Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 02-03-2022
Auteur: Marc Gerlings

Roompot zet stappen in media en entertainment

Koos beleeft avonturen in 3D animatieserie

Roompot zet stappen in media en entertainment
Koos in animatieserie. Foto: Roompot
Roompot zet de eerste serieuze stappen in het toevoegen van media en entertainment. Voor het eerst krijgt de mascotte van een Nederlands vakantiepark een eigen animatiereeks. De jongste gasten van Roompot kunnen namelijk sinds vandaag de eerste aflevering van de 3D-animatiereeks van mascotte Koos bekijken. 

De reeks bestaat uit verschillende animatievideo’s die elk twee tot drie minuten duren. Dit is net lang genoeg om alle kinderen te boeien, maar ook voldoende kort om de allerjongste fans tot aan het einde van de aflevering in het verhaal te kunnen meenemen.



Marketing: publiek thuis boeien

Het entertainmentteam van Roompot gaat ervan uit dat de meeste kinderen de avonturen van Koos thuis zullen bekijken en beleven. De reeks staat daarom op YouTube. Uit ervaring en onderzoek weet het team dat Koos na de vakantie vaak mee naar huis gaat in de vorm van een knuffel. Vorig jaar lanceerde Roompot ook een gethematiseerd digitaal animatieaanbod voor zijn gasten thuis.

Voor een internationaal publiek

In de eerste aflevering neemt superheld Koos de kinderen mee in zijn zoektocht naar een vermiste kat. Beeld en geluid nemen de kinderen mee in het verhaal, maar net als op de parken spreekt Koos niet. Hiermee is de animatiereeks ook onmiddellijk geschikt voor een internationaal publiek.

Stap in entertainmentaanbod

Voor de creatie van deze reeks doet Roompot beroep op erkende professionals uit de animatiewereld. De reeks is het volgende hoofdstuk dat Roompot breit aan het nieuwe leisure- & entertainmentaanbod dat het bedrijf vorig jaar lanceerde. Het trapte toen het zomerseizoen af met meer dan 100 nieuwe en unieke activiteiten op de parken. Enkele weken later lanceerde het een nieuw digitaal streamingaanbod met activiteiten en stelde het de nieuwe look van mascotte Koos voor.
Trefwoorden: vakantiepark, entertainment, animatie, strategie, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Voorbereid op de regels toegankelijkheid websites en apps?
Vanaf 28 juni 2025 gelden regels voor de toegankelijkheid van websites en apps waarop bedrijven producten of diensten aanbieden. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) gaat toezicht houden op de toegankelijkheid van e-handelsdiensten en elektronische communicatiediensten.
06/06/25
Exclusief voor leden
JetCamp maakt duurzaamheidslabels voor Europese campings inzichtelijk
Steeds meer vakantiegangers kiezen bewust voor duurzame vakanties, maar wat betekent het eigenlijk als een camping ‘duurzaam’ is? JetCamp, het grootste zoek- en boekingsplatform voor Europese campings, brengt daar nu helderheid in. Het platform vermeldt voortaan bij steeds meer campings welke internationale duurzaamheidslabels zij voeren, zoals Green Key, EcoCamping, EU Ecolabel en ISO 14001.
06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...