Deze website maakt gebruik van cookies.Meer informatieDeze melding verbergen

Geplaatst op: 22-06-2021
Auteur: Redactie
NRIT

Drenthe investeert fors in Hunebed Highway

Drenthe investeert fors in Hunebed Highway

Recreatieondernemers rond de ‘Hunebed Highway’ lanceren een ‘app’ waarmee toeristen op hun mobiele telefoon nog sneller wegwijs gemaakt worden ‘naar’ of ‘op’ deze Drentse toeristische bestemming. Met deze investering hopen de ondernemers en de provincie de naamsbekendheid en de reputatie van het gebied te verbeteren. Uiteindelijk moet de 'Hunebed Highway' met een investering van 750.000 euro een A-merk worden. 

De N34, Hunebed Highway, is een provinciale weg in het beheer van de provincies Drenthe en Overijssel. De N34 is een autoweg en de naam Hunebed Highway is een knipoog naar de Route 66 in de Verenigde Staten. Van de 53 hunebedden in Drenthe liggen er maar liefst 47 langs de N34

Passe partout

In de app vinden toeristen naast veel praktische informatie ook de ‘Hunebed Highway Pas.. Dit passe partout geeft toegang tot een groot aantal attracties en musea op ‘de Hondsrug’. "Toeristen kunnen zich dankzij deze nieuwe app nog beter voorbereiden op hun verblijf in ons gebied”, zegt initiatiefnemer Bert van der Linde, directeur ‘Attractiepark Drouwenerzand’.

Driekwart miljoen euro in project

De provincie Drenthe draagt financieel bij aan dit project stelt nu een startbijdrage beschikbaar van 116.200 euro. De ondernemers leggen voor de komende 5 jaar minimaal 750.000 euro op tafel. Naast de provincie en de ondernemers worden ook de vijf "Hondsrug” (N34) gemeenten, het Recreatieschap Drenthe en Marketing Drenthe, betrokken bij de plannen.

Op naar A-merk

De lancering van de app moet bijdragen aan de ontwikkeling van het merk "Hunebed Highway”. "Hunebed Highway” heeft de kenmerken van een A-merk. Een merk met een hoge kwaliteit en een bovengemiddelde landelijke naamsbekendheid. Een zogeheten 'brand builders' met veel investeringen, met als doel het vergroten van naamsbekendheid en het handhaven of versterken van de gevestigde reputatie” zeggen gedeputeerde economie Henk Brink (VVD) en founder van de "Hunebed Highway” VTE-ondernemer Bert van der Linde. Gedeputeerde Brink is zeer tevreden met de samenwerking met de ondernemers in deze toeristische regio van zijn provincie.

App en digitaal platform

Naar verwachting zal de app begin september gratis voor iedereen beschikbaar komen. In het Nederlands, Duits en Engels. De app en het digitale platform worden ontwikkeld door het bedrijf New Nexus Mobile in Haren.

Link: https://www.provincie.drenthe.nl/hunebedhighway/
Topics:Marketing
Trefwoorden: marketing, regiomarketing, Drenthe

CELTH



||| Nieuws |||

07/07/25
SVR vraagt om betaalbaar houden van kampeervakanties
Stichting Vrije Recreatie (SVR) meldt dat kampeervakanties té duur dreigen te worden voor de gast door stijgende toeristenbelasting in combinatie met stijgende kosten bij horeca en supermarkten.
04/07/25
Exclusief voor leden
ZooParc Overloon opent nieuw expeditiegebied Ngyuwe
ZooParc Overloon heeft vandaag het langverwachte expeditiegebied Ngyuwe geopend voor abonnementhouders. Dit nieuwe deel van het park staat volledig in het teken van Tropisch Afrika en is vanaf 11 juli toegankelijk voor alle bezoekers.
04/07/25
Nieuwe erfgoedroute-app brengt Limburgs verleden tot leven
Onder grote belangstelling is de gratis app Erfgoed Route Limburg gelanceerd. De app biedt wandelaars en fietsers een unieke manier om het erfgoed van Noord- en Midden-Limburg te beleven via audio- en videoverhalen op locatie.
04/07/25
Nieuw regionaal Limburgs congresbureau zet in op internationale kenniscongressen
Limburg krijgt een provinciebreed opererend congresbureau dat zich richt op het aantrekken van internationale meerdaagse congressen, met een focus op wetenschap en innovatie. Het vernieuwde bureau is een doorontwikkeling van het Maastricht Convention Bureau (MCB).
04/07/25
Nieuwe fietsroute rond het IJsselmeer met veerverbindingen
De veerverbindingen tussen Enkhuizen, Stavoren, Urk en Medemblik zijn voortaan onderdeel van de fiets- en wandelnetwerken van Noord-Holland, Friesland en Urk. Dit maakt het eenvoudiger om recreatieve routes over het IJsselmeer te plannen.
04/07/25
Nieuwe tool brengt toeristisch aanbod regio in kaart
Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen (TVAN) heeft op 3 juli de Destination Data Monitor gelanceerd: een interactieve tool die inzicht geeft in het toeristisch aanbod per gemeente of regio.
04/07/25
Exclusief voor leden
Petitie: informeer passagiers over tromboserisico
De Trombosestichting is een petitie gestart om luchtvaartmaatschappijen te bewegen passagiers beter te informeren over het risico op trombose tijdens lange vluchten.
04/07/25
Exclusief voor leden
Opening nieuwe camperplaats in hart van Emmen
Emmen verwelkomt camperreizigers met een gloednieuwe camperplaats aan het Westeind.