Geplaatst op: 11-01-2022
Auteur: Redactie
NRIT Media

RCN Vakantieparken lanceert nieuw logo en huisstijl

RCN Vakantieparken lanceert nieuw logo en huisstijl

RCN Vakantieparken bestaat 70 jaar. In 1952 opende RCN het eerste park, het Grote Bos, en inmiddels is RCN uitgegroeid tot een vertrouwde speler op de recreatiemarkt met 18 vakantieparken in Nederland, Frankrijk en Duitsland. Het jubileumjaar gaat in januari van start met een frisse en vernieuwde uitstraling.

 

RCN Vakantieparken heeft de afgelopen jaren niet stil gezeten. Naast vakantieparken in Nederland en Frankrijk is er een camping in Duitsland bijgekomen en wordt een constante verbeterslag gemaakt in de verblijfsaccommodaties en faciliteiten. Bovendien zet RCN zich actief in op het gebied van duurzaamheid en maakt RCN steeds meer vakanties mogelijk voor mensen waarvoor vakantie vieren niet zo vanzelfsprekend is vanwege financiën, eenzaamheid of ziekte.Met alle vernieuwingen kon het logo natuurlijk niet achterblijven. Het vertrouwde RCN blijft, maar met een frisse en nieuwe uitstraling. De belangrijke en bekende elementen zon, water en natuur worden door middel van organische zachte vormen in het nieuwe logo afgebeeld. 

 

"Het jubileum is voor RCN een mooi moment om terug te blikken en te kijken naar waar het allemaal is begonnen. In 1952 was er een droom om een recreatieve plek te realiseren met rust, natuur en bezinning als basis. In de jaren daarna volgde een uitbreiding met parken in verschillende landen. RCN blijft groeien en verbeteren, maar wel vanuit dezelfde kernwaarden die 70 jaar geleden ook al de basis vormden: alles wat we doen, doen we met respect voor elkaar en voor de natuur en door het delen van onze gastvrijheid en van onze winst. Vanuit deze gedachte kunnen we onze dromen blijven realiseren, want RCN wil blijven groeien, optimaal inspelen op de wensen van de gasten en zijn maatschappelijke bijdrage vergroten. En daar past een nieuwe, eigentijdse visuele identiteit met frisse kleuren bij. Daarmee geven we het jubileumjaar extra glans en zijn we helemaal klaar voor de toekomst!” aldus Marketing Manager Martin van Schaik.

Link: https://www.youtube.com/watch?v=Lk213eG86ig
Trefwoorden: Jubileumjaar, vakantieparken, nieuw logo

CELTH



||| Nieuws |||

27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
27/06/25
Nieuwe borden markeren Van Gogh Nationaal Park langs Brabantse snelwegen
Reizigers die begin juli over de A2, A58, A50 en N65 rijden, zullen het meteen merken: de bruine Groene Woud-borden maken plaats voor nieuwe exemplaren die het Van Gogh Nationaal Park markeren. De vervanging volgt op de toekenning van de status Nationaal Park in oktober 2024.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlandse kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.
26/06/25
Exclusief voor leden
Wat zijn de best gewaardeerde Europese en Nederlandse stranden?
De zomer van 2025 staat voor de deur en strandliefhebbers kunnen hun hart ophalen. Maar waar kunnen ze het best hun handdoekje leggen? Vakantieplatform Holidu analyseerde de Google Maps-recensies. Beste Europese strand is Spiaggia dei Conigli op Lampedusa in Italië. Voor het beste Nederlandse strand moet je naar dat van Renesse in Zeeland.