Geplaatst op: 26-04-2022
Auteur: Peter Bekkering & Ton Vermeulen
NRIT
Publicatie: R&T 2022-1

Van Hoorne wil zich ook met Vakantiepark Molenwaard onderscheiden

Fien en Teun nemen kinderen ook op vakantiepark bij de hand

Van Hoorne wil zich ook met Vakantiepark Molenwaard onderscheiden
Michael van Hoorne: “Onze toegevoegde waarde zit in verhaal, theater, entertainment en vermaak.”
Michael van Hoorne, afkomstig uit Ottoland in de Alblasserwaard, startte bijna twintig jaar geleden met theater maken. Vier jaar geleden kwam daar Avonturenboerderij Molenwaard bij in Groot-Ammers en op 28 mei 2021 opende Vakantiepark Molenwaard in Ottoland de deuren. Van Hoorne richt zich op een specifieke doelgroep – kinderen van twee tot zeven jaar – maar onderscheidt zich bij het vakantiepark ook door zijn aanpak, waarbij het niet draait om prijs en massa, maar om de unieke beleving. Daarin spelen zijn roots, ...

Dit artikel is exclusief voor leden van het NRIT Media Vrijetijdsplatform.
Het complete artikel lezen? Log dan in of word lid.
E-mailadres:
Wachtwoord:

Wachtwoord vergeten? - Lid of abonnee en nog niet geregistreerd?

Geen lid van het NRIT Media Vrijetijdsplatform? Word hier lid

 Proeflidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Jaarlidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform
Bedrijfslidmaatschap
NRIT Media Vrijetijdsplatform

Stopt automatisch
Compleet individueel
lidmaatschap
Compleet bedrijfs-lidmaatschap
Lidmaatschap NRIT Media Vrijetijdsplatform90 dagen365 dagen365 dagen
Onbeperkt digitaal toegang tot alle content Kennisbank
Nieuwsbrief NRIT Actueel
Recreatie & Toerisme
Vrijetijdstudies
Toegang zonder inloggen
€ 45,-
€ 165,75 per jaarVanaf € 331,50 per jaar
Probeer nu
Bestel nu
Bestel nu
Trefwoorden: attractieparken, verblijfsrecreatie, bungalowparken, zuid-holland

||| Blogs |||

08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
18/03/21
Het ontwikkelen van recreatiebedrijven begint met het eind voor ogen
Overheden buitelen over elkaar rondom het thema: vitale verblijfsrecreatie. Terecht, want een sterke verblijfsrecreatie draagt bij aan de leefbaarheid in een stad, dorp of gemeente. Goed dat overheden daar op letten. In onze optiek hebben veel gemeenten echter weinig oog voor het sturen op nieuwe concepten die gebaseerd zijn op toeristisch-recreatieve exploitatie.
18/03/21
Ken jij al een recreatief boetiek park?
In deze blog aandacht voor een nieuwe nichemarkt die we zien in de verblijfsrecreatie en die in de branding naar de gast voor een nieuw onderscheidend merk zou kunnen zorgen. We zien dit als een mooie tegenhanger van veel grootschalige ontwikkelingen in de verblijfsrecreatie.
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

25/05/22
Nieuwe naam en centrumgebouw voor Vakantiepark Beekse Bergen
Vakantiepark Beekse Bergen gaat verder onder de naam Lake Resort en heeft een nieuw centrumgebouw.
25/05/22
Exclusief voor leden
Vakantiepark Klein Vink zet natuurwaaier in
Hoe kun je als vakantiepark ervoor zorgen dat volwassenen en kinderen meer weten over de natuur en die gaan ontdekken? Klein Vink ontwikkelde een natuurwaaier.
23/05/22
Exclusief voor leden
De schuldenberg is hoog bij horeca en recreatie
Bijna één op de vijf ondernemers (met meer dan vijf werknemers) geeft aan meer schulden te hebben dan voor de corona-crisis. Vooral bedrijven in de horeca (50,6%) en in de sector cultuur, sport en recreatie (41,7%) geven aan dat de schuldenlast hoger is dan voor de crisis. Er is ook uitgezocht hoeveel tijd de bedrijven nodig hebben om de schuld af te lossen.
23/05/22
Netwerkmiddag recreatie en toerisme in Utrecht
De netwerkmiddag vond plaats op vrijdag 20 mei. Bart Blikman (general manager Carlton President en bestuurslid van het Hoteloverleg HOST) heette de aanwezigen welkom en sprak over de aantrekkende bezoekerseconomie. Daarna ging het over provinciaal beleid, actuele programma's voor de Utrechtse regio en data.
19/05/22
Phoenix Awards naar Vacansoleil en Filmcafé
Vacansoleil Camping Holidays heeft tijdens de Big Improvement Day de award gewonnen voor onderneming die zich krachtig heeft hersteld na een moeilijke periode. Het laat ook zien hoe zwaar Vacansoleil leed tijdens de coronajaren. Ook in de tweede categorie won een bedrijf uit de vrijetijdseconomie, het Filmcafe.
18/05/22
Ondernemersvertrouwen neemt toe maar ruim 46% heeft zorgen om prijsstijgingen
Het is een bijzondere tijd met aan de ene kant stijgend ondernemersvertrouwen maar er zijn grote zorgen om prijsstijgingen voor materialen en dienstverlening.
18/05/22
Genomineerde accommodaties bij Bed & Breakfast Nederland voor 2022
Drie bed & breakfasts maken kans op de titel ‘Beste B&B van Nederland 2022. Er zijn nog 3 categorieën met genomineerde accommodaties.
13/05/22
Mooiste kasteel van Nederland een hostel?
De ANWB-verkiezing Allermooiste kasteel van Nederland nadert de ontknoping. Het kan zijn dat het mooiste kasteel een hostel is. De jury kijkt ook naar de verbinding met recreatie.