Geplaatst op: 10-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave
Campagne met de XL-pijl is afgesloten in Grave. Foto: VisitBrabant
Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5.5 meter en 7000 kilo en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Rick Joosten, wethouder gemeente Grave, de eindbestemming van deze gigantische blikvanger. 

De pijl legde de afgelopen 15 weken een reis af van bijna 350km kriskras door Brabant. VisitBrabant richtte hiermee letterlijk alle pijlen ze op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegde, was te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. 

Communicatie: veel te doen, van historie tot attractiepark

De eerste stop was de Noordkade in Meierijstad. Vervolgens reisde de pijl naar Kasteel Heeswijk, pronkte deze op het voorplein van Het Noordbrabants Museum en Safaripark Beekse Bergen en konden bezoekers van het Biesbosch Museum Eiland in Werkendam en Pier15 in Breda niet om de pijl heen. Bakkerijmuseum Bergeijk was een week lang trotse eigenaar van de XL-pijl voordat deze voor de zomermaanden een plek kreeg op Eindhoven Airport, met een aangepaste boodschap in het Engels voor arriverende gasten. Met als eindbestemming het pittoreske vestigstadje Grave, heeft de pijl een prachtige reis afgelegd en laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants.

Op de grens

Rick Joosten, wethouder toerisme & recreatie: ‘Dit stukje Brabant is vaak minder bekend. Het ligt op de grens met Gelderland en minder centraal, maar ook hier vind je het échte bourgondische Brabant. Grave is een fantastisch vestingstadje, één van de 11 in Brabant aan het Zuiderwaterlinie Wandelpad. In Grave is heel veel te beleven, iedereen zou Grave een keer moeten bezoeken. Hier moet je zijn!’

Toch even ingaan op het herstel

Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant: "De route van de pijl is compleet met deze prachtige slotlocatie. De inzet op het herstel van de vrijetijdssector gaat natuurlijk met volle kracht door. Samen met de betrokken gemeentes, provincie en ondernemers blijven we onze pijlen richten op het aantrekken van bezoekers naar Brabant. Dat is van groot belang voor het op niveau houden van alle voorzieningen; cultuur, natuur, horeca en recreatie. Zo werken we samen aan de kwaliteit van de leefomgeving van álle Brabanders”.
Trefwoorden: DMO, campagne, marketing, communicatie

||| Blogs |||

15/12/21
Never let a good crisis go to waste
Het is alweer ruim anderhalf jaar geleden dat het Corona virus het land, en daarmee ook de reisbranc...
09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

21/01/22
Geert Dijks: Kabinet open recreatie op land en water
HISWA-RECRON, ondernemersorganisatie voor watersport en recreatie, doet een dringende oproep aan het kabinet: open snel de bedrijven in de watersport en recreatie.
21/01/22
ACM start onderzoek reisbranche naar vermelden bijkomende kosten
De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heft zijn vinger vermanend omhoog naar de reisbranche. ACM ziet dat reisaanbieders nog te vaak onduidelijke prijzen hanteren voor de consument. Onderzoek naar aanbieders van accommodaties op vakantieparken wordt gestart.
20/01/22
Versnelde doorontwikkeling door Fonds Verblijfsrecreatie Zeeland
Eind 2021 kregen Ons Buiten (Oostkapelle) en Camping Olmenveld (Serooskerke) een lening via het Fond...
20/01/22
ANVR dringt bij de overheid aan op logische quarantaineregels
Na nu al twee jaar praktisch geen reizen uit te voeren naar bestemmingen buiten de EU vanwege afrade...
20/01/22
EuroParcs Group neemt campings in Zuid-Holland en Drenthe over
EuroParcs Group heeft deze maand jachthaven/camping Spijkerboor in Warmond, Zuid-Holland en camping ...
17/01/22
Vroegboekpiek: vijf keer zoveel vroegboekingen dan in 2021
Hoe loopt het met de vakantieboekingen? De Vakantiediscounter en RED Online komen met spectaculaire cijfers.
12/01/22
Twee investeerders steken geld in Europese expansie JetCamp
Met 2 nieuwe investeerders aan boord is JetCamp het nieuwe jaar goed begonnen. Het boekingsplatform voor campings en vakantieparken wil daarmee versneld groeien in de Europese campingmarkt van 5 miljard Euro. Investeerders zijn de Falkensteiner Michaeler Tourism Group (FMTG) onder leiding van Otmar Michaeler en Cunningham Holding, het investeringsvehicle van Jan-Peter Cruiming.
11/01/22
Uitbreiding Waterpark Zwartkruis in Friese Noardburgum impuls voor regio
Waterpark Zwartkruis in Noardburgum breidt uit met 34 luxe vakantievilla’s. Wethouder Gelbrig Hoek...