Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-10-2021
Auteur: Marc Gerlings

Hilton pikt trend groei hardlopen op en biedt spraakgestuurde routes aan

Hilton pikt trend groei hardlopen op en biedt spraakgestuurde routes aan
Inspelen op het populaire hardlopen. Foto: Hilton / RunGo
Hotelketen Hilton is een samenwerking aangegaan met de spraakgestuurde hardloop-app RunGo. Voor 7 hotels in Nederland zijn er drie op maat gemaakte routes gecreëerd met de thema’s hardlopen, sightseeing en mindfullness. In het afgelopen jaar is de populariteit van buitensporten flink toegenomen en daar wil Hilton op inspelen.

Voor hotelgasten zijn de routes ideaal om de dichtstbijzijnde bezienswaardigheden te ontdekken en fit te blijven. Ook buurtbewoners van Hilton kunnen plezier beleven aan de routes omdat zij hiermee hun eigen omgeving op een nieuwe manier leren kennen.

Routes en hardlopen voor GPS-kunst

Door de spraaknavigatie kan de gebruiker trainen en tegelijkertijd genieten van bezienswaardigheden in de omgeving, zonder steeds de route te hoeven checken op de telefoon. Elke route is gecentreerd rond een van de hotels. Zodra verbinding is gemaakt met de RunGo app kunnen hardlopers kiezen uit verschillende routes: toegankelijke routes van een paar kilometer, langere sightseeingtours of uitdagende rondes. In sommige buurten is het mogelijk de hardloopkunstroutes van Runbrandt te lopen. Deze GPS-kunstenaar ontwerpt en rent routes die een bepaald dier voorstellen. Zo is er bij Hilton Amsterdam een route in de vorm van een vos.

Handig ter voorbereiding van marathons

Ook voor marathonliefhebbers is de app interessant. Zij kunnen voorbereidingsroutes lopen van bijvoorbeeld de Amsterdam Marathon en de Rotterdam Marathon. In Amsterdam is een 42 kilometer route uitgezet.   

Buitenactiviteiten populairder

Erwin Verhoog, vice president operations, Continental Europe Hilton: "We zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om het verblijf van onze gasten te verbeteren. Nu buitenactiviteiten populairder zijn dan ooit, zijn wij verheugd dat wij op maat gemaakte begeleide hardlooproutes kunnen introduceren aan onze gasten.”

Noah Bloom, Head of Partnerships bij RunGo over de samenwerking. "We vinden het geweldig om samen te werken met een internationaal merk als Hilton. Het is mooi dat hotelgasten hun omgeving kunnen verkennen en tegelijkertijd fit kunnen blijven. Wandelen, joggen en hardlopen in de buitenlucht is de perfecte manier om kennis te maken met een stad. Bij het ontwikkelen van de routes hebben wij ervoor gezorgd dat er opties zijn voor alle capaciteiten en interesses. We bieden routes van drie tot negen kilometer of meer en thema-runs die zich richten op sightseeing,  mindfulness, GPS-kunst en fitness.

Trend: groei hardlopen

Als gevolg van de coronamaatregelen en de beperkingen waardoor sportscholen en andere indoorsportfaciliteiten werden gesloten, is hardlopen over de hele wereld enorm in populariteit toegenomen. Nu binnenlandse en internationale reizen weer zijn toegestaan, kunnen reizigers ook in het buitenland genieten van hun passie voor hardlopen in de buitenlucht.

De hardlooproutes van Hilton en RunGo zijn beschikbaar bij de volgende hotels:

• Waldorf Astoria Amsterdam
• Hilton Amsterdam
• Hilton Amsterdam Airport Schiphol
• Hilton Rotterdam
• Hampton by Hilton Amsterdam/Arena
• DoubleTree by Hilton Amsterdam Centraal Station
• DoubleTree by Hilton Royal Parc Soestduinen

Wil je de routes zien, check dan deze webpagina's van Hilton.
Trefwoorden: hotel, trend, hardlopen, route

CELTH



||| Nieuws |||

06/06/25
Exclusief voor leden
Waar gaan Nederlanders met Pinksteren naar toe? Booking.com ziet opmerkelijke bestemmingen in top 10
Naar welke binnen- en buitenlandse bestemmingen reizen Nederlanders met de Pinksterdagen? Booking.com maakt drie top tien lijstjes met opmerkelijke bestemmingen. En ook op accommodatietype zien we een bijzondere top 5.
06/06/25
Hart van Limburg en Smart-market bundelen krachten voor zorgeloos boeken van toeristische arrangementen
Beleving, gemak en verbinding staan centraal in een nieuwe samenwerking tussen VVV Hart van Limburg en het innovatieve boekingsplatform Smart-market. Samen willen zij het toeristisch aanbod in Midden-Limburg toegankelijker en aantrekkelijker maken voor bezoekers én ondernemers.
06/06/25
Exclusief voor leden
Nederlandse campingprijzen blijven relatief stabiel ten opzichte van Europa
Kamperen in Nederland is dit jaar gemiddeld 5% duurder geworden, blijkt uit de jaarlijkse inventarisatie van campingspecialist ACSI. Daarmee blijft de prijsstijging in eigen land onder het Europese gemiddelde. De sterkste prijsstijgingen zijn te zien in Kroatië en Noorwegen.
05/06/25
Exclusief voor leden
Strategische samenwerking Unseen en Art Rotterdam
De dertiende editie van fotografiebeurs Unseen, nu als onderdeel van Art Rotterdam, vindt eind maart 2026 plaats; dus niet, als eerder aangekondigd door de organisatie, komende september in de Amsterdamse NDSM Loods.
05/06/25
Wereldwijde luchtvaart in 2025: herstel, groei en nieuwe uitdagingen
Volgens de nieuwste Global Outlook van IATA (juni 2025) zijn de vooruitzichten voor het passagiersvervoer door de lucht positief, maar niet zonder uitdagingen. Terwijl de vraag naar vliegreizen wereldwijd toeneemt, worstelt de sector met capaciteitsbeperkingen, veranderend reizigersgedrag en de noodzaak tot verduurzaming.
05/06/25
European Running Championships 2029 in Utrecht
Op World Running Day (4 juni) kwam mooi nieuws van European Athletics naar buiten. Utrecht wordt gastheer van de derde editie van de Europese Kampioenschappen Hardlopen, die in mei 2029 plaatsvinden.
05/06/25
Podcastserie zet MBO en leisuresector in de spotlight deze zomer
Leisuretalk en Gastvrijheid Begint van Binnen starten deze zomer een nieuwe zomer special met de titel "MBO -Mega Belangrijk Onderwijs! - De podcast.
05/06/25
Maastricht lanceert vernieuwd online platform: focus op slow travel en hyperpersonalisatie
Maastricht Marketing heeft het vernieuwde online platform www.visitmaastricht.nl gelanceerd. De website is volledig afgestemd op het herijkte stadsmerk uit 2023 en biedt bezoekers én bewoners een gepersonaliseerde en inspirerende manier om Maastricht te ontdekken. De nadruk ligt op slow travel, beleving en gepersonaliseerde content.

||| Agenda |||

10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...
27/06/25
27/06/25 t/m 27-06-25: Beleidsmakersdag
De Beleidsmakersdag staat zo vlak voor de vakanties in het teken van 'Vooruitwerken em verbinden ric...