Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 06-12-2021
Auteur: Marc Gerlings

TUI Dutch Caribbean hoofdkantoor open

TUI Dutch Caribbean hoofdkantoor open
Rick van der Pluijm, Javier F.A. Silvania - Minister van Financiën en Arjan Kers samen met TUI collega\'s Luzmila, Desiree, Arimar, Noreylys en Valetta. Foto: TUI
Curaçao is een nieuw kantoorpand rijker. Na een bouwtijd van 18 maanden is donderdag 2 december jl. het nieuwe hoofdkantoor van TUI Dutch Caribbean aan de Schottegatweg feestelijk geopend. Het nieuwe pand is de plek waar zo’n 100 medewerkers samenkomen om te werken en klanten welkom zijn voor het boeken van een vliegticket of vakantie. In het pand zit ook een reisbureau.

Minister van Financiën Javier F.A. Silvania verrichte samen met Arjan Kers, General Manager TUI Nederland en Rick van der Pluijm, Head of TUI Dutch Caribbean & Suriname de officiële opening. 

Rick van der Pluijm: "We zijn enorm trots op ons nieuwe pand. Curaçao heeft een belangrijke plek in de toekomst van TUI, en dit kantoor is daar het prachtige resultaat van. Het is een heerlijke plek om te werken, ik zie alle medewerkers zichtbaar genieten. En het is future proof – niet alleen kunnen we makkelijk uitbreiden, bovenal is het enorm duurzaam. We kunnen niet wachten om ook onze klanten volledig welkom te heten, nu het pand helemaal af is.”

Duurzaamheid

Het energiezuinige en transparante pand is gebouwd met extra aandacht voor duurzaamheid, werkplezier en comfort. En is daarmee uniek voor Curaçao. Er is gebouwd volgens de meest moderne internationale LEED-standaarden. Niet alleen door het gebruik van duurzame en circulaire materialen, de isolerende capaciteit en het solarveld met 164 zonnepanelen op het dak. Maar ook door aandacht te besteden aan een prettig, gezond en comfortabel werkklimaat voor de medewerkers.

Kantoor maar ook huiskamersfeer

In het pand zijn zowel de winkel als het kantoor gehuisvest. Daarnaast zijn er verschillende social rooms, ruimtes waar medewerkers bij elkaar komen voor de lunch, een borrel, om in de pauze even bij te praten of een potje te tafelvoetballen. In de social rooms en de winkel heerst een gezellige huiskamersfeer. 
Eyecatcher in de winkel is de groene wand die niet alleen zorgt voor een goede akoestiek maar als designelement ook de ruimte verbindt. Alle kantoorwerkplekken hebben zicht op buiten en zijn uitgerust met in hoogte verstelbare bureaus, goede bureaustoelen en brede monitoren. 

Leuk weetje: de luifel rondom het pand is geïnspireerd op de vleugels van een vliegtuig en zorgt voor een permanente schaduw. Hij is zo gemaakt dat er nauwelijks direct zonlicht op het glasoppervlak valt. Dat samen met de isolerende capaciteit en een efficiënt koel- en luchtcirculatiesysteem zorgt voor een lichte, frisse en comfortabele werkomgeving.

Verbinding zoeken met collega's

De TUI kantoren zijn de plekken waar collega’s elkaar live ontmoeten. Net als bij de renovatie van het TUI hoofdkantoor in Rijswijk in 2018, is hiervoor een open en comfortabele omgeving gecreëerd, die inspireert en uitnodigt om verbinding te zoeken met collega’s. Hiermee sluit het nieuwe pand naadloos aan op de TUI Way of Working waarbij alles draait om flexibiliteit. Je bepaalt zelf waar je werkt. Thuis, op kantoor of misschien wel tijdelijk in het buitenland. Ondersteund met state of the art digitale systemen zodat je waar je ook bent makkelijk contact onderhoudt met je collega’s. TUI Way of Working stelt de medewerkers in staat te werken op een manier die hen het beste past. 

Trefwoorden: TUI, kantoor, werken, reisbureau

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
09/07/25
Mag je dat souvenir meenemen?
Vakantiegangers zijn zich er vaak niet van bewust dat souvenirs van beschermde soorten afkomstig kunnen zijn, meldt de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland. Denk bijvoorbeeld aan sieraden gemaakt van schelpen, tassen van slangenleer, cactussen of kaviaar.
08/07/25
Exclusief voor leden
Slagharen lanceert voordelig Familieticket
Attractie- & Vakantiepark Slagharen introduceert een nieuw Familieticket, speciaal ontworpen voor gezinnen die samen een dag vol avontuur willen beleven. Het ticket biedt toegang voor vier personen tegen een vast, aantrekkelijk tarief en is vanaf deze week verkrijgbaar via de website van het park.
08/07/25
Rustwat opnieuw verkozen tot leukste waterrasterras
Voor het tweede jaar op rij is Rustwat aan de Linge uitgeroepen tot ‘Het leukste terras aan het water’ in het Rivierengebied. Het terras wist opnieuw de meeste stemmen te verzamelen tijdens de jaarlijkse verkiezing van Stichting Bureau Toerisme.
08/07/25
Exclusief voor leden
Minor Hotels sleutelt aan B2B platformen
Minor Hotels (560 hotels wereldwijd) zet een stap binnen de B2B-strategie met de lancering van Minor...
07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.