Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 11-02-2022
Auteur: Redactie
NRIT

HISWA-RECRON lanceert consumentenplatform

HISWA-RECRON lanceert consumentenplatform

HISWA-RECRON heeft onder het domein recron.nl een eigen vakantieportal voor dag- en verblijfsrecreatie gelanceerd. De brancheorganisatie denkt dat er voldoende ruimte in de markt is om voor recreatiebedrijven een nieuw belevingsplatform voor de recreatie op te starten. Voor de watersportbedrijven is portal hiswa.nl al langer actief. 

Met de lancering van recron.nl zet HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, een belangrijke stap in de online recreatiemarkt. Het is het eerste brede recreatieplatform van Nederland. Op de website vinden bezoekers niet alleen campings, vakantiewoningen en groepsaccommodaties maar ook dagrecreatiebedrijven zoals attractieparken en outdoorbedrijven. Alle RECRON Erkende Bedrijven die lid zijn van HISWA-RECRON staan erop.

Ruimte op de markt

De brancheorganisatie denkt dat er voldoende ruimte in de markt is om voor recreatiebedrijven een nieuw belevingsplatform voor de recreatie op te starten. Dit stelt projectleider Online Marketing Jan Ybema van HISWA-RECRON vandaag tijdens de lancering van recron.nl. De keuze voor de naam Recron ligt voor de hand omdat dit al een gevestigde naam is in de recreatiemarkt én een hoge domeinrating kent waardoor deze snel goed online vindbaar is. Recron.nl is 100% eigendom van HISWA-RECRON. De brancheorganisatie voert nu twee A-merken: RECRON voor de recreatie en HISWA met hiswa.nl voor de jachtbouw en watersport.

Top 3-positie

Het doel is een top 3-positie in de online markt te behalen. Juist het brede aanbod zorgt ervoor dat zowel consumenten als zakelijke klanten snel de juiste recreatieaanbieder vinden. Het aanbod van tienduizenden recreatiemogelijkheden maakt het interessant voor consumenten om recreatieaanbieders te vergelijken en te boeken. Het boeken gebeurt rechtstreeks bij de recreatiebedrijven zelf zodat klanten weten dat ze altijd de beste prijs krijgen.

Het eerlijke boekingsverhaal

Ybema: "Dit is een nieuwe uitdagende stap voor ons. We hoorden de afgelopen jaren dat veel leden niet te spreken zijn over de macht van grote internationale boekingsplatforms en de kosten de pan uitrijzen. Het is daarom van strategisch belang dat we hier met recron.nl een platform tegenover zetten waar de ondernemers het zelf voor het zeggen hebben. Omdat er altijd rechtstreeks geboekt wordt bij het bedrijf zelf, worden mensen niet bestookt met oneigenlijke marketingtrucs zoals nog x-plekken beschikbaar terwijl er nog ruimte genoeg is. Dit platform is immers non-profit en is van, voor en met de aangesloten leden zelf. We zijn nu klaar met de eerste fase. Het komende jaar werken we samen met de leden verder aan boekingsmogelijkheden zodat we het voor consumenten nog aantrekkelijker maken.”

Betrouwbaar en onafhankelijk

Recron.nl onderscheidt zich verder in de markt omdat alle hier getoonde bedrijven – RECRON Erkende Bedrijven – lid zijn van HISWA-RECRON. Dit betekent dat ze het RECRON-keurmerk voeren, dat staat voor betrouwbaarheid, zekerheid en kwaliteit. Deze bedrijven hanteren verplicht de consumentvriendelijke RECRON Algemene Voorwaarden waar een onafhankelijke geschillenregeling aan is gekoppeld. HISWA-RECRON richt zich daarom op consumenten en bedrijven die bij  betrouwbare recreatiebedrijven willen boeken.

Link: https://www.recron.nl
Trefwoorden: verblijfsrecreatie, dagrecreatie, boekingen, brancheorganisaties

CELTH



||| Nieuws |||

03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.
02/06/25
HZ Kenniscentrum zoekt onderzoeker toerisme
HZ Kenniscentrum Kusttoerisme is dé kennispartner van de Zeeuwse vrijetijdssector zoekt een onderzoeker toerisme.
02/06/25
Bewuster reisgedrag: 39% kiest voor dichtbij, lange verre reizen nemen toe
Volgens onderzoek van Riksja Travel kiezen steeds meer mensen voor bestemmingen binnen 6000 km en wie verder reist, blijft langer weg.
02/06/25
Horecaomzet groeit in eerste kwartaal 2025 met 3,4 procent
De Nederlandse horeca heeft in het eerste kwartaal van 2025 een omzetgroei van 3,4 procent gerealiseerd ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Tussen de deelsectoren zien we grote verschillen.
02/06/25
Exclusief voor leden
Vlaanderen blijft geliefd bij buitenlandse reizigers, maar mist verrassende troeven
Uit het 'Reputatieonderzoek Vlaanderen 2024' blijkt dat Vlaanderen nog steeds een sterke reputatie geniet als toeristische bestemming, vooral op het vlak van cultuur, erfgoed en gastronomie. Maar er zijn ook aandachtspunten.
02/06/25
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen voor Europese uitbreiding
FlixTrain bestelt 65 nieuwe hogesnelheidstreinen. Met deze investering speelt FlixTrain in op de groeiende vraag naar snelle en betaalbare treinverbindingen.
02/06/25
APG investeert €250 miljoen in duurzame vliegtuigbrandstof SkyNRG
Pensioenuitvoerder APG investeert namens ABP tot €250 miljoen in SkyNRG, een Nederlandse pionier in duurzame vliegtuigbrandstof (Sustainable Aviation Fuel, SAF). De investering ondersteunt de uitbreiding van SkyNRG’s activiteiten en draagt bij aan de wereldwijde verduurzaming van de luchtvaart.
02/06/25
Horeca zoekt duurzame oplossingen voor personeelstekort
De personeelstekorten in de horeca vragen om meer dan oplossingen voor de korte termijn. Door bewuster te investeren in mbo-opgeleiden, technologie slim in te zetten en zij-instromers beter te begeleiden, kan de sector bouwen aan een stabieler en duurzamer personeelsbestand.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...