Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Campagne voor de reisbranche: "veel meer dan achter computer reizen boeken"

Campagne voor de reisbranche:
Online arbeidsmarktcampagne Reiswerk van start.
Reiswerk lanceerde een online arbeidsmarktcampagne om zo nieuw talent te enthousiasmeren en activeren voor een baan in de reiswereld. De campagne werd in maart aangekondigd.

Met een interactieve video, diverse interviews met medewerkers en een speciale website waarop informatie te vinden is over diverse functies, wordt de reiswereld als aantrekkelijke carrière gepresenteerd. Hiermee wordt jong talent aangespoord om direct een kijkje te nemen op de vacaturebank van Reiswerk.

460 vacatures

Net als in andere sectoren kampt de reisbranche met personeelstekorten. Tijdens de coronacrisis hebben veel medewerkers de sector noodgedwongen moeten verlaten. "Vrijwel alle reisorganisaties hebben behoefte aan nieuw personeel. Dit zien wij ook terug in het aantal vacatures op onze website reiswerk.nl dat de afgelopen maanden is toegenomen. Inmiddels staan er bijna 500 vacatures op onze vacaturebank”, aldus Esther Gathier, Manager Reiswerk. 

Met de campagne moet niet alleen de reisbranche opnieuw op de kaart gezet worden, ook is het tijd voor een vlotter, eigentijdser imago. "Werken in de reiswereld betekent werken in een jonge, dynamische omgeving met het mooiste product dat er is: reizen!”, benadrukt Esther Gathier.

De campagne richt zich met name op studenten en net-afgestudeerden, maar Reiswerk hoopt medewerkers die de reisbranche als gevolg van de coronacrisis hebben moeten verlaten ook aan te spreken. 

In samenwerking met creatief bureau Postcards to the Moon is gekozen voor een online campagne die bestaat uit een interactieve video en interviews met jonge medewerkers uit diverse reisbedrijven. Op deze manier bevat de campagne ook employer branding, voor trots en ambassadeurschap bij de huidige werknemers in de branche. De campagne zal gefaseerd worden uitgerold en gepusht op de social media kanalen van Reiswerk en op de website: www.baanindereiswereld.nl.

Een van de interviews met een jonge medewerker, met Bo Jane.

Alleen maar achter je computer?

"Sommigen hebben het beeld dat je de hele dag achter de computer reizen verkoopt en je niet kan doorgroeien of - stromen. Hierdoor wordt een carrière in de reissector niet (altijd) in overweging genomen. Echter niets is minder waar: de branche is juist enorm dynamisch en het werk erg afwisselend, wat veel kansen tot ontwikkeling biedt.  Voor elk talent, op elk niveau en in ieder vakgebied, is een passende, interessante baan te vinden. Deze veelzijdigheid aan carrièremogelijkheden maakt een baan in de reiswereld leuk en interessant.”

Om met de campagne écht impact te maken, is nauw samengewerkt met de sector. Van verschillende reisbedrijven uit zowel de zakelijke markt als de consumentenmarkt heeft Reiswerk nuttige input gekregen om van deze campagne een succes te maken.
Trefwoorden: Reiswerk, arbeid, werk, campagne, online marketing

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...