Geplaatst op: 29-04-2022
Auteur: Redactie
NRIT

Campagne MarketingOost: Avontuurtje in een uurtje

Campagne MarketingOost: Avontuurtje in een uurtje

‘Avontuurtje in een uurtje’ is de opvallende campagneboodschap van MarketingOost. Deze campagne moet Nederlanders ervan bewust maken dat het veelzijdige Overijssel vanaf veel plekken slechts een uur rijden is. MarketingOost zet hiermee het onontdekte aanbod in de etalage om te laten zien dat Overijssel de meest verrassende provincie van Nederland is.

Aanleiding is het feit dat 41% van de Nederlanders hun vakantie nog moet boeken en een bestemming dichtbij door 31% wordt overwogen.

Boodschap met een spannend tintje

Op veel buitenreclame borden prijkt deze week de boodschap ‘Avontuurtje in een uurtje’. Een boodschap met een ‘spannend’ tintje die ervoor moet zorgen dat de consument op het verkeerde been wordt gezet. Want niemand zal direct denken aan Overijssel. En dát is precies wat MarketingOost de Nederlander wil laten ervaren. De perceptie is vaak dat Overijssel ver weg ligt. Terwijl dat in de praktijk niet het geval is. Ook blijkt uit onderzoek dat maar liefst 73% van de Nederlanders vindt dat er in Overijssel nog veel te ontdekken valt (bron: imago-onderzoek 2021, MarketingOost). Dat maakt Overijssel tot een interessante bestemming om de ‘zwevende' boekers te overtuigen om voor een avontuur in Overijssel te kiezen. 

Overijssel populair sinds corona 

Overijssel is, na Utrecht, de provincie die vorig jaar de grootste groei in overnachtingen heeft weten te realiseren (bron: CBS 2021). MarketingOost wil deze groei graag vasthouden en zet daarom in op de laatste reistrends om de last-minute boeker te overtuigen. Dit gebeurt door de nadruk te leggen op het veilig en vertrouwd in Nederland kunnen reizen. Maar ook door in te spelen op de trend betekenisvol reizen, ook wel transformatief reizen genoemd. Shelly van Winden, adviseur Strategie en Onderzoek van MarketingOost constateert: "Mensen willen diepere en betekenisvollere verbindingen ervaren met de plaatsen die ze in 2022 bezoeken. Ze willen weg van de massa, leren van lokale gemeenschappen en het verhaal achter een plek weten.”

On-ontdekt aanbod centraal 

Overijssel speelt in op deze trends door op haar platform VisitOost.nl een campagnepagina in te richten met ‘on-ontdekt’ aanbod. Indrukwekkende luchtfoto's, verdiepende verhalen en micro-avonturen vanuit de lucht moeten de consument aansporen om meer te willen weten over de bestemming. Geertje Oolbekkink, marketingadviseur van MarketingOost licht toe: "Wij claimen in onze positionering dat Overijssel de meest verrassende bestemming van Nederland is. En doen de consument een belofte dat Overijssel je verrijkt. De campagne is voor ons geslaagd als mensen niet alleen denken dat er in Overijssel veel te ontdekken valt, maar het dit jaar ook zelf willen gaan ervaren!"

Link: https://avontuurtjeineenuurtje.nl
Trefwoorden: marketing, dmo's, Overijssel, vakanties, toerisme

||| Blogs |||

28/04/22
Geef toerisme een nieuwe toekomst
Nee, het is niet normaal zoals het er dit paasweekend op de Amsterdamse Wallen aan toeging. De uitwa...
31/03/22
Build Back Better
Aan het begin van de Coronacrisis leek er veel draagvlak te zijn voor misschien wel fundamentele ver...
13/01/22
Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

24/06/22
Kabinet beperkt Schiphol
Schiphol mag in de nabije toekomst niet meer dan 440.000 vluchten per jaar afhandelen. Het kabinet wil daarmee de geluidsoverlast aanpakken maar tegelijkertijd de economische functie van Schiphol behouden. De beslissing over de opening van Lelystad Airport wordt niet eerder dan in de zomer van 2024 verwacht.
24/06/22
EuroParcs schenkt huuropbrengsten vakantiehuis aan Esther Vergeer Foundation
Met de overhandiging van de symbolische sleutel aan Lotte, gezinslid van de eerste gasten, werd door...
24/06/22
Center Parcs, Van de Valk en Hutten samen met Summa College in nieuwe hospitality-opleiding
Het Summa College in Eindhoven gaat intensief met het bedrijfsleven samenwerken bij het opleiden van...
23/06/22
ZKA en Seinpost treden naar buiten als één merk: Ginder
De afgelopen tien jaar waren ze ‘achter de schermen’ eigenlijk al één organisatie, bureau ZKA en Seinpost. Nu worden de expertises van de twee gespecialiseerde bureaus officieel gebundeld tot één merk.
23/06/22
Exclusief voor leden
 Bezoek aan Floriade valt enorm tegen
Het bezoek aan de Floriade valt enorm tegen. De bezoekersprognose wordt zowat gehalveerd. Dat kost de gemeente Almere weer miljoenen.
23/06/22
Exclusief voor leden
Sunweb kan alle vakanties door laten gaan
Touroperators die normaliter in de zomer via Schiphol hun gasten laten vertrekken, zijn gedwongen om op andere manieren het reisaanbod aan te bieden. Touroperator Sunweb zegt dat het 99% van de geboekte vakanties door kan laten gaan voor 1% wordt een alternatief gezocht. Ook toekomstig aanbod is verzekerd van vertrek.
23/06/22
Martin Maassen aan de slag bij FACET
Martin Maassen, oud-directeur van RECRON, leek van de radar verdwenen maar is helemaal terug.
23/06/22
MarkertingOost lanceert De Hanze Podcast
Podacasts zijn hot. Dat ziet ook MarketingOost die een korte cursus Hanzesteden in een vierdelige podcast heef gegoten.