Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 21-09-2021
Auteur: Redactie
NRIT Media
Uitgever: NRIT Media

Je verdient Noordwijk

Waar gezondheid en genieten hand in hand gaan

Je verdient Noordwijk

Inwoners van de gemeente Noordwijk zijn van alle gemeenten in Nederland het meest positief over hun eigen gezondheid, zo blijkt uit de gemeentecijfers van de ‘Gezondheidsmonitor Volwassenen/Ouderen 2020’. Deze cijfers zijn afgelopen dinsdag bekendgemaakt door Bollenstreek Omroep, bijna een jaar nadat de gemeente Noordwijk het predicaat heilzame badplaats heeft ontvangen in oktober 2020 van de ESPA (European Spas Association). Om gezond genieten in Noordwijk breed onder de aandacht te brengen start deze week een landelijke TV en radiocampagne ‘Je verdient Noordwijk’. 


Gezondheidsmonitor

Elke vier jaar wordt er onderzoek gedaan naar gezondheid, welzijn en leefstijl in Nederlandse gemeenten via de Gezondheidsmonitor Volwassenen/Ouderen. Uit de gemeentecijfers van 2020 bleek dat 86% van de inwoners uit de gemeente Noordwijk aangeeft hun eigen gezondheid goed tot zeer goed te vinden, tegenover 82% in de regio Hollands Midden en 79% in heel Nederland.
 

Je verdient Noordwijk

Vanaf zondag 19 september te zien en te horen op TV en radio: Je verdient Noordwijk. Quirine Kamphuisen, directeur-bestuurder van Noordwijk Marketing: ‘Via deze campagne kunnen we heel mooi het gezond genieten dat hoort bij de heilzame badplaats Noordwijk inhoud geven en laten zien. De plek waar je jaarrond kunt ontspannen, actief bezig kunt zijn en waar je vooral ook heerlijk kunt genieten. Onze inwoners ervaren dat al, zo blijkt, maar dat verdienen onze bezoekers natuurlijk ook.’
 
De campagne Je verdient Noordwijk draagt bij aan het herstel van de hard getroffen ondernemers als gevolg van COVID-19 en is mede mogelijk gemaakt door een aanvullende subsidie van de gemeente Noorwijk uit het Corona noodfonds. De campagne is ontwikkeld en uitgevoerd door Noordwijk Marketing in samenwerking met de gemeente Noordwijk, Noordwijkse ondernemers, XXS Amsterdam en de lokale bureaus 52 graden noorderbreedte en Delano videoproducties.
Trefwoorden: Gezondheidsmonitor, campagne

CELTH




||| Nieuws |||

25/07/25
Exclusief voor leden
Bestedingen bij fastservicerestaurants onder druk
Consumenten geven structureel minder geld uit bij zogenaamde fastservicerestaurants omdat ze die te duur vinden. Een trendbreuk.
25/07/25
Exclusief voor leden
Nieuwe subsidieregeling voor toegankelijke recreatie in Drenthe
De provincie Drenthe heeft een nieuwe subsidieregeling geopend voor mkb-ondernemers in de recreatie- en toerismesector. Met deze regeling wil de provincie bijdragen aan een inclusieve en toegankelijke omgeving.
25/07/25
Exclusief voor leden
Vakantieboekingen trekken aan
Na een wat teleurstellend voorjaar trekken de laatste twee maanden de vakantieboekingen aan. In mei met +6% en in juni met +5%. In juni viel vooral de populariteit van Denemarken en Griekenland op.
24/07/25
Aantal bewoners op vakantieparken stijgt
Het aantal mensen dat officieel woont op een vakantiepark is de afgelopen jaren flink gestegen. Volgens het CBS stonden op 1 april 2025 bijna 60.000 mensen ingeschreven op een vakantiepark, tegenover ruim 51.000 in 2019.
24/07/25
Exclusief voor leden
Wandelnet: Geef wandelen een volwaardige plek in het omgevingsbeleid
Met de invoering van de Omgevingswet is er een nieuw beleidskader ontstaan voor de inrichting van de leefomgeving. Wandelnet grijpt deze kans aan om het belang van wandelen te benadrukken. In de brochure ‘Wandelkwaliteit in het omgevingsbeleid’ laat Wandelnet zien hoe wandelen een structurele plek kan krijgen in gemeentelijke visies, plannen en regelgeving.
24/07/25
Nieuw model brengt recreatiebehoefte in kaart
Een nieuw recreatiebehoeftemodel laat zien waar de grootste behoefte is aan recreatieruimte. Het model combineert data over bevolkingsgroei, reisbereidheid en bestaande voorzieningen om knelpunten én kansen voor recreatie in beeld te brengen.
24/07/25
Meer publiek, maar rode cijfers: poppodia onder financiële druk
Ondanks een groeiend aantal bezoekers en optredens in 2024, kampen Nederlandse poppodia met toenemende financiële problemen. De kosten stijgen sneller dan de inkomsten, waardoor meer podia verlies draaien.
24/07/25
Steeds meer Nederlanders elektrisch op zomervakantie
Nederlanders kiezen deze zomer massaal voor de elektrische auto richting Zuid-Europa. Uit geanonimiseerde data van ruim 25.000 gebruikers van de Shuttel-mobiliteitspas blijkt dat laadstress plaatsmaakt voor vertrouwen in het Europese laadnetwerk.

||| Agenda |||

27/08/25
27/08/25 t/m 27-08-25: CELTH Industry Day World Leisure Congress
Het World Leisure Congress (WLO) komt na 13 jaar weer terug in Europa en voor het eerst naar Nederla...
11/09/25
11/09/25 t/m 11-09-25: Atlasfestival 2025 –Vitamine L: de Leefomgeving als ingrediënt voor Gezondheid
Het Atlasfestival 2025 staat in het teken vanVitamine L– de leefomgeving als bron van gezondheid. ...
22/09/25
22/09/25 t/m 22-09-25: Toerisme Top 2025
De Toerisme Top wordt dit jaar op maandag 22 september in Noord-Holland georganiseerd. Het thema is ...
01/10/25
01/10/25 t/m 01-10-25: Netwerk Editie Kampeerbranche
Na het succes van eerdere edities van het Duurzaamheidscongres introduceren we dit jaar een nieu...
31/10/25
31/10/25 t/m 31-10-25: Inspiratie-event: Wandelen als sleutel tot een vitalere
Nederland staat voor grote maatschappelijke uitdagingen op het gebied van gezondheid, leefstijl en l...