Geplaatst op: 06-12-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform

Convious haalt 12 miljoen dollar op voor groei AI-gedreven e-commerce platform
Team Convious

Convious , een op Artificial Intelligence (AI) gebaseerd e-commerce platform voor de vrijetijdsbranche, heeft  12 miljoen dollar heeft opgehaald in een Serie A-financiering geleid door Begin Capital. Market One Capital, MillionMonkeys en FJ Labs hebben zich bij de ronde aangesloten, evenals de reeds bestaande investeerder Capital Mills.

De COVID-19 crisis heeft de digitalisering met drie tot vier jaar versneld, waardoor e-commerce een ‘must-have’ is geworden, in plaats van een ‘nice-to-have’. Vooral de vrijetijdsbranche heeft te lijden gehad onder de lockdowns, aangezien locaties zoals themaparken, dierentuinen, musea en binnenspeeltuinen werden gesloten en tot op vandaag nog steeds moeite hebben om bezoekers aan te trekken.

"Ondanks de grote omvang is de vrijetijdsbranche ver achtergebleven bij de overgang naar moderne, cloud-based platforms", stelt Camiel Kraan, CEO en oprichter van Convious. "We horen vaak van de exploitanten dat legacy-systemen organisaties afremmen en veel tijd kosten, terwijl ze behoefte hebben aan een branchespecifiek product. Met Convious streven we ernaar om aan hun behoeften te voldoen door de best mogelijke ervaring te leveren en ze het tijdperk van digitalisering in te brengen."

Convious helpt ondernemers in de vrijetijdsbranche om hun bezoekers te bereiken, hun ervaring te verbeteren, conversie te verhogen en alle interne operaties te beheren vanuit één enkele plek. Convious verwerkt alle verkooptransacties, waaronder tickets, eten, en zelfs hotelaccommodaties. Het AI-powered platform helpt bezoekers met gepersonaliseerde aanbiedingen, tickets te verkopen tegen dynamische real-time prijzen, een naadloze ervaring te bieden en analyses te maken van de beleving van de gasten. Meer dan 125 bedrijven uit 16 landen, waaronder SnowWorld, Plopsa Group en Looping Group, gebruiken Convious om bezoekers direct via hun eigen kanalen te converteren met betere resultaten: in 2021 verhoogde Convious hun conversieratio met gemiddeld 86%, en de omzet met 201%.

Trefwoorden: dagrecreatie, dagattracties, attractieparken, dierentuinen, musea, cultuur, marketing

||| Blogs |||

13/01/22
Toerisme & Gastvrijheid nieuw thema in onderzoeksambities hogesholen
Op 23 november presenteerden de hogescholen hun onderzoeksambities aan demissionair minister van ond...
15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
13/12/21
DITCH THE PITCH
DITCH THE PITCH
13/12/21 · Marketing · Reis & vervoer · Marcel Baltus | Lees meer
Je zal ze de kost moeten geven. Mensen die in artikelen en interviews stellen ‘de leukste baan van...
25/11/21
Verduurzaming Toerisme in Nederland moet sneller
Jos Vranken en Martin Cnossen nodigen de sector uit om een duurzame versnelling in te zetten.
08/11/21
Gooi je oude schoenen niet te vroeg weg
Bij de oprichting van je bedrijf is je concept cruciaal. Wat is je product, wie behoort tot de doelgroep, welke prijs vraag je, wat is het onderscheidend vermogen, wat is de toegevoegde waarde van je bedrijf? En nog 10 vragen uit het boekje voor beginners. Als een bedrijf eenmaal draait lijkt het allemaal vanzelf te gaan toch? Niet is minder waar natuurlijk. Waar wij de echte uitdaging zien is als een bestaand bedrijf wil of moet transformeren naar een ander of aanvullend concept. De winkel verbouwen als het ware, terwijl die wel open moet blijven.

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

26/01/22
Online inspiratiesessie Young professionals in tourism (donderdag 10 febr. om 12.30)
Weet jij wat voor skills de toeristische wereld vraagt? Hoe veranderen projecten studenten en geven zij inspiratie aan het werkveld? Kijk op donderdag 10 februari 2022 om 12.30 naar de gratis online inspiratiesessie Young professionals in tourism.
26/01/22
Giftcard van het jaar 2021 / 2022
Gister werd de Giftcard van het Jaar Verkiezing 2021/2022 gepresenteerd. De VVV Cadeaukaart kwam als winnaar tevoorschijn in de categorie Multi Keuze Cadeaukaart. De kaart VVV Lekkerweg won de titel in de categorie Dagje, Avondje Uit. In de categorie Overnachten & Reizen won WeekendjeWeg Cadeau Card.
26/01/22
Internationale luchtvaart herstelt maar nog op laag niveau
De internationale luchtvaart is nog helemaal niet hersteld van de pandemie. Vorig jaar lag het aantal passagierskilometers (RPK) nog 58% onder het niveau van 2019. Dat is wel een licht herstel want in 2020 lag dat nog op -66%.
26/01/22
Gastvrijheidssector optimistisch over versoepelingen maar verdeeldheid in cultuursector
Optimisme heerst in de gastvrijheidssector maar tegelijkertijd lijkt het erop dat het herstel nog lang zal duren. “Opluchting en voorzichtig optimisme”, aldus Kees van Wijk, voorzitter Gastvrij Nederland, in reactie op de versoepelingen. “Ondernemers uit onze sector zien er enorm naar uit om te ondernemen. Dat willen ze toch het liefste doen.” Zo positief zijn niet alle reacties uit de cultuursector.
25/01/22
Hoe kun je zelf goedkoop energie opwekken?
Zelf energie opwekken heeft meerdere voordelen in de recreatiesector. Naast het veiligstellen van je energiebron en het onder controle houden van de energietarieven, kan het je flink wat kosten besparen of nog beter zelfs geld opleveren.
25/01/22
Exclusief voor leden
Voigt Travel kiest nieuw pr- en marketingbureau
Reisspecialist voor noordelijke destinaties, Voigt Travel, kiest voor bureau USP Marketing PR uit Amsterdam om de Nederlandse en Belgische markt te bereiken.
25/01/22
Irene Asscher-Vonk ontvangt Museumpenning
Uittredend voorzitter van de Museumvereniging Irene Asscher-Vonk ontving op 24 januari uit handen van staatssecretaris Gunay Uslu de Museumpenning voor haar tomeloze inzet voor de museumsector in de afgelopen acht jaar.
25/01/22
Evenementensector ziet 167 miljoen bezoeken verdampen
De gevolgen van de coronamaatregelen worden voor evenementen steeds dramatischer. Dat blijkt uit de gegevens van onderzoeks- en adviesbureau Respons. Vanaf de start van de pandemie werden er ruim 7.200 grotere en zeer veel kleinere evenementen geschrapt met als gevolg dat bijna 167 miljoen bezoeken niet werden gerealiseerd.