Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 07-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen

Drie merken in koffie- en chocolade gaan samen
Peter van Eijl en Alexander de Ronde Bresser. Foto: Caféco
Koffie- en chocoladeformules zijn als paddenstoelen in het straatbeeld van de steden omhoog geschoten. Nu gaan 3 merken samen verder. Franchisegevers van de koffie- en lunchformules Doppio Espresso (25 vestigingen), Chocolate Company (19 vestigingen) en Barista Café (23 vestigingen) gaan samen verder onder de naam Caféco. 

De consument merkt weinig van de consolidatie, de zaken behouden hun eigen naam, de bekende gezichten en uitstraling. Achter de schermen wordt het verschil gemaakt in efficiëntie, capaciteit en expertise, zodat groei voor de formules optimaal behaald wordt, melden de ondernemers van de merken. Al voor de coronacrisis had Peter van Eijl, oprichter en eigenaar van Doppio Espresso, een visie van meer samenwerking in de markt van daghorecaformules. Aan de voorkant zijn de formules verschillend en onderscheidend, aan de achterkant werken ze min of meer hetzelfde. De samenwerking is een bijzondere ontwikkeling in de gefragmenteerde markt. Dit is niet het eindstation, het nieuwe Caféco ziet kansen voor meer samenwerkingen in de toekomst. Alexander de Ronde Bresser neemt zijn ervaring als directeur bij Chocolate Company mee naar Caféco. De Ronde Bresser: "Deze stap is voor alle betrokkenen echt een win-win situatie. Het zijn drie mooie merken die ieder een eigen karakter en positie in de markt hebben opgebouwd, daar gaan we op voortbouwen.”

Eerste prioriteit is het verbeteren van de dienstverlening aan franchisenemers en vestigingsmanagers. Zij profiteren van de veranderingen achter de schermen, zodat ze zich nog beter kunnen richten op hun ondernemerschap en gastvrijheid.

Joure is de thuisbasis van Caféco. Het nieuwe team wordt grotendeels ingevuld door huidige medewerkers van de drie formules waardoor kennis en ervaring behouden en versterkt wordt. Er vallen geen gedwongen ontslagen, melden de ondernemers. 

De ambities zijn groot. Nu het fundament van een franchiseformulehuis stevig wordt neergezet, verwacht het management verdere consolidatie en versnelling van de organische groei in binnen- en buitenland. 

Topics:Horeca, Leisure
Trefwoorden: koffie, chocolade, retail, horeca

CELTH



||| Nieuws |||

21/05/25
Ryanair rapporteert winstdaling ondanks recordaantal passagiers
Luchtvaartmaatschappij Ryanair heeft over het afgelopen boekjaar (2024-2025) een winst na belasting van €1,61 miljard gerapporteerd. Dit is een daling ten opzichte van de €1,92 miljard winst in het voorgaande jaar. Ondanks de winstdaling vervoerde de Ierse prijsvechter een recordaantal van 200 miljoen passagiers, een stijging van 9% ten opzichte van het jaar ervoor.
21/05/25
Mnister Beljaarts neemt 'Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ in ontvangst
HISWA-RECRON-directeur Geert Dijks heeft de ‘Handreiking regeldruk in de watersport- en recreatiesector’ deze week aangeboden aan minister Beljaarts van Economische Zaken.
21/05/25
Boele wordt salesmanager Retail bij Corendon
Tineke Boele start op 1 juli 2025 als Salesmanager Retail bij reisbedrijf Corendon. In deze rol is zij verantwoordelijk voor de verkoop van reisproducten via retailpartners.
21/05/25
Werkveldkandidaten gezocht voor Professional Doctorate in Leisure, Tourism & Hospitality
CELTH zoekt voor de professional doctorate kandidaten uit het werkveld. De PD biedt organisaties de kans om voorop te lopen in innovatie binnen de LTH-sector. Het traject, dat vier tot zes jaar duurt, combineert praktijkgericht onderzoek met concrete interventies.
21/05/25
Advies; voorlopig niet wandelen bij landgoed Den Treek-Henschoten
Na een incident op Landgoed Den Treek – Henschoten van maandag 19 mei waarbij mogelijk een wolf is betrokken, heeft de provincie Utrecht een aantal stappen gezet om zo snel mogelijk passende maatregelen te kunnen nemen.
20/05/25
Open Watersport Weken 2025 trekken meer dan 25.000 bezoekers
De derde editie van de Open Watersport Weken, die plaatsvonden van 5 april tot en met 18 mei in Frie...
20/05/25
Exclusief voor leden
Waarom we landgenoten tijdens vakantie vermijden
Hard praten, zeuren over het eten en alleen maar bezig zijn met geld. Maar liefst 69 procent van alle Nederlanders ergert zich tijdens de vakantie aan het gedrag van landgenoten.
19/05/25
Exclusief voor leden
Flexibel arbeidscontract moet meer zekerheid bieden
Werknemers met een flexibel arbeidscontract krijgen meer zekerheid over hun inkomen en hun werktijd. Zo krijgen uitzendkrachten recht op ten minste gelijkwaardige arbeidsvoorwaarden als reguliere werknemers. Dat staat onder meer in een wetsvoorstel van ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

||| Agenda |||

20/05/25 t/m 22-05-25
20/05/25 t/m 22-05-25: Week van de Self Service
Vanaf 25 juni 2025 verandert de wetgeving rond selfservice-oplossingen ingrijpend door de inwerkingt...
26/05/25
26/05/25 t/m 26-05-25: European Sustainable Tourism Mobility Forum 2025
De Breda University of Applied Sciences organiseert in samenwerking met het Ministerie van Infr...
27/05/25
27/05/25 t/m 27-05-25: HZ Changemaker Event
Op dinsdag 27 mei vindt het HZ Changemaker Event plaats. Dan wordt voor de tweede keer de HZ Changem...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...