Geplaatst op: 21-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Je verdient Noordwijk

Waar gezondheid en genieten hand in hand gaan

Je verdient Noordwijk

Inwoners van de gemeente Noordwijk zijn van alle gemeenten in Nederland het meest positief over hun eigen gezondheid, zo blijkt uit de gemeentecijfers van de ‘Gezondheidsmonitor Volwassenen/Ouderen 2020’. Deze cijfers zijn afgelopen dinsdag bekendgemaakt door Bollenstreek Omroep, bijna een jaar nadat de gemeente Noordwijk het predicaat heilzame badplaats heeft ontvangen in oktober 2020 van de ESPA (European Spas Association). Om gezond genieten in Noordwijk breed onder de aandacht te brengen start deze week een landelijke TV en radiocampagne ‘Je verdient Noordwijk’. 


Gezondheidsmonitor

Elke vier jaar wordt er onderzoek gedaan naar gezondheid, welzijn en leefstijl in Nederlandse gemeenten via de Gezondheidsmonitor Volwassenen/Ouderen. Uit de gemeentecijfers van 2020 bleek dat 86% van de inwoners uit de gemeente Noordwijk aangeeft hun eigen gezondheid goed tot zeer goed te vinden, tegenover 82% in de regio Hollands Midden en 79% in heel Nederland.
 

Je verdient Noordwijk

Vanaf zondag 19 september te zien en te horen op TV en radio: Je verdient Noordwijk. Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing: ‘Via deze campagne kunnen we heel mooi het gezond genieten dat hoort bij de heilzame badplaats Noordwijk inhoud geven en laten zien. De plek waar je jaarrond kunt ontspannen, actief bezig kunt zijn en waar je vooral ook heerlijk kunt genieten. Onze inwoners ervaren dat al, zo blijkt, maar dat verdienen onze bezoekers natuurlijk ook.’
 
De campagne Je verdient Noordwijk draagt bij aan het herstel van de hard getroffen ondernemers als gevolg van COVID-19 en is mede mogelijk gemaakt door een aanvullende subsidie van de gemeente Noorwijk uit het Corona noodfonds. De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door Noordwijk Marketing in samenwerking met de gemeente Noordwijk, Noordwijkse ondernemers, XXS Amsterdam en de lokale bureaus 52 graden noorderbreedte en Delano videoproducties.
Trefwoorden: Gezondheidsmonitor, campagne

||| Blogs |||

06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...
30/03/20
VrijetijdsTrends 2020 en de invloed van Corona: Thuisentertainment, lokalisering, on- en offline, herstel of crisis
Het Coronavirus heeft een grote impact op ons vrijetijdsgedrag. In een paar weken tijd zijn ons gedrag en de VrijetijdTrends 180 graden gedraaid. De vraag is: wat gebeurt er als deze crisis weer op zijn retour is?
26/03/20
De wederopbouw van de vrijetijdssector
Wat gaat de coronacrisis onze sector van almaar meer-meer-meer opleveren? Wat boeit onze gasten in de toekomst nu echt?
06/09/19
Drie misvattingen bij het opzetten van een actie
Consumenten hebben steeds meer behoefte aan een totale beleving en willen hun vrije tijd optimaal be...
13/12/18
Recreatieondernemer: generalist of specialist?
Na de Tweede Wereldoorlog werd het verschijnsel toerisme maatschappelijk steeds belangrijker. Vo...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

14/10/21
Bijna 350000 bezoekers op de `kampeer & Caravan Jaarbeurs
Op zondagmiddag 9 oktober, 17 uur, klonk het eindsein van de van de Kampeer & Caravan Jaarbeurs,...
06/10/21
Rechtszaak om coronatoegangsbewijs verloren
Het coronatoegangsbewijs is een proportionele maatregel van de overheid om de pandemie te beteugelen. Door de toepassing van dit instrument worden bovendien grond- en mensenrechten niet onevenredig geschonden. Ook is er een wettelijke grondslag voor het coronatoegangsbewijs.
06/10/21
Tiqets maakt genomineerden bekend voor de Remarkable Venue Awards
Tiqets heeft vandaag de genomineerden bekendgemaakt voor de 5e jaarlijkse Remarkable Venue Awards (R...
05/10/21
Inschrijven op Horecava Innovation Award kan nog tot 22 oktober
De inschrijving voor de Horecava Innovation Award 2022 is in volle gang. Tot en met 22 oktober 2021 kunnen bedrijven hun innovatie of noviteit insturen.
01/10/21
Unmute Us verliest kort geding
De Stichting Unmute Us spande een kort geding aan tegen de Nederlandse staat over de beperkingen waar evenementen nog altijd mee te maken hebben. Wat is de uitslag?
01/10/21
Toerisme studenten winnen wereldwijde battle UNWTO
Studenten van NHL Stenden Hogeschool zijn uitgeroepen als winnaars in UNWTO ...
01/10/21
Amsterdams bid voor WorldPride 2026
De kandidaatstelling voor de WorldPride 2026 is een belangrijke mijlpaal voor de maker van het bid, Stichting Pride Amsterdam. Het is een stip op de horizon om met elkaar naartoe te werken. “Op veel plaatsen staan gelijke en verworven rechten onder druk en is duidelijk dat we als LHBTI-community zichtbaar en strijdbaar van ons moeten laten horen."
30/09/21
Twente Marketing speelt met campagne in op trend van slow-tv
Het vakantiegevoel is bij veel Nederlanders weer naar de achtergrond verdwenen. De digitale meetings...