Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 14-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit

Eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg uit
De coverfoto die is gebruikt voor de eerste Vakantiekrant Zuid-Limburg. Foto: Visit Zuid-Limburg

De eerste editie van ‘Vakantiekrant Zuid-Limburg’ is een feit. Het is een uitbreiding op het bestaande communicatieaanbod van dmo Visit Zuid-Limburg.  De vraag aan deze dmo, waarom nog een krant uitbrengen?

Met de krant kunnen gasten en inwoners zich elk seizoen - met actuele informatie - laten inspireren om Zuid-Limburg te ontdekken. De krant is een samenwerking tussen Visit Zuid-Limburg en MijnGazet / Uitgeverij Van Heel & De Wit. Waarbij MijnGazet de invulling en distributie van de krant organiseert en Visit Zuid-Limburg de redactionele content verzorgt.

Vakantiekrant Zuid-Limburg staat boordevol artikelen, tips, een evenementenagenda en routes, om de zomer van 2022 onvergetelijk te maken. Denk bijvoorbeeld aan wandel-, fiets- en mountainbikeroutes, artikelen over de wonderen van de Grensmaasvallei en Zuid-Limburgse kastelen en puzzelplezier.

Eerste editie

De eerste editie bevat maar liefst negen ‘Visit Zuid-Limburg’ pagina’s met tips en routes voor de zomer. Hierin worden vier actuele DNA oftewel onderscheidende thema’s van de regio Zuid-Limburg toegelicht. Het gaat om ‘Bezin in Zuid-Limburg, Wijn, Oorlogsverleden en Krijt, Mergel & Kalk’. Geheel in aansluiting op de toeristische visie Bestemming Zuid-Limburg 2030 die in 2020 door alle 16 gemeenten is vastgesteld. Ook staat er een overzichtelijke evenementenagenda in en wordt de Visit Zuid-Limburg campagne ‘Heuvel op, heuvel af’ besproken.

50.000

De krant ligt in een oplage van 50.000 exemplaren bij de Visit Zuid-Limburg Shops en Servicepunten, verschillende toeristische steunpunten in de regio en is te bestellen via de webshop van Visit Zuid-Limburg.  

Waarom een krant?

De woordvoerder van Visit Zuid-Limburg over waarom er is gekozen om een krant toe te voegen aan de communicatiemiddelen. "In het digitale tijdperk kun je het beste ontspannen door eens niet op je schermpje te hoeven kijken en actuele tastbare informatie in handen te hebben. De Vakantiekrant zien wij dan ook als aanvulling op onze bestaande kanalen zoals de jaarlijkse ‘Wegwijzer’ en de informatie die we online aanbieden. Op deze manier kunnen wij toeristen en recreanten ook ‘offline’ verleiden om het hele gebied te beleven en niet alleen naar de bekende plekken te gaan."

De volgende editie verschijnt op 1 oktober 2022.
Trefwoorden: dmo, krant, communicatie, marketing

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
18/07/25
OECD prijst Nederlandse Landelijke Data Alliantie als inspirerend voorbeeld
De Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OECD) noemt de Nederlandse Landelijke Data Alliantie een inspirerend voorbeeld in haar recente rapport 'Using alternative data sources and tools to measure and monitor tourism.' De LDA wordt geprezen om haar innovatieve aanpak in het verzamelen, standaardiseren en delen van toerismedata.
16/07/25
Aantal bezoekers VVV's Noordwijk stijgt fors
Een recordaantal van 23.904 bezoekers in VVV Noordwijk en Noordwijkerhout in de eerste helft van 2025. Voor VVV Noordwijk betekent dat een stijging van 34% ten opzichte van 2024, voor Noordwijkerhout een stijging van 16%.
15/07/25
Boekingsplatform Vipio lanceert rubriek 'Bekend van TV'
Vipio heeft een speciale categorie gelanceert in de nieuwe rubriek over accommodaties die eerder te zien waren in populaire televisieprogramma's.
15/07/25
Vernieuwde fietsroute 'Duits Lijntje' laat je de historie van een Europese spoorlijn beleven
Fietsers kunnen vanaf 14 juli de rijke geschiedenis van de bijzondere spoorlijn het 'Duits Lijntje' ervaren via een nieuwe themaroute.
15/07/25
Sal weer in winteraanbod Corendon
Touroperator Corendon voegt het Kaapverdische eiland Sal weer toe aan het winteraanbod. Vanaf november 2025 vliegen reizigers drie keer per week (dinsdag, donderdag en zaterdag) met Corendon Dutch Airlines vanaf Amsterdam naar Sal.
15/07/25
Prognose zomer 2025: toeristisch bezoek stijgt in regio's Veluwe, Arnhem en Rijk van Nijmegen
De zomer van 2025 brengt groei voor de regio’s Veluwe, Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Dat blijkt uit de nieuwste prognose van Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen.
11/07/25
De fuik van nepadvertenties voor vakanties
Cybercriminelen zetten online advertenties in om vakantiegangers op te lichten. Mensen die dit niet op tijd door hebben, lopen het risico om aan oplichters allerlei persoonlijke informatie of creditcardgegevens prijs te geven. Daarom is het belangrijk dat mensen altijd eerst de officiële contactinformatie van reisorganisaties checken voordat ze contact opnemen.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
11/11/25 t/m 13-11-25
11/11/25 t/m 13-11-25: Recreatie Vakbeurs
Recreatie Vakbeurs is dé jaarlijkse vakbeurs voor professionals in de recreatiebranche in de ...
02/04/26
02/04/26 t/m 02-04-26: Trendcongres Toerisme 2026
Het Trendcongres Toerisme 2026 is op donderdag 2 april 2026 bij Saxion Hogeschool in Deventer. De ed...