Geplaatst op: 11-08-2022
Auteur: Marc Gerlings

Serieus met kunst omgaan in vakantieparken

Videobericht

Serieus met kunst omgaan in vakantieparken
W Costa Navarino. Foto: W Costa Hotels Worldwide.

Bij menig hotel of vakantiepark vind je een mooie foto aan de wand van de kamermuur en dat is het dan. Dat kan stukken beter. Een voorbeeld van een nieuwe luxe accommodatie in Griekenland waar kunst met zorg is geselecteerd.

De trend in hotels is volop aandacht voor stijlvolle decoratie en gasten krijgen steeds meer oog voor kunst. W hotels (onderdeel van Marriott) bouwde deze zomer het 246 kamers tellende W Costa Navarino in Griekenland in de regio Messinia. 

Concept

Het luxe hotel richt zich op een jong publiek dat geïnteresseerd is in een gezonde levensstijl, culinaire beleving met mixologie en dineren met uitzicht op de zee. Het is ook een club met een rijk aanbod aan dj's. Daarbij volop aandacht voor design en kunst. Dit filmpje geeft aan dat de kunstcollectie serieus is aangepakt. "Art is not simply decoration."


Meer bekijken over W Costa Navarino.

Trefwoorden: vakantiepark, hotel, kunst, design

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/09/22
Datatool Limburg Marketing geeft uniek inzicht in bezoeker regio
Limburg Marketing heeft in samenwerking met de Universiteit Maastricht een unieke datatool ontwikkel...
26/09/22
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen lanceert bezoekersinformatie monitor
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen lanceert vandaag de Bezoekers Informatie Monitor. Het is de eerste t...
26/09/22
Toerist wil wel rekening houden met duurzaamheid maar dat lukt nog niet altijd
Vandaag vindt bij de Floriade Expo de Toerisme Top 2022 plaats en het centrale thema is klimaat neut...
26/09/22
Inkomen Nederlanders in tweede kwartaal 2022 procent gestegen
Het voorjaar was goed voor de toerisme- en gastvrijheidssector. Daarbij helpt dat in het tweede kwartaal Nederlanders een procent meer inkomen in de portemonnee hadden.
26/09/22
Toerisme Top 2022 in het teken van klimaatneutraal toerisme
Vandaag is de jaarlijkse Nationale Toerisme Top. Plaats van handeling voor de vijfde editie is de Floriade in Almere. Het thema is dit jaar klimaatneutraal toerisme.
21/09/22
Transavia voegt vluchten Eindhoven - Bordeaux toe aan zomerprogramma 2023
Transavia vliegt in zomerseizoen 2023 tussen Eindhoven en de Franse stad Bordeaux.
20/09/22
Voortzetting samenwerking bij de opening van een LEGOLAND® Resort in Charleroi, België
Toonaangevende attractie-operator Merlin Entertainments Group, SOGEPA, SFPI en SORESIC hebben Heads ...
19/09/22
Exclusief voor leden
Kohnenhof vanaf 14 november open voor verblijf
EuroParcs stelt zijn nieuwe park Kohnenhof in Luxemburg open voor verblijf vanaf 14 november 2022. Op dit moment wordt nog hard gewerkt aan de renovatie.