Geplaatst op: 25-05-2022
Auteur: NRIT redactie

Travelance krijgt boete voor agressieve verkoop

Travelance krijgt boete voor agressieve verkoop

De Auroriteit Consument en Markt legt Travelance een boete van 50.000 op voor misleidende telefonische verkoop van reisvouchers voor stedentrips.

Travelance belde een groot aantal consumenten met een aanbieding van een stedentrip als ‘bedankje’ voor het invullen van een online vragenlijst. In werkelijkheid was het doel om deze consumenten reisvouchers voor een stedentrip te verkopen.

Waarom agressieve verkoop?

Tijdens de telefoongesprekken werd niet aan het begin van het gesprek gemeld dat het om een verkoopgesprek ging. Ook werd essentiële informatie over de stedentrip niet verstrekt of werd dit onduidelijk vermeld. Na deze telefoongesprekken werden de consumenten onder druk gezet om te betalen voor een reisvoucher waarom ze niet hadden gevraagd en waarmee ze niet hadden ingestemd. Bovendien bleek dat het niet mogelijk was om met de reisvoucher via de website van Travelance een stedentrip te boeken.
Trefwoorden: voucher, boeking, hotel

||| Blogs |||

08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
07/06/21
Bezint eer ge begint!
Bezint eer ge begint!
07/06/21 · Horeca · Guido Aerts | Lees meer
De laatste dertig jaar gaan we in oktober samen met vrienden een lang weekend naar een super leuk ho...
29/05/20
Wie breekt de macht van de Online Travel Agency’s?
Leisure Brains begrijpt er geen (J)OTA van dat er nog een OTA bestaat…. Ze vragen zich af of omdenken kans van slagen heeft.
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/06/22
Center Parcs, Van de Valk en Hutten samen met Summa College in nieuwe hospitality-opleiding
Het Summa College in Eindhoven gaat intensief met het bedrijfsleven samenwerken bij het opleiden van...
23/06/22
 Maastricht Marketing samen met hoteliers op zoek naar fijnproevers
Maastricht Marketing initieert als eerste destinatiemanagement-organisatie in Nederland een samenwerking met hoteliers die zich collectief committeren aan een gezamenlijke communicatie-aanpak voor specifieke doelgroepen.
13/06/22
Aantal faillissementen stijgt maar weinig faillissementen in gastvrijheidssector
Het aantal failliet verklaarde bedrijven, voor zittingsdagen gecorrigeerd, is gestegen. Er zijn in mei van dit jaar 71 bedrijven meer failliet verklaard dan in april, meldt het CBS. In de vrijetijdssector is het aantal faillissementen laag.
01/06/22
Exclusief voor leden
Top goedkoopste en duurste foodie bestemmingen in Europa en de les voor Nederland
Liefde gaat door de maag, is het gezegde. Dat speelt zeker mee bij toerisme. Bezoekers zijn gevoelig voor lekker eten en drinken. Een overzicht van de goedkoopste en duurste foodie bestemmingen in Europa.
01/06/22
Eindelijk harde cijfers over de particuliere verhuur in Nederland
Eindelijk. Harde cijfers over de particuliere verhuur in Nederland. Een nieuwe sector met veel aandacht en impact maar op het totaal aantal overnachtingen blijkt het erg mee te vallen.
31/05/22
Margot Tempelman en de oplossingen voor de arbeidsmarktcrisis
De krapte op de arbeidsmarkt is nog nooit zo groot geweest, meldde CBS in mei van dit jaar. Toch wil de toeristische en gastvrijheidssector graag jonge talenten aantrekken en ervaren krachten behouden. Dat geldt zeker voor het toerisme in Zeeland. Margot Tempelman is expert arbeid en human capital en zij kijkt kritisch naar deze opgaven tijden de online uitzending Actieagenda en de boost voor Bestemming Nederland op donderdag 9 juni om 12.00.
31/05/22
Sterk herstel voor horeca
Hoe heeft de omzet van de Nederlandse horeca zich het eerste kwartaal ontwikkeld? Het CBS komt met nieuwe cijfers.
30/05/22
Strengere regels voor online verkopen
De regels voor online verkopen zijn aangescherpt door de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Wat gaat er veranderen?