Geplaatst op: 10-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave

Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave
Campagne met de XL-pijl is afgesloten in Grave. Foto: VisitBrabant
Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5.5 meter en 7000 kilo en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Rick Joosten, wethouder gemeente Grave, de eindbestemming van deze gigantische blikvanger. 

De pijl legde de afgelopen 15 weken een reis af van bijna 350km kriskras door Brabant. VisitBrabant richtte hiermee letterlijk alle pijlen ze op het vrijetijdsaanbod in Brabant om te laten zien dat Brabant dé bestemming is voor een onvergetelijk dagje uit, weekendje weg of vakantie. De route die de pijl aflegde, was te volgen via een interactieve video op visitbrabant.com en social media. 

Communicatie: veel te doen, van historie tot attractiepark

De eerste stop was de Noordkade in Meierijstad. Vervolgens reisde de pijl naar Kasteel Heeswijk, pronkte deze op het voorplein van Het Noordbrabants Museum en Safaripark Beekse Bergen en konden bezoekers van het Biesbosch Museum Eiland in Werkendam en Pier15 in Breda niet om de pijl heen. Bakkerijmuseum Bergeijk was een week lang trotse eigenaar van de XL-pijl voordat deze voor de zomermaanden een plek kreeg op Eindhoven Airport, met een aangepaste boodschap in het Engels voor arriverende gasten. Met als eindbestemming het pittoreske vestigstadje Grave, heeft de pijl een prachtige reis afgelegd en laten zien dat je heel veel kunt beleven in onze provincie; van historie tot groen, van cultuur tot design en van attractieparken tot restaurants.

Op de grens

Rick Joosten, wethouder toerisme & recreatie: ‘Dit stukje Brabant is vaak minder bekend. Het ligt op de grens met Gelderland en minder centraal, maar ook hier vind je het échte bourgondische Brabant. Grave is een fantastisch vestingstadje, één van de 11 in Brabant aan het Zuiderwaterlinie Wandelpad. In Grave is heel veel te beleven, iedereen zou Grave een keer moeten bezoeken. Hier moet je zijn!’

Toch even ingaan op het herstel

Heleen Huisjes, directeur VisitBrabant: "De route van de pijl is compleet met deze prachtige slotlocatie. De inzet op het herstel van de vrijetijdssector gaat natuurlijk met volle kracht door. Samen met de betrokken gemeentes, provincie en ondernemers blijven we onze pijlen richten op het aantrekken van bezoekers naar Brabant. Dat is van groot belang voor het op niveau houden van alle voorzieningen; cultuur, natuur, horeca en recreatie. Zo werken we samen aan de kwaliteit van de leefomgeving van álle Brabanders”.
Trefwoorden: DMO, campagne, marketing, communicatie

||| Blogs |||

09/07/21
Dromomania
Wat een intens genot was het. De voortijdige uitschakeling van het Nederlands Elftal (nou ja, eigenl...
28/07/20
I am the greatest!
I am the greatest!
28/07/20 · Reis & vervoer · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Marcel Baltus wil met zijn blog de nieuwsredacties eens opschudden. Zij kiezen steevast voor de grote bedrijven als de reisbranche in de actualiteit staat. De vele duizenden kleine reisbedrijven krijgen geen aandacht terwijl zij het kloppend hart zijn van de branche.
29/06/20
Oost west thuis best
Oost west thuis best
29/06/20 · Marketing · Vakanties · Marcel Baltus | Lees meer
Vrijwel iedereen boven de 40 jaar kan zich de volgende situatie heel goed voor de geest halen. Het i...
09/05/20
Van de verblijfsrecreatieparadox naar de toerismeparodie…
Deel 1 van de toerismeparodieRECRON lanceerde ooit eens de term ‘verblijfsrecreatieparadox’ waar...
06/05/20
Waarom we vooral in onze vrije tijd moeite hebben met de lockdown
We leven inmiddels meer dan 7 weken in een inteligente lockdown. Een ingrijpende maatregel om het Co...

||| Twitter |||

||| Nieuws |||

16/09/21
Veel Nederlanders met vakantieplannen
NBTC komt met een nieuwe Vakantie Sentiment Monitor. Wat gaan de laatste maanden van 2021 brengen voor de Nederlandse vakantiemarkt?
15/09/21
Het duurzaamste vakantiepark van België verwelkomt zijn eerste gasten op 15 oktober
Het nieuwe Roompot vakantiepark in het Belgische Hechtel-Eksel zal zijn eerste gasten op vrijdag 15 ...
10/09/21
Pijl uit zomercampagne Brabant vindt eindpunt in Grave
Gisteren overhandigde Heleen Huisjes, directeur van VisitBrabant, de knalrode pijl van 5.5 meter en 7000 kilo en daarop de tekst ‘Hier moet je zijn in Brabant’ aan Rick Joosten, wethouder gemeente Grave, de eindbestemming van deze gigantische blikvanger.
10/09/21
Exclusief voor leden
Groningen, Ostfriesland en Emsland koppelen fietsroutenetwerk aan elkaar
Regiobestuurders van de provincie Groningen, het Duitse Ostfriesland en Emsland openden vanmorgen het grensoverschrijdende fietsroutenetwerk. Aan Duitse kant werd een nieuw netwerk naar Nederlands model aangelegd en Groningen sloot zijn netwerk daar op aan. 'Meer fietstoeristen,' is de hoop van de bestuurders.
09/09/21
TUI zet platform op met Eurostar voor tours en activiteiten
Reizigers die via Eurostar een treinreis boeken, kunnen voortaan op maat TUI platform in alle Eurostar bestemmingen excursies, tickets en activiteiten bijboeken. Met een keuze uit meer dan 5000 verschillende tours, tickets en activiteiten is er een ruim aanbod in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, België en Nederland.
08/09/21
Goede zomervakantie voor toerisme Utrechtse Heuvelrug
De toeristische sector op de Utrechtse Heuvelrug en in de Gelderse Vallei kijkt terug op een goede zomervakantie. De zomer van 2021 was belangrijker dan ooit, omdat de gastvrijheidssector hard is getroffen door de coronacrisis.
08/09/21
Exclusief voor leden
ILT tikt 6 luchtvaartmaatschappijen op de vingers om betaling D-reizen tickets
De Inspectie Leefomgeving en Transport (ILT) bereidt een sanctie voor richting 6 luchtvaartmaatschappijen. Enkele tientallen losse vliegtickets gekocht bij het inmiddels failliete D-Reizen zijn niet terugbetaald.
07/09/21
Vanuit crisis naar transitie - kijk mee op 30 september
Onze jaarlijkse Trendcongres Toerisme en Vrije Tijd is dit jaar omgezet naar 4 online bijeenkomsten van een uur. Op 30 september om 12.30 start de tweede inspiratiesessie 'Vanuit crisis naar transitie'. De wereld staat op zijn kop door de pandemie en toerisme bevindt zich in transitie. Lastige opgaven? Zeker maar onze sprekers en films laten zien hoe je tijdig bakens verzet en positief uit de crisis komt.