Geplaatst op: 01-06-2022
Auteur: Marc Gerlings

Top goedkoopste en duurste foodie bestemmingen in Europa en de les voor Nederland

Top goedkoopste en duurste foodie bestemmingen in Europa en de les voor Nederland
Liefde gaat door de maag, is het gezegde. Dat speelt zeker mee bij toerisme. Bezoekers zijn gevoelig voor lekker eten en drinken. Een overzicht van de goedkoopste en duurste foodie bestemmingen in Europa.

Met behulp van de Cost of Living gegevens van Numbeo, heeft website voor vakanties Holidu de steden beoordeeld op hun gemiddelde kosten, van een fles wijn tot een mid-range maaltijd voor twee. Belgrado (Servië) staat op #1 als de goedkoopste stad in Europa voor fijnproevers, meent Holidu op basis van het onderzoek.

Goedkoopste foodie-bestemming Belgrado

Met een gemiddelde prijs van minder dan 30 euro voor een driegangendiner voor twee personen, is Belgrado officieel de ideale locatie voor je volgende foodie-geïnspireerde stedentrip. "Wat voor vibe je ook te pakken hebt, de stad biedt onovertroffen gastronomische hoogstandjes voor iedereen - of dat nu fine dining is voor een >>>
Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: foodie, bestemming, destinatie, goedkoop, duur

||| Blogs |||

08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
18/03/21
Het ontwikkelen van recreatiebedrijven begint met het eind voor ogen
Overheden buitelen over elkaar rondom het thema: vitale verblijfsrecreatie. Terecht, want een sterke verblijfsrecreatie draagt bij aan de leefbaarheid in een stad, dorp of gemeente. Goed dat overheden daar op letten. In onze optiek hebben veel gemeenten echter weinig oog voor het sturen op nieuwe concepten die gebaseerd zijn op toeristisch-recreatieve exploitatie.
18/03/21
Ken jij al een recreatief boetiek park?
In deze blog aandacht voor een nieuwe nichemarkt die we zien in de verblijfsrecreatie en die in de branding naar de gast voor een nieuw onderscheidend merk zou kunnen zorgen. We zien dit als een mooie tegenhanger van veel grootschalige ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

27/06/22
Wisselend beeld bij Nederlandse verblijfsrecreatie
Hoe hebben de Nederlandse vakantieparken het in het voorjaar gedaan en wat zijn de vooruitzichten voor de zomer? Stratecht geeft uit haar boekingsmonitor de antwoorden.
24/06/22
EuroParcs schenkt huuropbrengsten vakantiehuis aan Esther Vergeer Foundation
Met de overhandiging van de symbolische sleutel aan Lotte, gezinslid van de eerste gasten, werd door...
24/06/22
Center Parcs, Van de Valk en Hutten samen met Summa College in nieuwe hospitality-opleiding
Het Summa College in Eindhoven gaat intensief met het bedrijfsleven samenwerken bij het opleiden van...
23/06/22
Martin Maassen aan de slag bij FACET
Martin Maassen, oud-directeur van RECRON, leek van de radar verdwenen maar is helemaal terug.
20/06/22
Exclusief voor leden
Avonturenhuis Zeewolde officieel open
Zaterdagmiddag 18 juni opende Scouting op spectaculaire wijze het Avonturenhuis op Scoutinglandgoed Zeewolde. Een lintje knippen past niet zo bij Scouting. Daarom werd er met zo’n 170 scouts uit het hele land en vele partners een enorme kettingreactie gebouwd op het terrein.
17/06/22
Exclusief voor leden
Recreatiesector Wijdemeren strijdt met succes over toeristenbelasting- en beleidsverandering
De Wijdemeerse recreatiesector en de gemeente gaan een nieuw convenant (water)toeristenbelasting sluiten. Het convenant komt na protest van HISWA-RECRON, Watersportverbond en Ondernemend Wijdemeren over eerdere plannen om tot een verhoging van de belasting.
16/06/22
De Telegraaf heeft foute vakantieparken in het vizier
Geen verrassing voor de sector maar wel een vervelende bevestiging deze week in de Telegraaf die uit een nog vertrouwelijk rapport van het Regionale Informatie- en Expertise Centrum (RIEC) Oost-Nederland berichtte: De georganiseerde misdaad wast op grote schaal geld wit via vakantieparken.
15/06/22
Manifest tegen het opkopen van vakantieparken
Samen met de Socialistische Partij heeft de Stichting Recreantenrecht en Recreanten in Actie op de L...