nuttige input gekregen om van deze campagne een succes te maken.
Trefwoorden: Reiswerk, arbeid, werk, campagne, online marketing

CELTH



||| Nieuws |||

08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.