Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 04-02-2022
Auteur: Redactie
NRIT

NBTC herstart internationale campagnes

NBTC herstart internationale campagnes

Nu de coronamaatregelen en reisbeperkingen zijn versoepelt, hervat NBTC haar internationale  marketingactiviteiten. Te beginnen in de buurlanden. Voor investeringen in de zakelijke markt is het nog te vroeg. 

Met de awareness campagne "Welkom terug, beste buren!” laten ze onze buurlanden weten dat Nederland open is voor bezoekers. 

Welkom terug, beste buren!

Welkom terug, beste buren! Is een tiendaagse digitale campagne in België en het Verenigd Koninkrijk. Zodra de huidige, grote coronagolf in Duitsland voorbij is, breidt NBTC de campagne uit naar deze belangrijke herkomstmarkt. Met dit charmeoffensief laten ze potentiële bezoekers weten dat Nederland weer open is.


Alle zeilen bijzetten

"We moeten alle zeilen bijzetten in het belang van duurzaam herstel van de sector”, vertelt Jos Vranken, algemeen directeur van NBTC. "Het is nú het moment om de zichtbaarheid van bestemming Nederland bij relevante doelgroepen te vergroten. En zo te zorgen voor het gewenste bezoek op de gewenste plekken, op de gewenste momenten. Daarvoor moeten we ook het vertrouwen (terug)winnen van consumenten en organisatoren van zakelijke bijeenkomsten. De internationale concurrentie is daarbij groot. We starten nu met herstelcampagnes. Een extra impuls zou deze initiatieven kracht bij zetten.”

Conversiegerichte campagnes weer van start

Ook enkele partnercampagnes worden weer opgestart. Met verschillende conversiegerichte campagnes richt NBTC zich  in eerste instantie op de cultuurbezoeker uit België. In de loop van februari komen daar het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en de Verenigde Staten bij. De doorstart van onze Expedia-campagne in samenwerking met Eindhoven, Amsterdam, Den Haag, Rotterdam en (voor de Britse markt) Schiphol, maakt een belangrijk onderdeel uit van het hersteloffensief. In deze campagne wordt extra geïnvesteerd, om juist nu extra boekingen en aankomsten te genereren. Voor grote investeringen in activiteiten gericht op de planner van zakelijke bijeenkomsten is het nog te vroeg. 

Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, dmo's, campagnes, crisis, corona

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...