Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs gaat Europa in met één naam en nieuwe visuele identiteit: vertrouwde naam Droomparken verdwijnt

EuroParcs Group heeft een sterke groei doormaakt. In binnen- en buitenland is inmiddels een groot aantal campings en vakantieparken overgenomen en ontwikkeld. Om eenduidig en slagvaardig naar buiten te kunnen treden is daarom besloten dat alle parken in binnen- en buitenland zullen gaan opereren onder de merknaam EuroParcs, met een vernieuwde visuele identiteit. Daarmee verdwijnt de naam Droomparken uit het zicht.

 

Nieuw logo

De vernieuwde visuele identiteit van EuroParcs is onder de loep genomen om de gebruikte kleuren, lettertype en beeldmerk voor langere tijd consistent, herkenbaar en onderscheidend te kunnen profileren, in binnen- en buitenland.

In het nieuwe logo komt de EuroParcs identiteit terug: het straalt oer-Hollands ondernemerschap uit. Niet alleen door de kleuren: oranje en blauw (naar het Delfts blauw), maar natuurlijk ook door de tulp zelf. In het nieuwe logo is de steel van de EuroParcs-tulp ingekort. Dat maakt het logo niet alleen frisser, maar ook praktischer toepasbaar op visuele uitingen. Het oude logo nam veel ruimte in door de lange steel van de tulp. Director Rental Sales Martin de Boer: ‘We willen als een groot sterk merk Europa veroveren en daar past deze nieuwe krachtige, maar bovenal sympathieke identiteit bij.’ 

 

Volgorde rebranding

Als eerste zullen alle overgenomen vakantieparken en campings in binnen- en buitenland de komende weken de EuroParcs merkuitstraling krijgen in boarding en communicatie. Daarna komen de EuroParcs resorts aan de beurt. De toevoeging resort bij een parknaam zal voortaan niet meer gehanteerd worden. Ter illustratie: Droomparken Hooge Veluwe heet voortaan EuroParcs Hooge Veluwe en EuroParcs resort De Wije Werelt voortaan EuroParcs De Wije Werelt.

 

Nieuwe website

De nieuwe visuele identiteit is niet het enige dat verandert. EuroParcs komt voor heel Europa met een nieuwe website, die gevoed wordt door een boekingssysteem met ongekende mogelijkheden. Iedere vakantiewoning en iedere voorkeur van een gast kan worden ingevoerd. 

Trefwoorden: Nieuw logo, nieuwe naam, nieuwe website

CELTH



||| Nieuws |||

04/06/25
Barbara Oomen bij afscheid: praktijkgericht onderzoek belangrijk voor de regio
Barbara Oomen nam op dinsdag 3 juni afscheid als voorzitter van het College van Bestuur van HZ University of Applied Sciences. Ze deed dat met studenten, collega’s en relaties uit het werkveld in het atrium van de HZ in Vlissingen.
04/06/25
Internationaal World Leisure Congress strijkt neer in Breda
Van 25 tot en met 28 augustus is Breda het toneel van het achttiende World Leisure Congress. Dit prestigieuze, tweejaarlijkse evenement brengt zo’n vijfhonderd academici en professionals uit de vrijetijdssector samen om te praten over het thema ‘Leisure for a Better Society’.
03/06/25
Herre Dijkema vertrekt als directeur toerisme veluwe arnhem nijmegen
Herre Dijkema stapt per 1 augustus 2025 over naar de rol van directeur van de Koninklijke NRVD.
03/06/25
Oostenrijk en Liechtenstein in EuroVelo 15
Ter gelegenheid van Wereldfietsdag kondigt de Europese Fietsersfederatie (ECF) de uitbreiding van EuroVelo 15 – Rijnfietsroute aan tot aan de rechteroever van de Rijn, tussen Trübbach en Lustenau.
03/06/25
Klimrijk Brabant verwelkomt 15.000ste bezoeker tijdens jubileumjaar
Het vijftienjarig jubileum van het park was een mooie aanleiding om de 15.000ste bezoeker extra in het zonnetje te zetten.
03/06/25
Recreatie Vakbeurs kiest Villa Pardoes als goede doel voor 2025-editie
Recreatie Vakbeurs heeft Villa Pardoes benoemd tot officieel goede doel voor de beurseditie die zal plaatsvinden op 11, 12 en 13 november 2025.
03/06/25
Collectief van toonaangevende horecapartners lanceert cruciaal onderzoek naar digitale toekomstbestendigheid sector
Vandaag start het eerste nationale Horeca 2.0 onderzoek. Het onderzoek komt op een kritiek moment voor een sector die kampt met een ongekende combinatie van personeelstekorten, stijgende kosten en veranderende consumenteneisen
03/06/25
Van Hooff voorzitter Talent Alliantie
Jeroen van Hooff, CEO Koninklijke Jaarbeurs, is benoemd tot nieuwe voorzitter van de Utrecht Talent Alliantie (UTA). Van Hooff volgt bestuursvoorzitter Hogeschool Utrecht Wilma Scholte op Reimer op.

||| Agenda |||

05/06/25
05/06/25 t/m 05-06-25: Nationaal Congres Citymarketing
Hoe draagt city- en regiomarketing bij aan brede welvaart, leefbaarheid en de binding met inwoners? ...
10/06/25
10/06/25 t/m 10-06-25: Online sessie: Handreiking ‘Gedragsstrategie honden aanlijnen’?
Een nieuwe handreiking biedt terreinbeheerders en andere partijen nieuwe inzichten en strategieën o...
19/06/25
19/06/25 t/m 19-06-25: Online kennisevent: Ruimte voor recreatie, maar hoe dan?
Nederland staat voor complexe opgaven die een zware druk leggen op de ruimte, de natuur en budgetten...
24/06/25
24/06/25 t/m 24-06-25: Vakbeurs Vakantiehuis van de Toekomst
Het kennisplatform 'Vakantiehuis van de Toekomst' organiseert op dinsdag 24 juni 2025 de vakbeurs 'V...
25/06/25
25/06/25 t/m 25-06-25: Vakbeurs Family Entertainment Centers
Pleisureworld organiseert op woensdag 25 juni 2025 de Vakbeurs Family Entertainment Centers op ...