Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-09-2021
Auteur: Redactie
Uitgever: NRIT Media

Campagne Echt vakantie

Campagne Echt vakantie

Landal GreenParks start deze week een grootschalige, internationale marketingcampagne in Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, België en Denemarken. De ambitieuze vakantieaanbieder heeft volledig op het buitenland toegesneden uitingen ontwikkeld. Het concept en de uitvoering zijn ontwikkeld door het toonaangevende Duitse bureau Jung von Matt, dat voor de internationale markt een vernieuwende benadering koos, toegesneden op de behoefte van buitenlandse vakantiegangers. Daarmee ontstaat een nieuw gezicht in het buitenland, dat past bij de huidige behoeftes van vakantiegangers en bij de internationale groeiambities van Landal GreenParks.


Na versteviging van de internationale commerciële organisatie koos Landal begin dit jaar voor een regionale marketingaanpak, met specialistische teams waarmee snel geschakeld kon worden in de verschillende landen. De gevolgen van de coronamaatregelen in de diverse landen op toerisme en recreatie, maakte het voor Landal noodzakelijk om zich sneller aan te passen aan steeds wisselende omstandigheden. "De trend dat Nederlanders dichterbij huis op vakantie gaan is weliswaar goed voor de Nederlandse markt, maar het betekent extra uitdagingen in de andere landen waar we actief zijn. Waar onze buitenlandse bestemmingen altijd konden rekenen op een behoorlijk aantal Nederlanders, moesten we nu lokale gasten interesseren voor een verblijf op onze parken in eigen land. Duitsers zoeken ook een bestemming dichtbij huis; deze dynamiek vraagt om een andere marketing aanpak. ” aldus Sander Hoefnagels, Marketing Director van Landal GreenParks.


Een eerste stap was de ‘Herontdek’-campagne, die dit voorjaar per markt/land zeven bestemmingen van Landal GreenParks belichtte. Daarbij kozen de drie regio’s Nederland, België en Duitsland elk hun eigen voorkeursbestemming om te communiceren. Dat leidde uiteindelijk tot het internationale concept van Echt Vakantie.


Hoefnagels: "Een Nederlander hoef je niet uit te leggen wat een vakantiepark en wie Landal GreenParks is, maar Duitser denkt bij ‘Ferienpark’ niet aan onze Landal parken midden in de natuur. Samen met Jung von Matt ontwikkelden we het concept, bedoeld voor de nieuwe generatie vakantiegangers in de buitenlanden. Mensen die de hele dag druk zijn, met werken, sporten, social media en ga maar door. Op vakantie willen zij rust. Dus zeggen we: wij bieden je een vakantiehuis midden in de natuur, om de dingen te doen die jíj wil doen, en wij bieden je daarvoor de faciliteiten en de activiteiten.”


Op die basis is een paraplucampagne ontwikkeld, waar elk van de markten op kan inhaken, met nieuw exclusief beeldmateriaal dat is geschoten op de eigen parken, met nieuwe typografie en een nieuwe pay-off: Echt Vakantie. Met behulp van campagnetools en style guides zijn snel uitingen te ontwikkelen voor onder andere social media activiteiten in de diverse landen.


Lancering

De nieuwe campagne is écht internationaal en is in eerste instantie gemaakt voor markten waar Landal minder bekend is, wat ook impliceert dat hij nu nog niet op de Nederlandse markt te zien zal zijn. "Landal, vakantie en natuur zijn voor de Nederlandse vakantieganger vrijwel synoniem aan elkaar,” licht Hoefnagels toe. In België gaat de campagne wél lopen; met Vlaamse teksten en een Vlaams ingesproken commercial, evenals een Franstalige versie voor Wallonië.

 

Trefwoorden: Internationale marketing campagne, lancering

CELTH



||| Nieuws |||

10/07/25
Exclusief voor leden
Madurodam opent grootste attractie ooit: De Windjager
Madurodam in Den Haag heeft vandaag haar nieuwste en grootste overdekte attractie geopend: De Windjager. Deze innovatieve dark ride laat bezoekers op meeslepende wijze ervaren hoe Nederland al eeuwenlang de kracht van de wind benut.
10/07/25
RBT Heuvelrug & Vallei heeft veel bereikt in 2024 maar ook uitdagingen in jubileumjaar
Het Regionaal Bureau voor Toerisme Heuvelrug & Vallei heeft een prima 2024 achter de rug. Dat blijkt uit het onlangs gepubliceerde jaarverslag.
10/07/25
TopParken opent eerste indoor Funzone op Bospark Ede
TopParken heeft afgelopen zaterdag haar eerste indoor Funzone geopend op Bospark Ede. De feestelijke opening trok veel belangstelling van vakantiegasten, woningeigenaren en medewerkers. De nieuwe speelfaciliteit is niet alleen toegankelijk voor parkbezoekers, maar ook voor mensen van buitenaf.
10/07/25
Eerste Escape Tour gelanceerd in DrentheRoutes-app
Tijdens een feestelijke bijeenkomst bij Breeland Recreatie in Annen is de eerste Escape Tour in de DrentheRoutes-app officieel gelanceerd. Wethouder Richard Heling van de gemeente Aa en Hunze gaf het startsein voor deze nieuwe recreatieve belevenis: een app-gestuurde speurtocht in de buitenlucht.
10/07/25
Bezuiniging van 24 miljoen euro op nationale parken definitief van de baan
De voorgenomen bezuiniging van op de Nationale Parken in Nederland is definitief geschrapt. De bezuiniging, die in eerste instantie was opgenomen in de Voorjaarsnota, leidde tot grote zorgen bij natuurorganisaties, provincies en terreinbeheerders.
10/07/25
Exclusief voor leden
Europeanen willen sneller en beter spoorvervoer
Een ruime meerderheid van de Europeanen vindt dat het spoorvervoer tussen EU-landen dringend verbeterd moet worden. Dat blijkt uit een nieuwe peiling van Polling Europe onder ruim 5.000 inwoners van de 27 EU-lidstaten
10/07/25
Exclusief voor leden
Vrije consumptie stagneert, grote verschillen in vrijetijdssector
Nederlandse consumenten maken een pas op de plaats. Uit transactiedata van ING blijkt dat consumenten iets minder goederen en iets meer diensten kochten. Uit de vrijetijdssector komen wisselende resultaten naar voren.
10/07/25
Andere Tijden viert 25-jarig jubileum met aflevering over vrije tijd
Het geschiedenisprogramma Andere Tijden bestaat 25 jaar. Al een kwart eeuw brengt het programma bijzondere verhalen uit de recente geschiedenis, met oog voor de actualiteit, verrassende invalshoeken, onbekende feiten en unieke beelden. De eerste aflevering op 22 juli gaat over vrije tijd.