Geplaatst op: 06-12-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform
Team Convious

Convious , een op Artificial Intelligence (AI) gebaseerd e-commerce platform voor de vrijetijdsbranche, heeft  12 miljoen dollar heeft opgehaald in een Serie A-financiering geleid door Begin Capital. Market One Capital, MillionMonkeys en FJ Labs hebben zich bij de ronde aangesloten, evenals de reeds bestaande investeerder Capital Mills.

De COVID-19 crisis heeft de digitalisering met drie tot vier jaar versneld, waardoor e-commerce een ‘must-have’ is geworden, in plaats van een ‘nice-to-have’. Vooral de vrijetijdsbranche heeft te lijden gehad onder de lockdowns, aangezien locaties zoals themaparken, dierentuinen, musea en binnenspeeltuinen werden gesloten en tot op vandaag nog steeds moeite hebben om bezoekers aan te trekken.

"Ondanks de grote omvang is de vrijetijdsbranche ver achtergebleven bij de overgang naar moderne, cloud-based platforms", stelt Camiel Kraan, CEO en oprichter van Convious. "We horen vaak van de exploitanten dat legacy-systemen organisaties afremmen en veel tijd kosten, terwijl ze behoefte hebben aan een branchespecifiek product. Met Convious streven we ernaar om aan hun behoeften te voldoen door de best mogelijke ervaring te leveren en ze het tijdperk van digitalisering in te brengen."

Convious helpt ondernemers in de vrijetijdsbranche om hun bezoekers te bereiken, hun ervaring te verbeteren, conversie te verhogen en alle interne operaties te beheren vanuit één enkele plek. Convious verwerkt alle verkooptransacties, waaronder tickets, eten, en zelfs hotelaccommodaties. Het AI-powered platform helpt bezoekers met gepersonaliseerde aanbiedingen, tickets te verkopen tegen dynamische real-time prijzen, een naadloze ervaring te bieden en analyses te maken van de beleving van de gasten. Meer dan 125 bedrijven uit 16 landen, waaronder SnowWorld, Plopsa Group en Looping Group, gebruiken Convious om bezoekers direct via hun eigen kanalen te converteren met betere resultaten: in 2021 verhoogde Convious hun conversieratio met gemiddeld 86%, en de omzet met 201%.

Trefwoorden: dagrecreatie, dagattracties, attractieparken, dierentuinen, musea, cultuur, marketing

CELTH



||| Nieuws |||

30/06/25
Voyin introduceert automatische herboeking bij prijsdaling
Het Nederlandse traveltech-platform Voyin.com heeft een innovatieve functie gelanceerd: Book & Rebook. Deze technologie herboekt hotelkamers automatisch wanneer de prijs daalt na de oorspronkelijke reservering, zonder dat de gebruiker iets hoeft te doen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Wordt Groningen de AI-stad van Nederland?
Kunstmatige intelligentie (AI) is de technologie die onze economie, veiligheid en manier van leven de komende jaren gaat bepalen. Maar op dit moment komen de belangrijkste innovaties uit de Verenigde Staten en China. Dat maakt Europa, en dus ook Nederland, te afhankelijk van anderen. In Groningen moet een AI-fabriek komen die in 2027 operationeel wordt.
27/06/25
Exclusief voor leden
Gratis handbagage in aantocht
De Europese Unie wil nieuwe regels invoeren die luchtvaartmaatschappijen verplichten om passagiers gratis een handbagagekoffer toe te staan, naast een persoonlijk item zoals een handtas of laptoptas. Luchtvaartmaatschappijen zijn niet blij.
27/06/25
Nieuwe borden markeren Van Gogh Nationaal Park langs Brabantse snelwegen
Reizigers die begin juli over de A2, A58, A50 en N65 rijden, zullen het meteen merken: de bruine Groene Woud-borden maken plaats voor nieuwe exemplaren die het Van Gogh Nationaal Park markeren. De vervanging volgt op de toekenning van de status Nationaal Park in oktober 2024.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
27/06/25
Exclusief voor leden
Hoge prijzen zetten Nederlandse kusttoerisme onder druk
De Nederlandse kust dreigt binnen- en buitenlandse toeristen kwijt te raken door oplopende prijzen. Een dagje strand kost al snel 100 euro. Dat zet de concurrentiepositie van de Nederlandse kustregio’s onder druk. De kust kan aantrekkelijk blijven als horecaondernemers inzetten op een betere prijs-kwaliteitverhouding. Dat stelt sectorspecialist Services & Leisure Sjuk Akkerman van ING.
26/06/25
Rotterdam ontvangt internationale experts voor advies over cultuur
Van 2 tot en met 5 juli ontvangt Rotterdam tien internationale experts, vanuit alle windstreken, om mee te denken over de culturele toekomst van Rotterdam.
26/06/25
VVKR ontvangt 500ste lid
De Vereniging van Kleinschalige Reisorganisaties (VVKR) verwelkomt met trots haar 500ste lid: Tuktuk Reis Sri Lanka.