Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Reclamecampagne Floriade Kom genieten van Het Groene Leven

Thema Growing Green Cities is vertaald naar Het Groene Leven (+video)

Reclamecampagne Floriade Kom genieten van Het Groene Leven
Logo Floriade Expo 2022.

Met drie hoofdletters erin, dat is de slogan van de reclamecampagne van Floriade Expo. Op 13 april opent de Koning de wereldtuinbouwtentoonstelling. Almere is dan een half jaar lang het podium voor de wereldtuinbouwtentoonstelling die eens in de tien jaar in Nederland gehouden wordt.  Hoe is de campagneboodschap vertaald? Van strategie naar uitvoering.

Het is een tijdelijke Expo met een doelstelling van 2 miljoen bezoekers. Floriade is er klaar voor, meldt de organisatie. De campagne om het publiek warm te maken voor een bezoek gaat vandaag 21 maart van start. Vanavond is de commercial op een groot aantal televisiezenders te zien.

Thema: Growing Green Cities

De Expo is een platform waar verschillende partijen, nationale en internationale deelnemers en partners hun bijdrage presenteren aan de bezoeker. Ieder laat op eigen wijze zien hoe zij bijdragen aan het thema van deze Floriade: Growing Green Cities. Zo wordt de bezoeker geïnformeerd en geïnspireerd door innovatieve oplossingen waarin de Nederlandse Tuinbouw een belangrijke rol speelt.

Campagne strategie

De rol van de Expo als platform is doorvertaald in de marketingcommunicatie- strategie. Met de campagne richt Floriade zich op een breed publiek en wordt de consument geprikkeld om in korte tijd top-of-mind te worden bij het plannen een dagje uit. Samen met creative agency Neew en creative production studio Postoffice Amsterdam is een een positieve en aspirationele campagne uitgewerkt in opvallende en onderscheidende uitingen. Almere vormt het decor van de campagne. Het ziet er zo uit:



Campagne gedachte: Het Groene Leven is een feest

‘Vergroenen’. Een woord dat we de afgelopen jaren veel hebben gehoord. Veel Nederlanders zien vergroenen als een lastige opgave: duur, een hele omschakeling qua levensstijl en vooral heel veel minderen. Floriade denkt hier echter anders over en laat Nederland zien dat een groene stad een feest is voor jong en oud.

In de Floriade campagne worden mensen geïnspireerd door te laten zien hoe mooi deze groene stad kan zijn. In de commercial wordt getoond dat het leven in een groene stad het goede leven is, ook wel: Het Groene Leven. Een leven vol gezondheid, comfort, geluk, energie en plezier. De bron van dit groene leven is Floriade. Hier zie je hoe dit leven werkelijkheid kan worden in onze steden en hoe je dit zelf kan waarmaken met inspirerende voorbeelden.

Floriade Expo 2022

Van 14 april tot en met 9 oktober 2022 is Almere hét podium voor de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022. De Nederlandse tuinbouw presenteert dan samen met nationale en internationale partners, innovaties en oplossingen voor duurzame en leefbare steden. Op het 60 hectare grote terrein staat het thema "Growing Green Cities” centraal. Het expoterrein ligt op korte reisafstand van Amsterdam en direct aan de A6 met uitzicht op de skyline van Almere.
Trefwoorden: Florriade, campagne

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...