Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 18-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Natuur- en Boerpaviljoen van Albert Heijn op Floriade

Natuur- en Boerpaviljoen van Albert Heijn op Floriade
Foto: Hans Bakker, algemeen directeur Floriade Expo 2022 en Marit van Egmond, ceo Albert Heijn. Foto: Floriade Expo 2022.

Wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade Expo 2022 opent op 14 april. Dit jaar is Albert Heijn officiële partner van Floriade. Albert Heijn heeft op het Floriade Park een Beter voor Natuur & Boer-paviljoen waar bezoekers kennismaken met het Beter voor Natuur & Boer-programma van Albert Heijn. 

Albert Heijn wil beter eten bereikbaar maken voor iedereen en doet dat met vaste boeren, telers en leveranciers, nationaal en internationaal en nu ook met Floriade.

Van Egmond: "Verduurzamen van onze voedselketen"

Marit van Egmond, ceo van Albert Heijn: "Met het Beter voor Natuur & Boer-programma heeft Albert Heijn een directe en unieke samenwerking met Nederlandse boeren en telers. Samen investeren we in smaak, kwaliteit, innovatie, dierenwelzijn, klimaat en biodiversiteit, vaak al generaties lang. Zo werken we samen aan het verduurzamen van onze voedselketen. De basis is een gezonde prijs voor elke boer en teler, in elk seizoen. Nu en in de toekomst. Zo laten we samen de aarde beter achter. "Ik ben hier trots op en vind het fantastisch dat bezoekers van Floriade in ons Beter voor Natuur & Boer-paviljoen met onze telers en boeren in contact kunnen komen. Zo kan iedereen zien waar de verse producten van Albert Heijn vandaan komen. Boeren en telers - waar wij vaak al jaren mee samenwerken - vertellen over hoe zij werken aan een duurzame toekomst." 

Hans Bakker, algemeen directeur van Floriade: "Het is mooi dat Albert Heijn official partner is van onze wereldtuinbouwtentoonstelling. Floriade inspireert je om groener, gezonder en bewuster te leven. Op de Expo laten we voorbeelden zien die je daarbij helpen. Samen met Albert Heijn brengen we duurzaamheid en biodiversiteit in verschillende vormen heel informatief onder de aandacht van het publiek.” 

De samenwerking plaatst ons subthema "Feeding the City” in de schijnwerpers. Op Floriade is Albert Heijn als partner van de Floriade aanwezig in The Green House met een eigen paviljoen.

Groene innovaties

Meer dan 400 (inter)nationale deelnemers presenteren bij de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade hun nieuwste groene innovaties, oplossingen en toepassingen; van hypermoderne zonnedakpannen, verticale geveltuinen tot een circulaire en duurzame teelt met gebruik van drones en robots. Eens in de tien jaar komen alle groene grootheden bijeen voor de wereldtuinbouwtentoonstelling Floriade. Bezoekers ontdekken de impact van ‘groen’ die bijdraagt aan een gezonder, gelukkiger en duurzamer leven van mensen thuis, buiten en op kantoor. 

Floriade Park

Los van alle inspirerende snufjes en innovaties kunnen bezoekers ook gewoon genieten van al de natuurlijke pracht en praal in het Floriade park. Ze kunnen een reis maken langs de vele in-bloei-staande tuinen, het inspirerende arboretum en smullen van verrassende groene gerechten of jezelf onderdompelen in het uitgebreide kunst- en cultuurprogramma. Er is voor ieder wat wils. Kinderen kunnen op expeditie, ouders op proeverij en ondernemers kunnen hun biologisch-afbreekbare kaartjes uitwisselen en de basis leggen voor vruchtbare samenwerkingen.
Trefwoorden: Floriade, evenement, paviljoen

CELTH



||| Nieuws |||

23/05/25
Wat leverde de campagne ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’ op?
Brabant Partners heeft drie jaar lang intensief campagne gevoerd in Nederland en de grensstreken van België en Duitsland, inspelend op de korte reisafstand: ‘Noord-Brabant. Dichterbij jou’. Wat heeft dat opgeleverd?
23/05/25
Wandelnet lanceert Nabijheidsanalysetool
Wandelnet heeft samen met Movares voor heel Nederland per wijk in beeld gebracht wat de looptijd (in minuten) is tot groen, blauw en wandelroutes. De zogenaamde Nabijheidsanalysetool.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toerisme- en reissector roept Europarlementariërs op tot evenwichtige herziening van de Richtlijn Pakketreizen
Europese toerisme- en reissector verwelkomt de inspanningen van het Europees Parlement om de Richtlijn Pakketreizen (PTD) te herzien maar maakt zich wel zorgen over uitwerking daarvan.
23/05/25
Gemeenteraad Zaanstad stemt in met entree voor toeristen Zaanse Schans, toegang blijft gratis voor Zaankanters
De gemeenteraad van Zaanstad heeft ingestemd met het voorstel van het college van B&W om vanaf toeristenseizoen 2026 een verplichte entree in te voeren voor toeristen die de Zaanse Schans bezoeken. De maatregel is bedoeld om broodnodige investeringen in het erfgoed, de veiligheid en de leefbaarheid van het gebied mogelijk te maken.
23/05/25
Exclusief voor leden
Toeristische sector heeft grote impact op Nederlandse economie, werkgelegenheid en leefomgeving
De reis- en toerismesector van Nederland bevindt zich op een opmerkelijk groeipad en zal dit jaar naar verwachting volledig herstellen van de pandemie. Dat voorspelt de World Travel & Tourism Council (WTTC). Positief is dat veel inkomsten vanuit binnenlands toerisme komen en de sector veel banen creëert. Negatief is de hoge uitstoot en het gebruik van veel fossiele brandstoffen. Ook draagt de sector veel bij aan de overheidsfinanciën.
23/05/25
Brabant lanceert grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux
Brabant heeft het grootste kloosterroutenetwerk van de Benelux gelanceerd. Tijdens een feestelijke bijeenkomst in de kloostertuin Hof van Lof in Megen werd het kloosterfietsboekje gepresenteerd, met 25 nieuwe fietsroutes langs vijftig kloosters. De routes beslaan ruim 700 kilometer en vormen een uitbreiding op het bestaande Brabants Kloosterpad voor wandelaars.
22/05/25
easyJet blikt terug en gaat positief de zomer in
Luchtvaartmaatschappij easyJet verwacht een winstgroei voor het volledige boekjaar 2025. Dit is mede te danken aan een lichte verbetering van de resultaten in de winter en een toenemende vraag naar vluchten en vakanties in de komende zomer. easyJet Holidays gaat naar verwachting sterk groeien.
22/05/25
Geerte Udo nieuwe voorzitter Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme
Geerte Udo is per 1 augustus benoemd tot onafhankelijk voorzitter van de Landelijke Raad voor Recreatie en Toerisme (LRRT). Udo brengt ruime ervaring mee uit het publiek-private domein, onder meer als voormalig directeur-bestuurder van amsterdam&partners.

||| Agenda |||

26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...