Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 10-09-2021
Auteur: Marc Gerlings

Muziek luisteren in Limburgse heuvels

Muziek luisteren in Limburgse heuvels
Muziek en literatuur twee dagen tussen de Limburgse heuvels.
Wanderlöss is een team van muzikale beroepsliefhebbers met wortels in Zuid-Limburg. Ze willen hun favoriete muziek brengen naar de velden, de heuvels, de hoeven, de paden en de bossen uit hun jeugd. Wanderlöss vindt voor het eerst plaats op 2 en 3 oktober en de eerste namen zijn bekend gemaakt.

Tegelijkertijd willen ze de rivieren, de kammen, de korenwolven, de kloosters en de watermolens laten zien aan een nieuw publiek. Daartoe zijn ze een popculturele processie begonnen. De beste bands van het moment op bijzondere locaties. Met langs het pad der verwondering ook veel ruimte voor literatuur en kunst.

De muziekprogrammering richt zich met Spinvis, Dans Dans en The Mauskovic Dance Band op gewaardeerde en gevestigde namen, maar het zijn vooral de nieuwkomers die het eerste Wanderlöss-affiche kleuren. Zo speelt Britse band THE GOA EXPRESS een van zijn eerste shows in Nederland, denkt Wanderlöss met Pink Oculus en Robin Kester twee grote beloftes te presenteren en reist ook de eigenzinnige componiste Sarah Neutkens af naar Limburg. Naast muziek is er ruimte voor literatuur en kunst van onder meer Hanneke Hendrix, AHJ Dautzenberg en Nemo Vos.
Trefwoorden: Limburg, evenement, muziek, literatuur, regiomarketing

CELTH



||| Nieuws |||

09/07/25
CELTH Industry Day brengt wetenschap en praktijk samen tijdens World Leisure Congress
Op woensdag 27 augustus 2025 organiseert het Centre of Expertise Leisure, Tourism & Hospitality (CELTH) de Industry Day tijdens het World Leisure Congress in Breda. Deze dag vormt de brug tussen wetenschap en praktijk in de leisure-, toerisme- en hospitalitysector.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
30/06/25
Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar
De Drentse Fiets4Daagse bestaat zestig jaar en de organisatie pakt uit met een kleurrijk randprogramma en een gereduceerd tarief; kinderen t/m 16 jaar fietsen zelfs gratis mee.
30/06/25
Exclusief voor leden
Beeld & Geluid veel te klein voor game event
De kaartverkoop voor game-event Next Level Heroes op zondag 6 juli verloopt zo voorspoedig dat het evenement verhuist naar een grotere locatie.
27/06/25
DierenPark Amersfoort lanceert zomers familie-evenement
Deze zomervakantie verandert DierenPark Amersfoort in een bruisend festivalbos. Van 23 tot en met 26 juli vindt de eerste editie van het ZOOmer Festival plaats. Bezoekers kunnen genieten van livemuziek, entertainment en zomerse lekkernijen.
25/06/25
Exclusief voor leden
Jaarbeurs geeft opdracht branding en campagnes aan Van Straaten
Koninklijke Jaarbeurs heeft Van Straaten per 1 juli 2025 benoemd tot preferred supplier voor alle eventbranding en media-exposure op en rondom het Jaarbeursterrein.
20/06/25
Rode Kruis: gebruik je verstand bij warme festivals
Komend weekend lopen de temperaturen in Nederland met gemak op tot boven de 30 graden. Er staan diverse grote festivals op de agenda. Daarom doet het Rode Kruis een dringende oproep: bereid je goed voor, gebruik je gezonde verstand en luister goed naar je lichaam.
18/06/25
Exclusief voor leden
Het muzikale DNA van Ruby Hotels
Bij hotelketen Ruby is muziek geen achtergrondgeluid, maar een hoofdrolspeler. In een tijd waarin hospitality draait om beleving, loopt Ruby Hotels voorop met de duidelijke positie van muziek in de formule. Met een eigen radioshow, live muziek in de hotelbars en Marshall speakers op elke kamer.