Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 31-01-2022
Auteur: NRIT redactie

De 4 beste voordelen van promotionele producten voor je bedrijf

De 4 beste voordelen van promotionele producten voor je bedrijf
Promotionele artikelen helpen onder meer bij leads.
Door promotionele artikelen strategisch te gebruiken en door er een campagne omheen te bouwen of door het artikel af te stemmen op een thema van een evenement, kun je leads, verkopen, klantloyaliteit en/of merkbekendheid van je bedrijf vergroten. 

Als je geïnteresseerd bent in een geweldige manier om je merk geliefd te maken bij je potentiële en huidige klanten, dan is het dus zeker een aanrader om gebruik te maken van de promotionele producten. Je kunt ze bovendien laten bedrukken met het logo van je bedrijf, wat bijvoorbeeld bij bidons mogelijk is. Door dit te doen, zal je de onderstaande voordelen van de promotionele producten optimaal kunnen ervaren als ondernemer. 

Budgetvriendelijke marketingtool

Promotionele producten zijn kosteneffectief in vergelijking met andere populaire vormen van reclame, met name media, wanneer je probeert je merk op te bouwen. De meeste merkartikelen maken gebruik van mond-tot-mondreclame om de kosten per vertoning te verhogen. Aangezien promotionele producten doorgaans van de ene persoon op de andere worden doorgegeven, zal je merkreputatie enorm profiteren van meer vertoningen. Bidons bedrukken met je logo kun je hier bijvoorbeeld voor gebruiken. Mensen zullen hopelijk deze waterflesjes blijven gebruiken waardoor ze ervoor zorgen dat meer mensen je logo zien, wat je merkherkenbaarheid en -reputatie naar alle waarschijnlijkheid zal bevorderen. 

Beter dan visitekaartje

Promotionele producten geven een unieke en creatieve flair aan reclamecampagnes. Er zijn zoveel opties voor de items waar je je naam op kunt zetten. Hoewel er altijd een plaats is in marketing voor een visitekaartje, gaan promotionele producten absoluut nog een stap verder. Ze zullen de komende jaren worden gebruikt en tentoongesteld, kunnen worden aangepast aan je specifieke doelmarkt en laten de creativiteit van je bedrijf schitteren. Hierdoor alleen al moet je bijvoorbeeld bidons laten bedrukken met het logo en de slogan van je onderneming, waar je vervolgens echt van zult profiteren.

Leads en omzet genereren

Promotionele producten zijn meer dan branding tools, het zijn zelfs ware lead generators. Deze artikelen hebben namelijk bewezen een langdurige indruk op klanten te maken. Sterker nog, zes op de tien mensen bewaren promotionele producten tot wel twee jaar! Twee jaar lang zullen ze dan dus eigenlijk gratis reclame maken voor je bedrijf, wat hopelijk leidt tot meer leads en daardoor ook tot meer omzet voor je onderneming. Promotionele producten kun je dan ook uitstekend hiervoor inzetten. 

Val op tussen concurrenten

Omdat ze uniek zijn, helpen promotionele producten je bedrijf zich te onderscheiden van je concurrenten en maken ze het voor klanten gemakkelijker om je merk direct te herkennen zodra ze je logo zien. Als het item iets nuttigs is, zullen klanten het vaak zien en aan je denken wanneer ze het gebruiken. Vijfentachtig procent van de mensen doet zaken met de gever na ontvangst van een promotieartikel. Ook hierdoor kun je dus meer leads en omzet genereren met behulp van de promotionele producten. Zo is het zelfs mogelijk om klanten bij je concurrentie weg te snoepen, waar je vervolgens zelf de vruchten van plukt! 

Trefwoorden: lead, loyaliteit, sales, marketing, promotie, bidon

CELTH



||| Nieuws |||

28/05/25
1 miljoen stekkerauto's
Aan het eind van het eerste kwartaal van 2025 telde Nederland voor het eerst iets meer dan 1 miljoen stekkerauto’s. Daarmee is nu ruim een op de tien personenauto’s een stekkerauto.
28/05/25
Exclusief voor leden
Fietsersbond wil overbodige paaltjes weg
Paaltjes op wegen en fietspaden zijn bedoeld om auto’s van het fietspad te houden, maar in de praktijk zorgen ze juist voor gevaar voor fietsers. Elk jaar raken duizenden fietsers gewond door een botsing met een paaltje. Daarom lanceert de Fietsersbond de Paaltjesmelder.
28/05/25
Exclusief voor leden
Méribel kiest bureau Hopscotch
Méribel, het hart van het Franse Les 3 Vallées, heeft Hopscotch Tourism Netherlands aa...
27/05/25
Dagattractie Top 50: Dierentuinen noteren sterkste groei
De grootste Nederlandse dagattracties hebben vorig jaar 2% meer bezoekers geteld. Dierentuinen deden het relatief beter dan attractieparken en musea. De Zaanse Schans is in 2024 gestegen naar de tweede plaats op de ranglijst van best bezochte dagattracties in Nederland.
27/05/25
Exclusief voor leden
Kamperen in Nederland in 2025: Prijzen stijgen licht, maar blijven betaalbaar
Kamperen blijft ook in de zomer van 2025 een relatief betaalbare vakantieoptie, al stijgen de prijzen licht. Volgens de jaarlijkse prijsanalyse van PiNCAMP, het kampeerplatform van onder andere de ANWB, betalen kampeerders in Nederland dit jaar gemiddeld €55 per nacht voor een gezin van drie personen. Dat is een stijging van ongeveer 6 procent ten opzichte van vorig jaar.
27/05/25
Exclusief voor leden
Maastricht populairste gemeente van Nederland in 2025
Voor het eerst in veertien jaar is niet Amsterdam, maar Maastricht de favoriete gemeente van Nederland. Ook Flevoland scoort heel verrassend sterk.
27/05/25
Exclusief voor leden
Instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie
Minister Mona Keijzer van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening heeft de instructieregel voor bewoning recreatiewoningen in consultatie gedaan. De instructieregel heeft een looptijd van 10 jaar.
26/05/25
Exclusief voor leden
Moons wordt voorzitter Van Gogh Nationaal Park
Met ingang van 1 juni 2025 start Annemarie Moons als voorzitter van Van Gogh Nationaal Park.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...