Geplaatst op: 02-06-2022
Auteur: Marc
NRIT
Publicatie: R&T 2022-2

Gehalveerde gastvrijheidssector helpen met 20% minder regeldruk

Minister Adriaansens gaat in gesprek over meetsysteem

Gehalveerde gastvrijheidssector helpen met 20% minder regeldruk
Op woensdag 23 maart verdwenen zo goed als alle coronamaatregelen. De samenleving kan weer open en we kunnen weer genieten van uitgaan, evenementen en attractieparken. Nu maken Gastvrij Nederland en MKB-Nederland een groot punt van de regeldruk. "Geef de gehalveerde gastvrijheidssector een gezond verdienmodel en verlaag de regeldruk.” Vooral de horeca wordt gek van alle kruisende regels van verschillende departementen. "Verminder regels, creëer ruimte, versnel herstel,” was de oproep van Kees van Wijk, voorzitte...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: beleid, gastvrijheidssector, cultuur, toerisme, dagrecreatie, evenementen, horeca, reisbranche, verblijfsrecreatie, watersport

Gerelateerde berichten:

  • Geen gerelateerde berichten.
  • ||| Blogs |||

    12/09/22
    Janken om personeel
    De gastvrijheidssector zucht na de coronacrisis onder de personeelscrisis. Kunnen ze na de pandemie ...
    12/07/22
    Het roer om!?
    Het roer om!?
    12/07/22 · Duurzaam toerisme · Guido Aerts | Lees meer
    Minstens sinds de start van de pandemie maar zeker sinds het ingaan van de versoepelingen is de zoge...
    28/04/22
    Geef toerisme een nieuwe toekomst
    Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
    31/03/22
    Build Back Better
    Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
    13/01/22
    Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
    Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...

    ||| Twitter |||

    ||| Nieuws |||

    30/09/22
    Belgische bedrijven vinden in Nederland aantrekkelijk vestigingsklimaat
    In vijf jaar tijd is het aantal Belgische multinationals in Nederland toegenomen van 1138 in 2015 naar 1528 in 2020. Voor DMO's die ook actief zijn in het werven van bedrijven is dit een opvallende trend.
    29/09/22
    Exclusief voor leden
    Beste steden voor generatie Z
    DMO's opgelet, de gangbare generaties hebben allemaal hun eigen wensen. Generatie Z kijkt heel anders naar vrijetijd doorbrengen in een stad dan de babyboomers.
    29/09/22
    Wat leverde het rondetafelgesprek van de Tweede Kamer over het opkopen van vakantieparken op?
    Woensdag 28 september organiseerde de Tweede Kamer een rondetafelgesprek over het opkopen van vakantieparken. In dat gesprek gingen Kamerleden in gesprek met de onderzoekers, sector, overheid en huurders. Wat gaf dat voor een beeld?
    28/09/22
    Bodemprocedure volledige vergoeding voor horeca na coronamaatregelen
    Vandaag diende de zitting in de bodemprocedure die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) namens acht individuele horecaondernemers tegen de Staat heeft aangespannen. Zij vorderen volledige compensatie van het door hen onevenredig geleden nadeel als gevolg van de coronamaatregelen.
    28/09/22
    De dagrecreatie in Overijssel is vitale sector
    Het gaat goed met de vitaliteit van de dagrecreatie in Overijssel. Dat blijkt uit onderzoek van het ...
    27/09/22
    Datatool Limburg Marketing geeft uniek inzicht in bezoeker regio
    Limburg Marketing heeft in samenwerking met de Universiteit Maastricht een unieke datatool ontwikkel...
    27/09/22
    Bekende Haagse locaties opnieuw beleven met blow up art
    Vaak lopen we bijna achteloos langs de vele monumentale plekken die de Haagse binnenstad rijk is. Maar dat gaat de komende weken veranderen.
    26/09/22
    Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen lanceert bezoekersinformatie monitor
    Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen lanceert vandaag de Bezoekers Informatie Monitor. Het is de eerste t...