Geplaatst op: 11-07-2022
Auteur: Marc Gerlings

Onderzoek: voor 75% is vakantie gelukkigste periode van het jaar

Onderzoek: voor 75% is vakantie gelukkigste periode van het jaar
Trend 2022: regelmatig kort met vakantie en het liefst in Europa.
Sunweb Group peilde vanuit haar reismerk Eliza was here de reisplannen van 2.000 Nederlanders en merkte dat de grote meerderheid opnieuw graag naar het buitenland trekt om vakantie te vieren, al blijven we het liefst binnen Europa. 

Verder wil de Nederlander vooral vaak genieten van vakantie dit jaar: hij doet liever meerdere kortere vakanties in plaats van één lange vakantie.

75% vakantie gelukkigste periode van het jaar

Vakantie vieren staat gelijk met een gevoel van vrijheid. Uit onderzoek van Eliza was here blijkt dat de Nederlander dit enorm heeft gemist de afgelopen jaren, het staat zelfs in de top 3 van dingen die hij het meest mistte tijdens de pandemie, na horecabezoeken en sociale activiteiten. Voor bijna de helft van de Nederlanders voelde het thuisblijven aan als een rem op hun vrijheid. Nu het opnieuw kan en mag zonder beperkingen en regels, wordt het geluksgevoel dat mensen ervaren bij reizen, versterkt. Zo geeft 75% aan dat hun vakantie nog steeds de gelukkigste periode van het jaar is. >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: vakantie, toerisme, reizen, Nederland, Europa, staycation, geluk, korte vakantie, trend

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

05/08/22
Surprise! Je customer experience verhogen met extraatjes
Customer experience wordt groeit en groeit. Klanten willen niet alleen waarde, maar ze willen een beleving. Gelukkig is de Leisure branche daar ideaal voor. Denk eens aan het plaatsnemen op het terras, samen met de hond. Bij sommige terrassen moet je vragen om een bak water. Je kunt daar als bedrijf op inspelen. Geef honden een bak water, nog voordat je de klant de bestelling kunt geven. Of nog beter: geef grote honden een grote bak en kleine honden een kleine bak. Personaliseer de extraatjes!
02/08/22
Exclusief voor leden
67.500 reizigers kunnen vliegen vanaf Schiphol in september
Voor de maanden september en oktober 2022 stelt luchthaven Schiphol ook een maximum aantal reizigers per dag vast, na overleg met luchtvaartmaatschappijen. In september geldt er een maximum van 67.500 lokaal vertrekkende reizigers per dag. De herfstvakantie levert een capaciteitsprobleem op.
02/08/22
Flower Parade 75 jaar en nu immaterieel erfgoed
Op vrijdag 12 augustus zal de aftrap plaatsvinden van de 75ste editie van de Bloemencorso Flower Parade Rijnsburg. Zowel het 75 jarig bestaan als de benoeming tot internationaal Immaterieel cultureel erfgoed door Unesco geeft reden tot een grootse viering met als thema ‘FEEST’.
27/07/22
Kaartje Westerschelde Ferry combineert veerdienst met attractie en OV
Reizigers van de Westerschelde Ferry tussen Vlissingen op Walcheren en Breskens op Zeeuws-Vlaanderen kunnen vanaf heden gebruik maken van de online kaartverkoop van Ticketcounter. Daarbij kunnen ze hun kaart voor de veerdienst desgewenst uitbreiden met een toegangsbewijs voor de Zonnetrein in Vlissingen, het Zeeuws Maritiem MuZEE Vlissingen, het Visserijmuseum in Breskens en het Bevrijdingsmuseum Zeeland in Nieuwdorp.
25/07/22
Nieuwe bezoekers voor Terschelling
Het toerisme op Terschelling heeft zich herstelt van de coronapandemie. Rederij Doeksen noteerde in ...
22/07/22
Veel herhaalbezoek aan Belgische Kust
Wie zijn de vakantiegangers aan de Belgische kust? Wat vinden ze van hun vakantie? Wat voor activiteiten ondernemen ze? En wat levert het op? Provinciaal toeristisch bedrijf Westtoer ondervroeg 10.000 vakantiegangers en vond de antwoorden.
22/07/22
11fountains magazine moet cultuurtoerisme stimuleren
Fryslân blijft de legacy van de Culturele Hoofdstad van Europa 2018 onder de aandacht brengen. De&n...
21/07/22
NBTC wil met nieuwe campagne waardevolle bezoeken stimuleren
Het Nederlands Bureau voor Toerisme en Congressen (NBTC) wil de komende drie jaar met de campagne ‘Bring Yourself. We’ll do the same’ waardevolle bezoeken stimuleren. De campagne richt zich op Duitsland en België. In 2022 staan drie thema’s centraal: Greener Cities, Cycling Lifestyle en Dutch Design.