Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 12-11-2021
Auteur: Ton Vermeulen
NRIT

Snelle groei voor Convious

Snelle groei voor Convious

Het Nederlandse Convious is de afgelopen periode twee maal in de prijzen gevallen. Convious biedt bedrijven in de dagrecreatie een platform voor hun marketing-, verkoop- en servicestrategie. Het bedrijf groeit spectaculair. 

Convious won tijdens de Main Software 50 Awards de ‘Highest Growth’ award dankzij een groei van 600% in het afgelopen jaar. Daarnaast is Convious op de tweede plaats geëindigd in het overall-klassement. Ook  behaalde het bedrijf in de Deloitte Technology Fast 50 een  twaalfde plek. In deze lijst staan de snelst groeiende technologiebedrijven, innovatiefste scale-ups en veelbelovendste start-ups van Nederland in de schijnwerpers.

Camiel Kraan, CEO van Convious: "Ik ben supertrots op het winnen van deze prijzen. Het is de bevestiging dat we op het juiste spoor zitten en dat we met onze software écht een verschil maken voor de vrijetijdsindustrie."

Wat is Convious?

Convious, levert all-in-one SaaS-software om de digitale ervaring van bezoekers te optimaliseren; voor, tijdens én na het bezoek. Met het eCommerce platform van Convious boeken partners meer omzet, verbetert de klantervaring en neemt handmatig werk af. Het bedrijf richt zich op attractieparken, dierentuinen, musea en wellness-faciliteiten. "Ons AI-gestuurde cloudplatform stelt al meer dan 100 bedrijven in staat om directer en veiliger te verkopen vanaf hun eigen website, met betere resultaten, betere prijzen en veiligere locaties”, schrijft het bedrijf.

Klanten zijn ondermeer attractieparken zoals Hellendoorn, Plopsaland, Snowworld, Fantasialand en Movie park alsmede dierentuinen zoals Hannover Zoo. Met de software van Convious bieden zij hun klanten een gepersonaliseerde customer journey en optimale koopervaringen.

Klinkende resultaten

Dit jaar heeft Convious gezorgd dat er door hun klanten tot op heden meer dan 4,5 miljoen entreekaartjes en meer dan 500.000 upsells verkocht. De prijzen die dankzij deze resultaten nu gewonnen zijn motiveren om volgend jaar nog harder aan de weg te timmeren. 

Link: https://www.convious.com/?lang=nl
Trefwoorden: attractieparken, cultuur, dagrecreatie

CELTH



||| Nieuws |||

04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
23/06/25
Exclusief voor leden
Plaswijckpark mag Koninklijk Wapen voeren
Koning Willem-Alexander heeft het Recht tot het voeren van het Koninklijk Wapen met de toevoeging ‘Bij Koninklijke Beschikking Hofleverancier’ toegekend aan Stichting Plaswijckpark. Dit bekende Rotterdamse park ontvangt jaarlijks rond de 450.000 bezoekers.
18/06/25
Europa-Park opent Silver Lake City: een nieuwe dimensie in thematisch overnachten
Rustieke westernsfeer en moderne comfortvoorzieningen komen samen in Silver Lake City, de nieuwste uitbreiding van het Europa-Park Resort. Het voormalige Camp Resort is volledig herontwikkeld tot een authentiek westernstadje met een breed scala aan overnachtingsmogelijkheden en belevingen voor het hele gezin.
16/06/25
ZOOmer Festival in DierenPark Amersfoort
Deze zomer, van 23 tot en met 26 juli, verandert DierenPark Amersfoort van 16.00 tot 21.00 uur in een vrolijk festivalbos voor het hele gezin. Tijdens het ZOOmer Festival kunnen bezoekers genieten van swingende muziek, entertainment en foodtrucks, allemaal te midden van de dieren.
13/06/25
Nederlanders besteden miljarden aan dagattracties
De afgelopen drie jaar gaven Nederlanders ruim €3,1 miljard uit aan bezoeken aan attractieparken en dierentuinen. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Attractieparken en Dierentuinen van onderzoeksbureau Multiscope, gebaseerd op een enquête onder meer dan 4.100 Nederlanders.
10/06/25
Exclusief voor leden
Toverland scoort goed bij Klantvriendelijkste Bedrijf 2025
Attractiepark Toverland behaalde dubbelslag bij verkiezing van Het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2025. Picnic wint de verkiezing en Efteling pakt de zesde plek.