Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes

VisitVeluwe sluit zomerseizoen af met gratis koninklijke portretjes
Kasteel Doorwerth.

VisitVeluwe zet een leuke actie op om bezoekers een mooie herinnering te bezorgen aan het einde van de zomermaand augustus. Het is onderdeel van het themajaar koninklijk.

Op 21, 27 en 28 augustus kunnen bezoekers zichzelf als een heuse koning of koningin laten vastleggen op een koninklijk portret(je). Een pop-up ‘bierviltjestekenaar' maakt een tour langs diverse koninklijke locaties en trakteert de bezoeker op een blijvende herinnering aan een prinsheerlijke zomer op de Veluwe.

De tour zal locaties als kasteel Doorwerth, Paleis Het Loo en kasteel Staverden aandoen en ervoor zorgen dat de bezoeker zich de koning te rijk voelt. Iedereen die zich laat tekenen wordt namelijk voorzien van een koninklijk attribuut zoals een gouden kroon of scepter.

Klaar, terwijl je lacht

De portretjes worden razendsnel getekend; in een paar minuten tovert de live-tekenaar een goed gelijkende karikatuur op papier. Leuk voor degene die getekend wordt, maar ook voor de toeschouwer die over de schouder van de tekenaar mee mag kijken. De tekenstijl van de karikatuurtekenaar is grappig en positief, maar nooit beledigend, meldt VisitVeluwe.

Locaties en tijd

Zondag 21 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - kasteel Doorwerth, Doorwerth
Zaterdag 27 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - Paleis Het Loo, Apeldoorn
Zondag 28 augustus van 12.00 tot 17.00 uur - kasteel Staverden, Ermelo

De tekenaar loopt in principe rond op het terrein, maar wanneer er een rij ontstaat wordt er vanaf een vaste plek getekend. Het laten maken van een koninklijk portretje duurt ongeveer 3 minuten. Hier zijn geen kosten aan verbonden.

Koninklijk themajaar

Het koninklijke jaar op de Veluwe is in volle gang. Gedurende het hele jaar draait het hier om vorstelijk genieten. Het koninklijke verhaal en de royale belevenissen die de Veluwe rijk is worden daarom extra onder de aandacht gebracht. Het is immers de bestemming waar koningen en stadhouders al van oudsher kwamen om vakantie te vieren. Meer tips om koninklijk te genieten op de Veluwe zijn te vinden op: www.visitveluwe.nl/koninklijk.
Trefwoorden: dmo, Veluwe, kasteel, paleis, marketing, regio

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...