Geplaatst op: 16-06-2022
Auteur: redactie
Uitgever: NRIT Media

Van feestgrot naar een feest met 3D grotschilderingen

Van feestgrot naar een feest met 3D grotschilderingen

De alom bekende feestgrot in Valkenburg, bestaat niet meer. Daar waar vele bruidsparen hun huwelijk vierden en menige feestgangers een onvergetelijke tijd hadden is de afgelopen maanden hard gewerkt aan een compleet nieuwe attractie in de grotten van Valkenburg. In opdracht van MergelRijk, waar de attractie onderdeel van wordt, toverde een team van de allerbeste internationale 3D kunstenaars de voormalige feestgrot om tot één groot nieuw feest. Met 3Dkunstwerken, geschilderd op de muren en vloeren van de ondergrondse feestzaal in de mergelgroeve. MergelRijk zet hiermee de eeuwenoude traditie voort van het maken van schilderingen op de wanden van grotten. Maar dan met een nieuwe dimensie.

 

Opening

De eer om als eerste de spectaculaire 3D kunst te mogen aanschouwen, was aan Kevin Rouwette, de kersverse wethouder van o.a. toerisme, recreatie, kunst en cultuur van gemeente Valkenburg aan de Geul. Rouwette beschreef het 3D grotschilderen als een belangrijke aanwinst voor Valkenburg. ‘Toerisme, recreatie, kunst en cultuur komen hier allen samen op een kwalitatief hoogstaand niveau. Precies hetgeen waar de gemeente in haar toekomstvisies op inzet’. 

 

De 3D beleving is enkel door een cameralens waar te nemen, waarmee MergelRijk helemaal inspeelt op de huidige generatie. De generatie waarvan iedereen er voortdurend op uit is om met zijn of haar telefoon de leukste foto’s te schieten en deze meteen te delen op diverse socials. 

 

MergelRijk heeft met deze verandering van feestgrot naar een nieuwe, ‘instagrammable’ attractie, laten zien hoe een eeuwenoude traditie, die hoort bij de grotten, op hedendaagse wijze voortgezet kan worden.

Link: https://mergelrijk.nl
Trefwoorden: Mergelgrot, feestgrot

||| Blogs |||

08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
09/03/20
Pleasure for all!; overprikkelde dagattracties in Nederland …?
Goed nieuws voor 20 procent van de wereldbevolking die overprikkeld is: ‘Six Flags’ 26 theme par...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

06/02/23
Eerste inclusiepact in de Nederlandse recreatiesector is een feit: ‘Apenheul: Natuurlijk Gastvrij!’
Op woensdag 1 februari 2023 hebben 16 partijen tijdens een bijeenkomst in het Apeldoornse dierenpark...
02/02/23
Blijdorp in NPO-serie dierentuin
  ‘Het Echte Leven in de Dierentuin’ komt met een nieuw seizoen vanuit Diergaarde Blijdor...
30/01/23
Van spullen naar ervaringen
ABN AMRO komt met interessante cijfers over de vrijetijdssector uit haar transactiedata. In december 2022 werd ten opzichte van december 2019 na inflatiecorrectie ruim 7% meer door Nederlandse consumenten uitgegeven. In vrijwel alle branches van de vrijetijdssector groeiden de bestedingen. Belangrijkste conclusie is dat voor de Nederlandse consument het opdoen van ervaringen belangrijker is geworden dan het kopen van spullen.
18/01/23
Exclusief voor leden
TUI Nederland herkent zich niet in beeld van World Animal Protection
TUI Nederland herkent zich niet in het beeld van World Animal Protection, waarin de reisorganisatie wordt genoemd als een van de reisorganisaties die slecht scoort op het gebied van dierenwelzijn. Volgens woordvoerder Petra Kok is dierenwelzijn niet alleen bij TUI Nederland een belangrijk onderwerp, maar zijn activiteiten met wilde dieren en reizen op olifanten al vele jaren uit den boze.
17/01/23
Veel onderhoud in de Efteling
In attractiepark de Efteling worden op dit moment in het laagseizoen veel onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Meerdere attracties zijn daardoor gesloten.
16/01/23
Nieuw inzicht in de arbeidsmarkt van de gastvrijheidssector
Inzicht start met kennis en kennis stoelt op data. Voor inzicht in de arbeidsmarkt van de gastvrijheidssector staat nu de nieuwste Arbeidsmonitor Gastvrijheidssector online met de nieuwste data.
16/01/23
Beste seizoen ooit voor Europa-Park
Europa-Park in Duitsland heeft in het seizoen 2022 voor het eerst meer dan zes miljoen bezoekers in één seizoen ontvangen. Het park wordt daarmee door de bezoekers ‘beloond’ voor de 80 miljoen euro die de afgelopen drie jaar in het park werd geïnvesteerd. Maar er zijn ook grote uitdagingen.
12/01/23
Exclusief voor leden
Miljoen bezoeken voor Toverland en flinke plannen
Toverland heeft in 2022 voor het eerst de kaap van 1 miljoen bezoeken geslecht. Het park heeft grote plannen en wil zich als short time destination resort ontwikkelen. Dat vertelde algemeen directeur Jean Gelissen jr. op het Travel Congress.