Geplaatst op: 24-03-2022
Auteur: redactie
NRIT Media

Aspergecampagne witte goud in Noord- en Midden-Limburg

Aspergecampagne witte goud in Noord- en Midden-Limburg

De lente is echt losgebarsten en dankzij de vele zonnige dagen deze maand zijn ook de eerste Limburgse asperges vers van het land gestoken.
Met het oog op deze populaire groente heeft Limburg Marketing dit jaar wederom een aspergecampagne opgezet.


Vorig jaar kwamen bekende Nederlanders Bas Smid en Nicolette van Dam de Koningin der groenten zelf steken. Dit jaar gaat BBQ Chef Jeremy Vermeulen voor het RTL4 programma De Bourgondiërs ‘het witte goud’ oogsten en bereiden. In samenwerking met logiesverstrekkers en restaurants zijn voor de website van Hart van Limburg aantrekkelijke asperge arrangementen ontwikkeld voor iedereen die optimaal wil genieten van onze Limburgse trots. In het tijdschrift Landidee van maart en april is ruimschoots aandacht voor speciale aspergefietsroutes en -arrangementen. Het regionale blad Vivere en recreatiekrant Beleef Limburg zullen een prominente plek geven aan dit heerlijke ‘witte goud’.

Link: https://www.hartvanlimburg.nl/nl/asperges
Trefwoorden: Asperges, aspergecampagne

CELTH



||| Nieuws |||

03/07/25
Zomervakantie start met bijna 8% meer nieuwe caravans en campers
Aan de vooravond van de zomervakantie is de kampeerbranche in Nederland flink gegroeid. In de eerste helft van 2025 zijn er 6.256 nieuwe caravans en campers afgeleverd, een stijging van 7,7% ten opzichte van dezelfde periode in 2024.
03/07/25
Exclusief voor leden
Minder spanning op arbeidsmarkt gastvrijheidssector
De Landelijke Data Alliantie heeft de nieuwste kwartaalupdate van de Arbeidsmarktmonitor Gastvrijheidssector online gezet. Zien we daar de eerste tekenen van een trendbreuk naar een minder overspannen arbeidsmarkt in de gastvrijheidssector?
03/07/25
Steeds meer reizigers kiezen voor budgetmaatschappijen
Het aantal passagiers dat via Nederlandse luchthavens met een budgetmaatschappij vliegt, is in twintig jaar tijd verdrievoudigd. In 2024 maakten 27,8 miljoen reizigers gebruik van een prijsvechter, tegenover 9,3 miljoen in 2004.
02/07/25
Exclusief voor leden
Starbucks met 180 zitplaatsen opent op Schiphol
Centraal gelegen in de vernieuwde Lounge 1 van Schiphol is geopend een grote Starbucks-locatie van 500 vierkante meter. De herontwikkeling is het resultaat van een nauwe samenwerking tussen Schiphol, Avolta AG en Starbucks.
02/07/25
Minder Nederlanders deze zomer op vakantie
Volgens de meest recente ANWB Vakantiemonitor kiest een kleiner percentage van de Nederlanders – 57% vergeleken met 73% vorig jaar – ervoor om in juli en augustus op vakantie te gaan. Deze verschuiving kenmerkt zich door een duidelijke voorkeur voor dichterbij huis. Vakanties binnen Europa en in eigen land winnen terrein, wat resulteert in de auto als meest gekozen vervoermiddel.
02/07/25
Exclusief voor leden
Forse impact van btw-verhoging op logiessector
De btw-verhoging op logies leidt tot een vraagafname tot 30%, een 8,5% lagere omzet uit toeristische overnachtingen en flinke gevolgen voor budgethotels en de logiessector in de grensstreek. Toch wil het kabinet de btw-verhoging niet terugdraaien.
02/07/25
Exclusief voor leden
Versnelling gebruik AI
Van chatbots en sociale media campagnes tot en met werkprocessen in de horeca, AI is niet meer weg te denken uit de sector leisure. Het gebruik van AI maakt een versnelling mee in onze maatschappij.
30/06/25
Metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk in ontwikkeling
De bestaande fietsroute vanuit Westland naar het centrum van Delft wordt ontwikkeld tot metropolitane fietsroute Delft - Naaldwijk.